Hockenheim: Asch a Ludwig jsou mistry ADAC-GT-Masters
Před osmým a posledním podnikem šampionátu ADAC GT-Masters ještě nebylo o mistrovi zdaleka rozhodnuto.
Před osmým a posledním podnikem šampionátu ADAC GT-Masters ještě nebylo o mistrovi zdaleka rozhodnuto. Hned čtyři jezdci si mohli před startem posledních dvou závodů dělat naděje: v první řadě to byli 26letý Luca Ludwig a o tři roky starší Sebastian Asch. Oba synové "velkých otců" tvořili posádku Zakspeed-Mercedesu SLS AMG a na svého nejvážnějšího pronásledovatele měli náskok 31 bodů. Asch tedy měl možnost stát se prvním dvojnásobným mistrem GT-Masters vůbec: poprvé se stal mistrem roku 2012. Tyto plány chtěl týmu Zakspeed překazit 22letý Rakušan Dominik Baumann, kterému měl k úspěchu v Hockenheimu dopomoci prominentní spolujezdec: značka BMW to s útokem na titul myslela opravdu vážně a do kokpitu Baumannova Schubert-Z4 jako posilu transferovala hvězdu DTM, Bruno Spenglera!
Jednalo se tedy o první příležitost historie, kdy v GT-Masters nastoupil aktuální pilot DTM. Kanaďan měl s vozem BMW Z4 bohaté zkušenosti z vytrvalostních závodů a při možném zisku 50 bodů se jeho "výpomoc" ještě mohla vyplatit. Jisté matematické naděje si mohl dělat i další Rakušan, Klaus Bachler. Pilot vozu Schuetz-Porsche 911 ale musel dohánět ztrátu 37 bodů. Maličká Bachlerova šance se rozplynula již ve druhé zatáčce sobotního závodu. Jeho kolega Engelhart tam kolidoval právě s vedoucím tabulky Aschem a pro obě posádky závod skončil.
Asch byl stewarty později označen za viníka a penalizován posunutím o tři startovní místa v neděli. Velká Baumannova šance? Jeho BMW posílený Spenglerem mohl ze situace vytežit víc, nakonec ale dojel čtvrtý. Na špičce tentokrát kraloval burácející HTP-Bentley: Luca Stolz držel vedení čtyři kola, než se mu zlomil náhon. To byla velká příležitost pro Švýcarku Rahel Freyovou v kokpitu Yaco-Audi R8. Bývalá naděje F3 převzala první místo a držela ho napříč velkému tlaku Verdonckova Lambda-Fordu. Po výměně jezdců pak dojel její kolega Philip Geipel stáji ze Saska pro první velké vítězství.
V nedělním posledním závodě tedy dvojici Ludwig/Asch stačilo sedmé místo a oba jezdci Zakspeedu se s tímto úkolem vypořádali naprosto suverénně. Několika neutralizacemi pokažaný závod zcela ovládli Dán Nicki Thiim a Jihoafričan Jordan Lee Pepper na Audi stáje Abt. Vedli od startu až do cíle. Za nimi znovu zazářil hostující Lambda-Ford GT a Baumann se Spenglerem také předvedli dobrý závod, ve kterém dojeli po bojovném výkonu třetí. To vše ale nedokázalo Ludwiga a Asche rozházet. Své soupeře v černém BMW Z4 měli vždy na dohled a čisté páté místo jim stačilo k dobytí titulu.
Závody v Hockenheimu se obešly bez české účasti. Engeho Reiter-Engineering nenastoupil vůbec a druhým jezdcem BMW stáje Šenkýř se vedle Němce Marionecka místo Jakuba Knolla stal debutant Joos. Bílý Z4 ovšem nedokázal opustit roli statisty. V sobotu dojel 11. a i v neděli měl (hlavně díky malému počtu účastníků) naději na podobný výsledek, než ho pomalý Joos odložil ve štěrku motodromu. ADAC-GT-Masters, kterému v posledních dvou letech jaksi začali docházet účastníci a závodů se zpravidla účastnilo jen kolem 20 vozů, což je pro podniky tohoto typu rozhodně málo, hledí na příští sezonu jako na ročník své obrody. Mimo zesíleného semitovárního angažmá značek Nissan a Bentley plánují i tradiční výrobci technická osvěžení: Audi nasadí nový typ R8 LMS, BMW svůj M6 GT3, Mercedes AMG GT3, Porsche nový 911GT3 R a Corvette slibný C7 GT3-R. Jmenované značky tyto své skvosty vystavovaly v paddocku Hockenheimringu, aby o spolupráci přesvědčily pokud možno mnoho týmů. Pokud se těmto týmům podaří obsadit své nové vozy zajímavými jezdci, může GT-Masters roku 2016 zažít opravdový "let ke hvězdám".
Celkový výsledek ADAC-GT-Masters 2015:
1. Sebastian Asch / Luca Ludwig, Zakspeed-Mercedes SLS 199 b.
2. Dominik Baumann, Schubert-BMW Z4 186 b.
3. Jens Klingmann, Schubert-BMW Z4 156 b.
4. Klaus Bachler, Schuetz-Porsche 911 150 b.
5. Harald Proczyk, HP-Mercedes SLS 109 b.
..
18. Tomáš Enge, Reiter-Lamborghini 55 b.
Hrdí tátové: Rland Asch a Klaus Ludwig se syny Sebastianem a Lucou.
Vyhráli v sobotu: Rahel Freyová a Philip Geipel 03
Posádka Joos/Marioneck nedokázala Šenkýřův BMW Z4 dovést ani do středu pole.
Část úspěchu týmu Zakspeed patří i technikovi Jarkovi Janišovi.
Ludwig s Achem si právě dojeli pro titul mistrů ADAC-GT-Masters.
Ani s posilou Spenglerem se týmu Schubert-BMW nepodařil zvrat.
Německé mistrovství GT trpělo úbytkem účastníků...
...což se má změnit i díky nově představeným raketám značek Mercedes...
...a Audi.