Rahal zvítězil na domácí trati a smazal Montoyův náskok
Honda Indy 200 at Mid-Ohio – závod
Graham Rahal dokázal zvítězit v závodě IndyCar na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course, tedy ve státě, z nějž pochází a na trati, kde jako malý sledoval, jak vítězil jeho otec Bobby. Ke svému vítězství ve Fontaně tak přidal druhý letošní triumf, celkově třetí v kariéře, a dva závody před koncem stáhl náskok Juana Pabla Montoyi v čele šampionátu na pouhých 9 bodů.
Do závodu výrazně promluvily výjezdy zpomalovacího vozu. Strategická bitva se rozhořela prakticky hned po startu. V úvodních kolech skončil po souboji s Filippim v písku Kimball. Brzy se tak objevilo okno pro první zastávky v boxech, kterého přirozeně piloti startující ze zadních pozic využili.
Ve 20. kole zůstal po souboji Satóa a Colettiho na trati kus zadního křídla z Japoncova vozu. Vedoucí Dixon a dalších sedm pilotů za sebou ještě nemělo pit stop. Do čela se tak dostal Vautier, který stavěl při první žluté fázi, a za ním už byli Montoya a Rahal. Do té doby dominantní Dixon byl až třináctý.
Montoya po restartu dokázal udržet Rahala za zády a to i přes prostřední kolo zastávek v boxech. Chléb se začal lámat až při posledních pit stopech. První zamířil v 63. kole do boxů Dixon. Když se vrátil na trať, zoufale potřeboval žlutou fázi. Ta by ho vrátila do závodu a zároveň mu umožnila vůbec vydržet s palivem do konce.
A ta o dvě kola později skutečně přišla. Kontroverzně se o ní „zasloužil“ Dixonův stájový kolega Sage Karam, který bez přičinění kohokoliv jiného přejel přes obrubník, štěrk, dostal hodiny a zůstal stát na dráze. INDYCAR bude po závodě zjišťovat, jestli to nebyla strategická hra Ganassiho stáje po vzoru Nelsona Piqueta Jr. a jeho slavného kousku v Singapuru.
Dixon ale nebyl jediným, kdo ze žluté fáze těžil. Před něj se už stihli zařadit Pagenaud a Wilson a co víc, v momentě, kdy se Karam roztočil, zajel na pit lane Graham Rahal. Montoya to nestihnul. A ačkoliv tým odvedl dobrou práci a z jezdců, kteří museli do boxů za zpomalovacím vozem, byl Montoya nejrychlejší, nestačilo to na lepší než 12. místo. Rahal vedl před Wilsonem, Pagenaudem, Dixonem a Vautierem.
Restart přišel 20 kol před koncem. Na vedoucího Rahala zaútočili Wilson i Pagenaud, ale místní hrdina se v čele udržel. Andretti využil toho, že Montoya musel jet extrémně opatrně a před lídra šampionátu se protáhl.
Charlie Kimball si vybral pořádně divokých 10 kol a navzdory tomu, že byl o dvě kola zpět, se třikrát dostal mimo dráhu. Při třetím výletu 10 kol před koncem vyvolal další výjezd zpomalovacího vozu. Restart přišel 7 kol před koncem. Wilson předvedl velmi slibný útok povnějšku, ale Rahal na brzdy vedení udržel. Pak už nedal svým soupeřům šanci a pádil za třetím vítězstvím v kariéře.
V čele šampionátu sice zůstal Juan Pablo Montoya, ale dva závody před koncem vede jen o 9 bodů. Za závod v Sonomě budou navíc uděleny dvojnásobné body. Bez šance tak i přes špatný výsledek stále nejsou ani Hélio Castroneves a Will Power, ovšem zoufale potřebují zajet v Poconu výborný výsledek. O mistrovském titulu se tak rozhodne mezi pěticí jezdců: Montoyou, Rahalem, Dixonem, Castronevesem a Powerem.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
|
2.
|
J.Wilson | Andretti Autosport |
H
|
+ 3.4049
|
3.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 4.5706
|
4.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 5.0293
|
5.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 10.5943
|
6.
|
T.Vautier | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 11.4414
|
7.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 13.8958
|
8.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 15.0372
|
9.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 15.6116
|
10.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 16.0094
|
11.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 16.1321
|
12.
|
G.Chaves | Bryan Herta Autosport |
H
|
+ 16.4962
|
13.
|
J.Newgarden | CFH Racing |
C
|
+ 18.0350
|
14.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 18.4290
|
15.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 19.1285
|
16.
|
J.Jakes | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 20.1010
|
17.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
+ 20.5091
|
18.
|
S.Coletti | KV Racing Technology |
C
|
+ 20.8331
|
19.
|
R.González | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 21.5426
|
20.
|
L.Filippi | CFH Racing |
C
|
+ 24.9667
|
21.
|
S.Karam | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
22.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
23.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
Havárie
|