Mercedes popírá negativní dopad nových předpisů
Problém je prý někde jinde.
Toto Wolff popírá dohady o souvislosti mezi novými předpisy ohledně pneumatik a nejhorším kvalifikačním výsledkem od VC Austrálie 2014. Před závodem v Monze byl stanoven minimální tlak v pneumatikách i maximální sklon kol.
Pirelli, dodavatel pneumatik, i předtím před každým závodem informovalo týmy o bezpečné hranici, ale pouze formou doporučení. Samozřejmě se tedy nabízí teorie, že vůz Mercedesu ukrývá nějaké to tajemství, díky kterému byl dosud rychlý i na pomalých tratích jako Monako nebo Hungaroring, kde se nemohl spoléhat na výkon své pohonné jednotky, ale nové předpisy tuto tajnou výhodu eliminovaly.
Šéf Mercedesu místo toho mluví o problému s nalezením správného nastavení, které se projevilo najednou u obou jezdců a způsobilo jeden a půl sekundovou ztrátu na pole position.
"Úroveň tlaku stanovena Pirelli neměla žádný vliv na naše nastavení - pohybujeme se v mezích a ještě máme rezervu. V tomhle to není. Domnívám se, že máme problém dostat z pneumatik tolik mechanické přilnavosti jako ostatní," řekl Toto Wolff. "Vůz se nezměnil, aerodynamika ani motor se nezměnily, takže je to stále tentýž velmi dobrý vůz.
Nevíme, kde přesně je problém. Vypadá to tak, že jsme nedokázali dostat pneumatiky do ideálního pracovního okna. K tomu je potřeba mít v pořádku vícero věcí - světlou výšku, sklon, točivý moment, mechanické vyvážení a spoustu dalších věcí."
Wolff předpokládá, že Lewisu Hamiltonovi a Nicu Rosbergovi budou v cíli patřit stejné pozice jako na startu.
"Nemůžete od nás čekat zázraky. Podívejme se na to realisticky - jsme v zemi nikoho. V pátek měl nejlepší dlouhé jízdy Red Bull, za ním bylo Ferrari a až za nimi my a s odstupem za námi Williams. Pokud nedojde k nějakým incidentům nebo Lewis a Nico nepodají extra dobrý výkon, tak se asi výš neposuneme. Nikdy neříkej nikdy, ale Singapur je trať, kde se velmi těžko předjíždí a kde si je třeba dávat dobrý pozor na brzdy."