Nováček Blomqvist všem ujel!
Oschersleben - 2. závod
Zelenáč Tom Blomqvist nenašel v nedělním závodě v Oscherslebenu přemožitele a svým premiérovým a zcela bezkonkurenčním vítězstvím zaokrouhlil počet letošních vítězů na deset. Stejně jako včera BMW obsadilo první čtyři místa v cíli.
Blomqvistova jízda byla suverénní od prvních metrů, kdy do první zatáčky přesprintoval držitele pole position Augusta Farfuse, až do předčasného finiše, kdy už měl na svého týmového kolegu vypracovaný bezmála osmisekundový náskok.
Závod ukončila velká havárie dalšího nováčka Lucase Auera. Rakušan se podobně jako v závěru polední kvalifikace dostal ve velké rychlosti mimo trať, tentokrát však v předposlední zatáčce, kde čelně narazil do bariéry. Z místa nehody odešel po svých, ovšem řádně otřesen.
Delší ze dvou víkendových závodů tak skončil stejně jako začal. Z úzké první šikany totiž v prvním kole nenašly cestu hned dva vozy Audi – jeden Nika Müllera a druhý Miguela Moliny, jenž byl nejlépe umístěným jezdcem automobilky. Znovu tedy byl hned v úvodu nasazen safety car.
Po povinných zastávkách v boxech se pole roztříštilo do skupin, ze kterých následně vykrystalizovalo několik těsných a dlouhodobých soubojů, ve kterých byli úspěšnější bránicí se jezdci před těmi útočícími.
Nejvíce sledovaným byl duel vedoucího muže šampionátu Pascala Wehrleina s Antóniem Félixem da Costou o čtvrté místo. Vítěz ze Zandvoortu pod tlakem nepovolil a upřel hvězdě Mercedesu další rozšíření bodového konta.
Nad Wehrleinovou pátou pozicí navíc visí otazník, jelikož německý jezdec byl kvůli pozdě aktivovanému světlu indikujícímu absolvovanou zastávku v boxech předvolán před komisaře. Výsledek šetření bude s napětím očekávat Audi a druhý aspirant na titul Mattias Ekström, jemuž se v Oscherslebenu nepodařilo ani jednou bodovat!
AKTUALIZOVÁNO:
Wehrlein nakonec vyvázl bez následků pro další průběh šampionátu. Dostal pouze pokutu 1 000 euro.
Výsledky závodu (předčasně ukončen po 40 kolech):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
57:30.221
|
40
|
2.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
+7.712
|
40
|
3.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
+13.080
|
40
|
4.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
+18.820
|
40
|
5.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
+19.486
|
40
|
6.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
+22.741
|
40
|
7.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
+26.196
|
40
|
8.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
+31.492
|
40
|
9.
|
M.Martin | BMW - RMG |
+32.162
|
40
|
10.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
+34.389
|
40
|
11.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
+35.173
|
40
|
12.
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
+39.006
|
40
|
13.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
+48.174
|
40
|
14.
|
A.Tambay | Audi - Abt |
+48.987
|
40
|
15.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
+49.355
|
40
|
16.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
+59.030
|
40
|
17.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
+59.500
|
40
|
18.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
+1:03.738
|
40
|
19.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
+1:04.302
|
40
|
20.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
+1:04.762
|
40
|
21.
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
+1:11.880
|
40
|
-
|
E.Mortara | Audi - Abt |
|
21
|
-
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
|
0
|
-
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
|
0
|