McLaren nepočítá s rychlým zlepšením
Další velká šance prý přijde až v Singapuru.
Včera jsme tu měli novinku o odvážném plánu Hondy dohnat jediným velkým skokem výkonnostní ztrátu na motory Ferrari, a to již tento týden v Belgii. McLaren ale zřejmě s žádným extra velkým navýšením výkonu nepočítá. Další dobrý výsledek prý možná přijde až na pomalé městské trati v Singapuru, od rychlých tratí Spa-Francorschamps a Monza si moc neslibuje.
"Spa je skutečně velkolepý okruh, pro mnohé asi nejlepší v kalendáři, ale jeho unikátní požadavky na výkon a přítlak se vůbec neshodují s našimi silnými stránkami. Musíme proto brzdit optimismus a na ovoce naší práce nejspíš počkáme až do Singapuru a na tratě za ním," řekl Éric Boullier, sportovní ředitel McLarenu.
Fernando Alonso volil velmi podobná slova: "V Spa to nebudeme mít jednoduché, protože konfigurace této trati vyžaduje od auta hlavně hodně výkonu a přítlaku a hodně času strávíme s plynovým pedálem na podlaze."
Nasazení nové verze pohonné jednotky, především motoru, s sebou zároveň okamžitě přinese i jedno negativum. Jelikož Fernando Alonso i Jenson Button už přečerpali limit motorů na sezonu a nyní dostanou opět nové, čeká je penalizace a start z chvostu startovního pole.
Fanoušci McLarenu musí doufat, že s balíkem vylepšení motorům Honda přece jen přibydou koňské síly, bude to jejich poslední velký upgrade této sezóny. Během zbytku roku už prý budou přicházet pouze s menší úpravy a Honda se soustředí na pohonnou jednotku pro rok 2016. Ale co když by se ani ta nedokázala vyrovnat konkurenci? Nic. McLaren nemá žádný plán B.
"Nemáme žádný plán B, budeme nadále společně pracovat," vysvětluje Boullier. "I v manželství občas přijdou těžké chvíle, ale přesto budeme pokračovat ve společné cestě. Naše víra pramení z faktu, že se zavázali na dlouhou dobu a vybudovali úžasnou novou továrnu. Nyní jim musíme dát čas, aby vše sedlo na své místo, lidé získali znalosti a zkušenosti a nastavili se procesy."
Tak nebo tak, McLaren nikdy nebude litovat, že se dobrovolně vzdal dominantních motorů od Mercedesu.
"Po boji je každý generál. Musíme se držet několika základních pravidel a máme dobrý důvod, proč jsme po otevření možnosti přesunout se k Hondě ani na chvíli nezaváhali.
Když se Mercedes rozhodl mít vlastní tým, bylo zřejmé, že se dostáváme do pozice zákazníka. A jakmile je z vás zákazník, musí vám být jasné, že nemáte žádnou šanci vyhrát šampionát. Je to očividné. Důvod, proč jsme přešli k Hondě je, že jsme dostali příležitost stát se jejím továrním týmem. Takže můžete pochybovat o správnosti načasování a momentálních přínosech této svatby, ale je to dlouhodobý závazek."