Ekströmovo suverénní představení zastínila kontroverze
Spielberg - 2. závod
Po sobotě, která patřila Edoardu Mortarovi, přinesl Spielberg i v neděli one man show jezdce Audi. Tentokrát to však byl matador DTM Mattias Ekström, který si z posledního rakouského dne odváží pomyslnou trojkorunu (pole position, vítězství a nejrychlejší kolo závodu) a vedení v šampionátu.
Nedělní štýrské počasí motorsportu nepřálo a po vytrvalém dešti byly podmínky na trati zrádné. Dopolední warm-up byl předčasně ukončený a velká část doprovodného programu byla prakticky zrušena. Komplikace pro pořadetele, ovšem ideální rekvizita pro dešťového mága Ekströma, jenž kromě německého mistrovství závodí také v MS v rallycrossu.
Nejdříve v kvalifikaci v závěrečných sekundách sebral pole position kolegovi Rockenfellerovi a poté, co safety car vypustil všech čtyřiadvacet vozů do závodu, na zmáčené trati suverénně vyrazil za nejvyšší trofejí.
Na tu si brousil zuby také druhý veterán DTM Gary Paffett, který si nejprve poradil s druhým Rockenfellerem a postupně začal ukrajovat z Ekströmova náskoku. Švéd však ve finále reagoval nejrychlejším kolem závodu a prvenství si pohlídal.
Kromě rozuzlení souboje o vítězství přinesl závěr také situaci, o které se bude ještě dlouho diskutovat. Tou dobou šestý Robert Wickens zablokoval ve druhé zatáčce Tima Scheidera, aby umožnil za nimi jedoucímu Pascalu Wehrleinovi získat hned dvě pozice naráz a minimalizovat tak bodovou ztrátu v šampionátu.
Taktický manévr splnil i přes kosmetické nedostatky svůj účel, o zatáčku později však Sheider nárazem zezadu do Wickensova vozu poslal oba jezdce Mercedesu do kačírku. Podobná situace by se za normálních okolností dala vysvětlit (proměnlivé podmínky na trati, chyba v úsudku v zápalu boje atd.) nebýt rádiové zprávy vedení Audi, která incidentu předcházela a zněla: „Vytlač ho ven!“
Scheider celou věc považoval za běžný závodní incident, dle svých slov žádné instrukce tohoto druhu během závodu neslyšel a brzdil na stejném místě jako předtím. Ke zprávě se v neděli večer přihlásil šéf Audi Dr. Wolfgang Ulrich, ve své omluvě však trval na tom, že se nejednalo o pokyny pro jezdce (napřímo s nimi během závodu nekomunikuje), ale pouze o jeho emociální reakci na situaci ze zatáčky č.2.
Sportovní komisaři však po prověření videozáznamů a telemetrických dat došli k závěru, že se muselo jednat o úmyslně způsobenou kolizi a Scheidera diskvalifikovali. Tým na místě nevyužil svého práva na odvolání. Kontroverzní rádiovou komunikací se navíc bude zabývat odvolací soud DMSB a do té doby zůstavají výsledky druhého závodu pouze provizorní.
Výsledky závodu (60 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
1:01:47.136
|
34
|
2.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
+4.334
|
34
|
3.
|
E.Mortara | Audi - Abt |
+23.555
|
34
|
4.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
+25.445
|
34
|
5.
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
+29.964
|
34
|
6.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
+43.726
|
34
|
7.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
+44.620
|
34
|
8.
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
+1:00.668
|
34
|
9.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
+1:01.506
|
34
|
10.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
+1:05.663
|
34
|
11.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
+1:06.995
|
34
|
12.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
+1:07.700
|
34
|
13.
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
+1:10.505
|
34
|
14.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
+1:11.638
|
34
|
15.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
+1:13.669
|
34
|
16.
|
A.Tambay | Audi - Abt |
+1:15.250
|
34
|
17.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
+1:22.362
|
34
|
18.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
+1:26.870
|
34
|
19.
|
M.Martin | BMW - RMG |
+1:40.397
|
34
|
20.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
+1 kolo
|
33
|
21.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
+1 kolo
|
33
|
22.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
+6 kol
|
28
|
23.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
+7 kol
|
27
|
-
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
diskvalifikován
|
34
|