Wehrlein si bere zpět ztracené body ze Spielbergu
Moscow Raceway – 1. závod (Aktualizováno)
„Body od zeleného stolu bych si nepřál, raději si je vybojuji zpět na trati,“ prohlásil Pascal Wehrlein v reakci na rozhodnutí sportovního tribunálu DMSB k aféře v Rakousku (informovali jsme zde). Jak řekl, tak udělal a zvítězil hned při první příležitosti v sobotním moskevském závodě.
Držitel pole position Marco Wittmann musel kapitulovat před Wehrleinovým tlakem a rychlostí (navíc posílenou DRS) a spokojit se s druhým místem. Třetí příčku si v posledních metrech vybojoval Bruno Spengler, když se protáhl kolem Jamieho Greena.
Wittmann nemohl profitovat ze svého povedeného startu, jelikož údálosti z první zatáčky si vynutily okamžité nasazení safety caru. „Snažil jsem se zabránit kontaktu s Blomqvistem, přičemž jsem ztratil kontrolu nad vozem,“ popsal Miguel Molina situaci, kdy se dostal do hodin uprostřed dráhy.
Do Španělova zaparkovaného auta následně narazil Christian Vietoris, který na překážku před sebou již nestihl zareagovat. Oba vozy skončily těžcě poškozené, Vietoris si ten svůj navíc musel uhasit. Následně se vydal pěšky do garáže, evidentně zraněn na noze.
Odklízení následků kolize ukrojilo velkou porci času vyměřeného pro sobotní závod a nedlouho po restartu přišla další velká havárie. Mattias Ekström byl v 11. kole poněkud zbrklý ve své snaze dostat se před evidentně pomalejšího Tima Glocka a poslal oba vozy do bariéry z pneumatik.
Švédský jezdec se manévrem připravil o vedení v šampionátu a navíc způsobil, že jeho tým bude muset dávat večer dohromady hned dva těžce poničené stroje – ten jeho a Molinův. Nadšený nebyl ani Glock a dal to veřejně najevo: „Jak hloupý musí člověk být, aby předjížděl na takovém místě?“
AKTUALIZOVÁNO:
Ekström byl za způsobení kolize potrestán - na startu nedělního závodu bude posunut o tři místa dozadu.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
41:56.506
|
24
|
2.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
+1.853
|
24
|
3.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
+2.536
|
24
|
4.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
+2.967
|
24
|
5.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
+3.249
|
24
|
6.
|
E.Mortara | Audi - Abt |
+4.332
|
24
|
7.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
+8.867
|
24
|
8.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
+10.039
|
24
|
9.
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
+10.350
|
24
|
10.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
+11.001
|
24
|
11.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
+11.409
|
24
|
12.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
+11.813
|
24
|
13.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
+12.234
|
24
|
14.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
+12.600
|
24
|
15.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
+15.248
|
24
|
16.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
+15.534
|
24
|
17.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
+15.649
|
24
|
18.
|
M.Martin | BMW - RMG |
+16.350
|
24
|
19.
|
A.Giovinazzi | Audi - Phoenix |
+17.132
|
24
|
-
|
A.Tambay | Audi - Abt |
|
16
|
-
|
T.Glock | BMW - MTEK |
|
10
|
-
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
|
10
|
-
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
|
0
|
-
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
|
0
|