McLaren možná dostane finanční injekci
Honda by měla kompenzovat způsobené finanční ztráty.
Otevřené přiznání možných finančních potíží McLarenu asi nebylo bezdůvodné, i když jeho možný význam nám dlouho unikal. Není zvykem, aby tým dobrovolně přiznával obavy o finance a už vůbec, aby to dělal McLaren.
Éric Boullier v posledních měsících v různých rozhovorech několikrát připustil obavy z finančního dopadu letošní neúspěšné sezóny na rozpočet týmu v roce 2016. McLaren je na deváté příčce Poháru konstruktérů a nic nenaznačuje, že by jeho konto mělo v dohledné době výrazněji narůst. To znamená okamžitou a snadno vypočitatelnou ztrátu milionů eur kvůli nižšímu podílu na příjmech F1, které se dělí právě podle umístění týmů v poháru konstruktérů. Další ztrátou by mohl být odchod zklamaných sponzorů v době, kdy by McLaren naopak potřeboval hledat nové a možná i najít jednoho silného hlavního sponzora.
V Singapuru závodní ředitel McLarenu podotkl, že pokud vina za špatné výsledky leží převážně na bedrech Hondy, možná by nebylo na škodu, kdyby Wokingu píchla malou finanční injekci.
"Hondu jsme o nic takového nepožádali, protože je na to ještě trochu brzy," připustil Boullier. "Jako partneři to budeme řešit příští rok. Velmi se snažíme rozšířit naše sponzorské portfolio a nemohu nic stoprocentně slíbit, ale s 99.9 procentní pravděpodobností již brzy něco oznámíme.
Tvrdě pracujeme a potřebujeme najít sponzory, a pokud nedokážeme sezónu dokončit na dobrém místě, přijdeme o peníze od FOM a budeme je muset nějak nahradit. Neříkám, že to bude muset být Honda, existují i jiné možnosti. Když to bude definitivní, budeme to řešit."
McLaren si hodně sliboval od Singapuru, městské trati, kde na výkonu pohonné jednotky až tak nezáleží, ale doplatil na přehřívání převodovky. Ani jeden z jeho vozů závod nedokončil. Podle Fernanda Alonsa to není nic zvláštního, když vlastně nadále pokračují v zimních testech.
"Přehřála se převodovka, což zapříčinilo nějaké jiné selhání. Oba vozy měly stejný problém," řekl španělský jezdec. "Ještě pořád jsme nevyřešili vše ohledně spolehlivosti vozu, ale to je normální. Je to příliš mladý projekt. Nyní máme tolik kilometrů, kolik jich Mercedes měl v Austrálii, takže ještě pokračujeme v zimních testech. V 13. závodě sezony bychom už neměli mít tenhle typ problému, ale prostě za hlavním pelotonem trochu zaostáváme."