DTM v Oscherslebenu: návrat domů
Informační přehled k sedmému závodnímu víkendu.
Po třech závodních víkendech, během kterých německá série DTM hostovala v zahraničí, se nyní vrací zpět na domácí půdu, konkrétně do Magdeburger Börde, kde karbonové speciály čeká jedna z největších výzev ročníku.
3 696 metrů asfaltu etropolis Motorsport Areny v Oscherslebenu je velkou zkouškou pro jezdce i materiál. Zatímco za volantem je vyžadován správný rytmus a kondice (okruh prakticky nenabízí místa, kde by si jezdci mohli tzv. odpočinout), vozy musí snést velmi agresivní jízdu přes obrubníky.
Na rozdíl od ostatních destinací nemusí týmy v Oscherslebenu začínat od nuly – je totiž jedinou tratí z kalendáře, na které směly před začátkem sezony testovat. A vedle množství informací k nastavení vozu si z jara přiváží také zkušenosti s častými repasemi.
Kromě první zatáčky nenabízí profil tratě moho příležitostí k předjíždění, obě kvalifikace proto budou v Oscherslebenu nesmírně důležité. A stejně tak i strategie zastávek v boxech během nedělního závodu.
Audi RS 5 DTM bude po úspěšné neděli v Moskvě opět nejtěžším strojem ve startovním poli. K maximální zátěži (+20 kg) chybí Ekströmovi, Mortarovi a Rockenfellerovi už jen jedna wolframová cihlička. Většina vozů BMW si naopak mohla ponechat minimální hmotnost (viz. přehled níže).
Hmotnostní rozdíl 32,5 kg se na klikaté trati jako je Oschersleben odhaduje na půl sekundy na jedno kolo, Audi však letos už několikrát ukázalo, že umí vítězit i s těžkými auty. V roce 2013 zde automobilka navíc zaznamenala rekord DTM, když se jí podařilo vměstnat všech osm nasazených strojů do první desítky.
Ani historická bilance BMW není špatná: dvě vítězství a dvě pole position ve třech letech dodávají Mnichovským důvod k lehkému optimizmu. Pro Mercedes znamenaly předsezonní testy v Oscherslebenu průlom v hledání potenciálu letošního vozu, proto je ve Stuttgartu návrat na místo činu vítán s velkou nadějí.
Ta provázela během uplynulých týdnů také Tima Scheidera, jenž zažil dle svých slov nejtrpčí období své pětadvacetileté závodní kariéry. Po lavině kritiky i urážek za aféru ze Spielbergu a nuceném distanci se nyní vrací do kokpitu DTM.
Znovu se také objeví onboard streamy z vybraných vozů. V Motorsport Areně budeme moci provázet Jamieho Greena, Bruna Spenglera, Roberta Wickense a detailně pak oba aktuálně největší aspiranty na titul Mattiase Ekströma a Pascala Wehrleina.
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Aktuální hmotnost
|
Zátěž
|
1.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
1137,5 kg
|
+17,5 kg
|
2.
|
E.Mortara | Audi - Abt |
1137,5 kg
|
+17,5 kg
|
3.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
1137,5 kg
|
+17,5 kg
|
4.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
1132,5 kg
|
+12,5 kg
|
5.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
1130 kg
|
+10 kg
|
6.
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
1130 kg
|
+10 kg
|
7.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
1127,5 kg
|
+7,5 kg
|
8.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
1125 kg
|
+5 kg
|
9.
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
1125 kg
|
+5 kg
|
10.
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
1122,5 kg
|
+2,5 kg
|
11.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
1122,5 kg
|
+2,5 kg
|
12.
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
1122,5 kg
|
+2,5 kg
|
13.
|
A.Tambay | Audi - Abt |
1122,5 kg
|
+2,5 kg
|
14.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
1120 kg
|
0 kg
|
15.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
1120 kg
|
0 kg
|
16.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
1117,5 kg
|
-2,5 kg
|
17.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
1107,5 kg
|
-12,5 kg
|
18.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
1107,5 kg
|
-12,5 kg
|
19.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
1107,5 kg
|
-12,5 kg
|
20.
|
M.Martin | BMW - RMG |
1105 kg
|
-15 kg
|
21.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
1105 kg
|
-15 kg
|
22.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
1105 kg
|
-15 kg
|
23.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
1105 kg
|
-15 kg
|
24.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
1105 kg
|
-15 kg
|
STALO SE...
Návrat do budoucnosti
Ve druhé půli sezony se již tradičně začíná tematizovat rok příští. Mercedes se rozhodl omladit svůj vozový park a zveřejnil snímky dokazující, že letošní změna názvu modelu bude v příštím ročníku následována změnou siluety vozu (více zde). BMW naopak potvrdilo, že bude i příští rok soutěžit s aktuálním modelem M4.
Zda se cestou faceliftingu vydá Audi, prozatím není jasné. V Ingolstadtu se k případné změně modelu nevyjádřili s odvoláním na skutečnost, že se plně soustředí na probíhající sezonu.
I tak dala momentálně vedoucí automobilka alespoň částečně nahlédnout do svých plánů, když se šéf divize DTM Dieter Gass nechal slyšet, že z pohledu výsledků nevidí potřebu nahrazovat kohokoliv ze stávající jezdecké sestavy. To nebyla zpráva, kterou by toužil slyšet Antonio Giovinazii po svém úspěšném záskoku za distancovaného Tima Scheidera...
V plném proudu jsou přípravy nového kalendáře. Do ekonomických debat o případném navýšení počtu závodních víkendů na deset promluví také harmonogram olympijských her a ME ve fotbale. Vzhledem k nabité sportovní sezoně 2016 budou kolize s velkýmí sportovními i přímo motoristickými akcemi zřejmě nevyhnutelné.