Glock suverénně dovedl do cíle armádu BMW
Oschersleben - 1. závod
BMW předvedlo v sobotu v Oscherslebenu jedno z výsostných představení a kromě dominance ukázalo i sportovního ducha, když nechalo své jezdce i přes situaci v šampionátu závodit. Pro suverénní vítězství si po startu z pole position dojel Timo Glock, druhým místem posílil své bodové konto letos nejúspěšnější muž mnichovské automobilky Bruno Spengler.
Piloty týmu MTEK doplnil na stupních vítězů António Félix da Costa. Nejen podium však bylo vyhrazeno pro jezdce BMW - automobilka si rozdělila také většinu bodů. Jediný Maxime Martin nedokončil v první desítce.
Stejně jako před dvěma týdny v Rusku začal sobotní závod hromadnou kolizí v první zatáčce, jež si vyžádala nasazení safety caru. Robert Wickens s Mikem Rockenfellerem ve vzájemném souboji zapomněli na včasné brzdění a sestřelili Nika Müllera resp. Jamieho Greena před sebou, čímž spustili řetezovou reakci.
Po odklizení trosek nevydržely zelené vlajky ani jedno kolo a znovu musel zpomalovací vůz na scénu. Wickensovi uletěla poškozená kapota a dráhu opět blokovaly nebezpečně ostré kusy karbonu.
Při druhém restartu zbývala jezdcům jen necelá půlhodina závodění. Spenglerovi, který byl po startu z pátého místa tou dobou už druhý, trvalo jen pár kilometrů, než se přiblížil k vedoucímu Glockovi. Očekávaná týmová režie neproběhla a Glock po pár kolech dokázal svému týmovému kolegovi poodjet a prvenství uhájit.
Následky incidentu z první zatáčky, který budou komisaři prošetřovat po závodě, postupně dostihly Greena, Paffetta, Rockenfellera a Mortaru, kteří byli nuceni pro technické potíže odstoupit.
Horké chvilky připravil sobotní závod také Pascalu Wehrleinovi. Inženýři na jeho voze zjistili problém se servořízením a největší aspirant na titul ze Stuttgartu doslova odpočítával kola do cíle. Body za páté místo nakonec uhájil a vrátil se znovu do čela průběžného pořadí, třebaže jen s těsným čtyřbodovým náskokem.
Obrat v průběžném pořadí Wehrleinovi usnadnil jeho největší soupeř Mattias Ekström, který se po startu z poslední řady, kam jej odsunuly technické problémy v kvalifikaci (více zde), tentokrát nedokázal probojovat na bodované pozice.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
42:25.324
|
28
|
2.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
+1.876
|
28
|
3.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
+7.881
|
28
|
4.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
+10.051
|
28
|
5.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
+12.734
|
28
|
6.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
+13.399
|
28
|
7.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
+14.040
|
28
|
8.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
+18.542
|
28
|
9.
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
+28.264
|
28
|
10.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
+30.648
|
28
|
11.
|
M.Martin | BMW - RMG |
+33.639
|
28
|
12.
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
+33.928
|
28
|
13.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
+34.438
|
28
|
14.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
+39.684
|
28
|
15.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
+40.100
|
28
|
16.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
+40.654
|
28
|
17.
|
A.Tambay | Audi - Abt |
+41.131
|
28
|
18.
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
+41.898
|
28
|
19.
|
E.Mortara | Audi - Abt |
+6 kol
|
22
|
-
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
|
16
|
-
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
|
14
|
-
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
|
13
|
-
|
J.Green | Audi - Rosberg |
|
8
|
-
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
|
4
|