Justin Wilson podlehl zranění hlavy
Britskému závodníkovi bylo 37 let.
Vedení INDYCAR v pondělí v 9 hodin večer indianapoliského času oznámilo smutnou zprávu. Pilot týmu Andretti Autosport Justin Wilson v pondělí zemřel. Osudným se mu stalo zranění hlavy, které utrpěl v nedělním závodě IndyCar Series na oválu Pocono Raceway. Wilsona zasáhl do hlavy letící úlomek z vozu Sage Karama, který před ním havaroval.
„Toto je neskutečně smutný den pro INDYCAR a celý motorsport,“ řekl výkonný ředitel společnosti Hulman & Co., která vlastní INDYCAR a Indianapolis Motor Speedway, Mark Miles. „Justinův pilotní um doplňovala jeho laskavost, charakter a pokora, díky čemuž patřil k nejrespektovanějším členům padoku. Jak všichni víme, svět závodění je jedna velká rodina. Naše snaha posunout se dá se bude soustředit kolem Justinovy rodiny, abychom si byli jistí, že budou mít vše, co v tuto složitou chvíli potřebují.“
Po Justinu Wilsonovi zůstala manželka Julia, s níž se oženil v prosinci roku 2006, a dvě dcery, sedmiletá Jane a pětiletá Jessica.
Svou závodní kariéru začínal Wilson v sériích Formule Vauxhall a Formule Palmer Audi. Tři roky závodil ve Formuli 3000. V roce 2001, kdy byl stájovým kolegou Tomáše Engeho, respektive v posledním závodě Jarka Janiše, získal titul. Napřesrok závodil ve Světové sérii Nissan, než našel místo ve Formuli 1. V Královně motorsportu se ale příliš neohřál a po jednom roce zamířil do zámoří.
První sezónu absolvoval s týmem Conquest Racing, načež se přesunul ke stáji RuSPORT. A přišla i první vítězství. Poprvé se radoval v roce 2005 v Torontu, na konci sezóny pak také v Mexico City. Další rok vyhrál v Edmontonu a v posledním roce v Champ Cars v Assenu. V pořadí šampionátu mu patřilo třetí (2005) a dvě druhá (2006 a 2007) místa. Po odchodu Sebastiena Bourdaise do Formule 1 si jej jako náhradu vybral tým Newman/Haas/Lanigan.
S ním zažil těžkou sezónu spojenou s přesunem do série IndyCar. Přesto dokázal zvítězit na městském okruhu v Detroitu. Po sezóně se přesunul ke stáji Dale Coyne Racing a ve Watkins Glen pro stáj vybojoval první vítězství v dlouhé historii týmu. Následovala nepříliš úspěšná štace u týmu Dreyer & Reinbold Racing ukončená v polovině druhé sezóny nehodou v Ohiu, při níž si Wilson zlomil obratel.
V roce 2012 se vrátil k týmu Dale Coyne Racing a pro stáj získal další, ve své kariéře sedmé a zároveň poslední, vítězství. Poprvé triumfoval na oválu, konkrétně na Texas Motor Speedway. Na začátku letošní sezóny se ocitl bez závodní sedačky. Šanci dostal až v Indianapolisu od týmu Andretti Autosport a Michael Andretti mu dal šanci i v dalších závodech. Díky podpoře Hondy mohl počínaje závodem v Milwaukee odjet zbývající závody. Na okruhu v Ohiu dojel dokonce na druhém místě, ale pak přišlo Pocono…
Po čtyřech letech zase přišlo to, čeho se všichni, kteří mají rádi tento sport, nejvíce bojí. Až mrazí z toho, kolik pojítek najdeme mezi tragickými úmrtími Justina Wilsona a Dana Wheldona. Oba britští závodníci patřili ke špičce IndyCar, oba před tragickou sezónou přišli o místo, oba krátce před svou smrtí získali na příští sezónu závodní sedačku v elitním týmu, dokonce ve stejném.
„Jsme hluboce zarmouceni úmrtím Justina Wilsona. Byl to skvělý jezdec, cenný člen našeho týmu a respektovaný zástupce našeho sportu. Ačkoliv byl Justin jezdcem Andretti Autosport jen chvíli, stačili mu vteřiny na to, aby se navždy stal součástí Andrettiho rodiny. Jeho život a závodní kariéra jsou příběhem skvělé práce a odhodlání, které jen tak něco nepřekoná. Naše myšlenky a modlitby zůstávají s Wilsonovic rodinou a fanoušky po celém světě,“ komentoval úmrtí svého jezdce tým Andretti Autosport.