Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ekströmovo suverénní představení zastínila kontroverze

Ekströmovo suverénní představení zastínila kontroverze

Spielberg - 2. závod

Po sobotě, která patřila Edoardu Mortarovi, přinesl Spielberg i v neděli one man show jezdce Audi. Tentokrát to však byl matador DTM Mattias Ekström, který si z posledního rakouského dne odváží pomyslnou trojkorunu (pole position, vítězství a nejrychlejší kolo závodu) a vedení v šampionátu.

Nedělní štýrské počasí motorsportu nepřálo a po vytrvalém dešti byly podmínky na trati zrádné. Dopolední warm-up byl předčasně ukončený a velká část doprovodného programu byla prakticky zrušena. Komplikace pro pořadetele, ovšem ideální rekvizita pro dešťového mága Ekströma, jenž kromě německého mistrovství závodí také v MS v rallycrossu.

Nejdříve v kvalifikaci v závěrečných sekundách sebral pole position kolegovi Rockenfellerovi a poté, co safety car vypustil všech čtyřiadvacet vozů do závodu, na zmáčené trati suverénně vyrazil za nejvyšší trofejí.

Na tu si brousil zuby také druhý veterán DTM Gary Paffett, který si nejprve poradil s druhým Rockenfellerem a postupně začal ukrajovat z Ekströmova náskoku. Švéd však ve finále reagoval nejrychlejším kolem závodu a prvenství si pohlídal.

Kromě rozuzlení souboje o vítězství přinesl závěr také situaci, o které se bude ještě dlouho diskutovat. Tou dobou šestý Robert Wickens zablokoval ve druhé zatáčce Tima Scheidera, aby umožnil za nimi jedoucímu Pascalu Wehrleinovi získat hned dvě pozice naráz a minimalizovat tak bodovou ztrátu v šampionátu.

Taktický manévr splnil i přes kosmetické nedostatky svůj účel, o zatáčku později však Sheider nárazem zezadu do Wickensova vozu poslal oba jezdce Mercedesu do kačírku. Podobná situace by se za normálních okolností dala vysvětlit (proměnlivé podmínky na trati, chyba v úsudku v zápalu boje atd.) nebýt rádiové zprávy vedení Audi, která incidentu předcházela a zněla: „Vytlač ho ven!“

Scheider celou věc považoval za běžný závodní incident, dle svých slov žádné instrukce tohoto druhu během závodu neslyšel a brzdil na stejném místě jako předtím. Ke zprávě se v neděli večer přihlásil šéf Audi Dr. Wolfgang Ulrich, ve své omluvě však trval na tom, že se nejednalo o pokyny pro jezdce (napřímo s nimi během závodu nekomunikuje), ale pouze o jeho emociální reakci na situaci ze zatáčky č.2.

Sportovní komisaři však po prověření videozáznamů a telemetrických dat došli k závěru, že se muselo jednat o úmyslně způsobenou kolizi a Scheidera diskvalifikovali. Tým na místě nevyužil svého práva na odvolání. Kontroverzní rádiovou komunikací se navíc bude zabývat odvolací soud DMSB a do té doby zůstavají výsledky druhého závodu pouze provizorní.

 

Výsledky závodu (60 minut + 1 kolo):

p.
 Jezdec  Značka – Tým
 Čas/Odstup
 Kol
1.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
1:01:47.136
34
2.
 G.Paffett  Mercedes – ART
+4.334
34
3.
 E.Mortara  Audi - Abt
+23.555
34
4.
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
+25.445
34
5.
 N.Müller  Audi - Rosberg
+29.964
34
6.
 L.Auer  Mercedes – ART
+43.726
34
7.
 M.Götz  Mercedes – Mücke
+44.620
34
8.
 C.Vietoris  Mercedes – HWA
+1:00.668
34
9.
 P.di Resta  Mercedes – HWA
+1:01.506
34
10.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
+1:05.663
34
11.
 M.Wittmann  BMW - RMG
+1:06.995
34
12.
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
+1:07.700
34
13.
 M.Molina  Audi - Abt Sportsline
+1:10.505
34
14.
 T.Glock  BMW - MTEK
+1:11.638
34
15.
 B.Spengler  BMW - MTEK
+1:13.669
34
16.
 A.Tambay  Audi - Abt
+1:15.250
34
17.
 J.Green  Audi - Rosberg
+1:22.362
34
18.
 A.Farfus  BMW - RBM
+1:26.870
34
19.
 M.Martin  BMW - RMG
+1:40.397
34
20.
 R.Wickens  Mercedes – HWA
+1 kolo
33
21.
 P.Wehrlein  Mercedes – HWA
+1 kolo
33
22.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
+6 kol
28
23.
 D.Juncadella  Mercedes – Mücke
+7 kol
27
-
 T.Scheider  Audi - Phoenix
diskvalifikován
34