Power nejrychlejší, trénink naznačil těsnou bitvu o titul
GoPro Grand Prix of Sonoma – 1. trénink
Úřadující šampion IndyCar Will Power si připsal nejrychlejší čas v prvním tréninku na finálový závod letošního ročníku. Power je jedním z šesti pilotů, kteří budou mít v závodě, za nějž je udělována dvojnásobná porce bodů, šanci porvat se o mistrovský titul. V průběžném pořadí šampionátu mu patří čtvrtá příčka. Vedle něj mají šanci ještě Josef Newgarden, Hélio Castroneves, Scott Dixon, Graham Rahal a nejlepší výchozí pozice patří Juanu Pablovi Montoyovi, který před Rahalem vede o 34 bodů. Vítěz si připíše rovnou stovku bodů.
První trénink naznačil, že se boj o titul rozhodně nesmrsknul na dvojici Montoya – Rahal. Lídr šampionátu totiž zajel až devátý čas. Naopak Rahal byl v tréninku druhý. Scottu Dixonovi patřila čtvrtá příčka. Kdyby takto dopadl závod, stal by se sice šampionem Rahal (546 bodů), Montoya by ztrácel jen dva body a Power dalších pět. Takže ačkoliv Power ztrácí na Montoyu 61 bodů, stále jej nemůžeme odepisovat.
Z dalších jezdců, kteří mají šanci na titul, obsadil Hélio Castroneves sedmou příčku. Josef Newgarden dojel třináctý. Oba by už potřebovali, aby se k Montoyovi štěstěna brzy obrátila zády. Z Castronevesova pohledu nesmí Montoya dojet lépe než 19. (respektive 17., pokud by Castroneves získal všechny čtyři bonusové body. Pokud by získal alespoň dva, netrápilo by ho ani 18. místo Montoyi). Newgarden potřebuje, aby Montoya skončil předposlední (24.), respektive s ohledem na bonusové body by se před vítěze Indy500 mohl dostat i v případě, kdy by dojel 22.
Sedmnáctým místem se do IndyCar po roce vrátil Rus Mikhail Aleshin, který se zranil vloni během posledního závodního víkendu sezóny a pak už se do IndyCar nedostal kvůli protiruským sankcím, které znemožnily jeho sponzorovi, jednomu z ruských bankovních domů, aby Aleshina v IndyCar dál podporoval.
Na trati najdeme také dva vozy, které jedou v barvách odkazujících na zesnulého Justina Wilsona. Jeho vůz číslo 25 řídí Oriol Servia, ale Španěl se zatím po delší pauze vrací do formy a v úvodním tréninku byl poslední. Druhý vůz řídí Tristan Vautier. Na svého bývalého jezdce, který stáji přivezl první vítězství, se rozhodla zavzpomínat i stáj Dale Coyne Racing a takto upravila vůz číslo 19, s nímž Wilson za Coyna vítězil.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
47
|
01:17.4858
|
|
2.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
33
|
01:17.6184
|
+ 0.132
|
3.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
33
|
01:17.6423
|
+ 0.156
|
4.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
40
|
01:17.7937
|
+ 0.308
|
5.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
33
|
01:17.8827
|
+ 0.397
|
6.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
45
|
01:17.9908
|
+ 0.505
|
7.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
59
|
01:18.0033
|
+ 0.517
|
8.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
42
|
01:18.0635
|
+ 0.578
|
9.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
41
|
01:18.0901
|
+ 0.604
|
10.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
50
|
01:18.1390
|
+ 0.653
|
11.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
34
|
01:18.1529
|
+ 0.667
|
12.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
30
|
01:18.1558
|
+ 0.670
|
13.
|
J.Newgarden | CFH Racing |
C
|
36
|
01:18.1594
|
+ 0.673
|
14.
|
R.Briscoe | Schmidt Peterson Motorsp. |
H
|
42
|
01:18.1649
|
+ 0.679
|
15.
|
G.Chaves | Bryan Herta Autosport |
H
|
45
|
01:18.2388
|
+ 0.753
|
16.
|
S.Saavedra | Chip Ganassi Racing |
C
|
40
|
01:18.3924
|
+ 0.906
|
17.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsp. |
H
|
32
|
01:18.4491
|
+ 0.963
|
18.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
45
|
01:18.4625
|
+ 0.977
|
19.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
42
|
01:18.6520
|
+ 1.166
|
20.
|
T.Vautier | Dale Coyne Racing |
H
|
20
|
01:18.9471
|
+ 1.461
|
21.
|
J.Jakes | Schmidt Peterson Motorsp. |
H
|
37
|
01:19.0050
|
+ 1.519
|
22.
|
R.González | Dale Coyne Racing |
H
|
55
|
01:19.1607
|
+ 1.675
|
23.
|
L.Filippi | CFH Racing |
C
|
47
|
01:19.2210
|
+ 1.735
|
24.
|
S.Coletti | KV Racing Technology |
C
|
23
|
01:19.2787
|
+ 1.793
|
25.
|
O.Servia | Andretti Autosport |
H
|
33
|
01:19.6981
|
+ 2.212
|