Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Glock suverénně dovedl do cíle armádu BMW

Glock suverénně dovedl do cíle armádu BMW

Oschersleben - 1. závod

BMW předvedlo v sobotu v Oscherslebenu jedno z výsostných představení a kromě dominance ukázalo i sportovního ducha, když nechalo své jezdce i přes situaci v šampionátu závodit. Pro suverénní vítězství si po startu z pole position dojel Timo Glock, druhým místem posílil své bodové konto letos nejúspěšnější muž mnichovské automobilky Bruno Spengler.

Piloty týmu MTEK doplnil na stupních vítězů António Félix da Costa. Nejen podium však bylo vyhrazeno pro jezdce BMW - automobilka si rozdělila také většinu bodů. Jediný Maxime Martin nedokončil v první desítce.

Stejně jako před dvěma týdny v Rusku začal sobotní závod hromadnou kolizí v první zatáčce, jež si vyžádala nasazení safety caru. Robert Wickens s Mikem Rockenfellerem ve vzájemném souboji zapomněli na včasné brzdění a sestřelili Nika Müllera resp. Jamieho Greena před sebou, čímž spustili řetezovou reakci.  

Po odklizení trosek nevydržely zelené vlajky ani jedno kolo a znovu musel zpomalovací vůz na scénu. Wickensovi uletěla poškozená kapota a dráhu opět blokovaly nebezpečně ostré kusy karbonu.

Při druhém restartu zbývala jezdcům jen necelá půlhodina závodění. Spenglerovi, který byl po startu z pátého místa tou dobou už druhý,  trvalo jen pár kilometrů, než se přiblížil k vedoucímu Glockovi. Očekávaná týmová režie neproběhla a Glock po pár kolech dokázal svému týmovému kolegovi poodjet a prvenství uhájit.

Následky incidentu z první zatáčky, který budou komisaři prošetřovat po závodě, postupně dostihly Greena, Paffetta, Rockenfellera a Mortaru, kteří byli nuceni pro technické potíže odstoupit.

Horké chvilky připravil sobotní závod také Pascalu Wehrleinovi. Inženýři na jeho voze zjistili problém se servořízením a největší aspirant na titul ze Stuttgartu doslova odpočítával kola do cíle. Body za páté místo nakonec uhájil a vrátil se znovu do čela průběžného pořadí, třebaže jen s těsným čtyřbodovým náskokem.

Obrat v průběžném pořadí Wehrleinovi usnadnil jeho největší soupeř Mattias Ekström, který se po startu z poslední řady, kam jej odsunuly technické problémy v kvalifikaci (více zde), tentokrát nedokázal probojovat na bodované pozice. 

 

Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):

p.
 Jezdec  Značka – Tým
 Čas/Odstup
 Kol
1.
 T.Glock  BMW - MTEK
42:25.324
28
2.
 B.Spengler  BMW - MTEK
+1.876
28
3.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
+7.881
28
4.
 A.Farfus  BMW - RBM
+10.051
28
5.
 P.Wehrlein  Mercedes – HWA
+12.734
28
6.
 M.Wittmann  BMW - RMG
+13.399
28
7.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
+14.040
28
8.
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
+18.542
28
9.
 M.Molina  Audi - Abt Sportsline
+28.264
28
10.
 D.Juncadella  Mercedes – Mücke
+30.648
28
11.
 M.Martin  BMW - RMG
+33.639
28
12.
 T.Scheider  Audi - Phoenix
+33.928
28
13.
 P.di Resta  Mercedes – HWA
+34.438
28
14.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
+39.684
28
15.
 L.Auer  Mercedes – ART
+40.100
28
16.
 M.Götz  Mercedes – Mücke
+40.654
28
17.
 A.Tambay  Audi - Abt
+41.131
28
18.
 C.Vietoris  Mercedes – HWA
+41.898
28
19.
 E.Mortara  Audi - Abt
+6 kol
22
-
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
 
16
-
 G.Paffett  Mercedes – ART
 
14
-
 N.Müller  Audi - Rosberg
 
13
-
 J.Green  Audi - Rosberg
 
8
-
 R.Wickens  Mercedes – HWA
 
4