V dalším divokém závodě zvítězil tentokrát Martin
Nürburgring - 1. závod
Poprvé v letošní sezoně se sešli zástupci všech tři značek na stupních vítězů. Maxime Martin přidal další vítězství do stále se rozrůstající sbírky BMW, Edoardo Mortara za Audi udržel druhým místem při životě naděje na titul a hvězda Mercedesu Pascal Wehrlein si posledním pódiovým umístěním upevnil vedení v šampionátu.
K definici spokojenosti však měl Wehrlein daleko. Příčinou byla scéna z první zatáčky závodu, kdy se před něj s notnou dávkou drzosti protáhl Maxime Martin. Mladý Němec s takovým manévrem evidentně nepočítal, což vedlo ke srážce obou vozů.
Martina tento incident katapultoval do čela, zatímco Wehrlein se propadl na čtvrté místo za Spenglera a Mortaru. Nepovedený start předních zástupců Mercedesu do závodu ještě dokonal Lucas Auer, jenž se během úvodního kola propadl z prvního místa na sedmé.
Karbonové odštěpky a místy i celé díly však létaly i za první zatáčkou. V té třetí se snažilo až příliš mnoho vozů vměstnat do ideální stopy, kde pak došlo ke kontaktu Toma Blomqvista s Jamiem Greenem.
Jezdec týmu Rosberg se roztočil uprostřed dráhy, kde jej nabral kolega od Abtů Miguel Molina. Sílu nárazu demonstroval fakt, že si Molina pod svým vozem odvezl splitter vytržený z Greenova stroje. Pro oba jezdce Audi to byla konečná.
O zatáčku dále pak znovu Blomqvist, tlačený Garym Paffettem, roztočil Daniela Juncadellu. Krátce na to začalo být zřejmé, že si divoké první kolo vynutí zastavení závodu, aby pořadatelé dostali šanci vyčistit dráhu.
Všechny kolize byly označeny za závodní incidenty a po odklizení trosek čekal závodníky zkrácený, třicetiminutový sprint. Ihned po restartu si Martin začal budovat náskok a mířil za svým osamělým vítězstvím.
V ohrožení však bylo Spenglerovo druhé místo. Mortara s Wehrleinem hledali před Kanaďana cestu, kterou konečně našli v 15. kole. Mortara v první zatáčce zopakoval Martinův manévr a ani tentokrát nebyl jezdec na vnější stopě na podobný tah připraven a výsledkem byla znovu kolize.
Situace využil Wehrlein a také se dostal před Spenglera, jehož vůz byl po nárazu poškozen natolik, že mistrovi ze sezony 2012 nezbylo nic jiného, než se pokusit zachránit, co se dá. I to se však po několika kolech ukázalo nad jeho síly a zmrzačená černá M4 zamířila nakonec do garáže.
Wehrlein pokračoval v tlaku na Mortaru a oba se v závěru přiblížili vedoucímu Martinovi, jenž měl problémy s pneumatikami. Pořadí na čele 15. závodu sezony 2015, do kterého technické problémy nepustily Martina Tomczyka, se však již nezměnilo.
Zatímco Mercedesu se podařilo protlačit pět svých vozů do první desítky, Audi drželo krok s nejrychlejšími jen díky Mortarovi a Mattias Ekström si s vypětím všech sil a pomoci Mikea Rockenfellera dojel pro jediný bod.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
M.Martin | BMW - RMG |
48:17.036
|
25
|
2.
|
E.Mortara | Audi - Abt |
+2.543
|
25
|
3.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
+2.955
|
25
|
4.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
+14.227
|
25
|
5.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
+15.293
|
25
|
6.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
+16.750
|
25
|
7.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
+17.349
|
25
|
8.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
+20.620
|
25
|
9.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
+22.189
|
25
|
10.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
+23.857
|
25
|
11.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
+24.398
|
25
|
12.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
+25.032
|
25
|
13.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
+25.383
|
25
|
14.
|
A.Tambay | Audi - Abt |
+25.756
|
25
|
15.
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
+26.413
|
25
|
16.
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
+27.142
|
25
|
17.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
+27.724
|
25
|
18.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
+1:00.378
|
25
|
19.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
+7 kol
|
18
|
-
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
|
11
|
-
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
|
9
|
-
|
J.Green | Audi - Rosberg |
|
|
-
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
|
|
-
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
|
|