Marvin Dienst prvním mistrem dějin německé F4
Bylo přihlášeno i několik "velkých jmen" jako Schumacher, Cecotto nebo Newey.
Do co do počtu, tak i do talentu senzačně obsazeného prvního ročníku německého mistrovství formule 4 se přihlásilo i několik "velkých jmen" jako Schumacher, Cecotto nebo Newey. Titul mistra si ale nakonec vybojoval jezdec, o kterém se toho před začátkem sezony moc nevědělo. Po finálových závodech na Hockenheimringu ovšem první mistr tohoto našlapaného šampionátu platí za jednu z největších mladých nadějí Německa: Marvin Dienst.
Německá Formule 4 absolvuje při každém podniku tři závody. V Hockenheimu se tedy dalo získat maximálně 75 bodů a to znamenalo, že o titul prvního mistra této třídy bojovali ještě tři borci. Nejlepší výchozí pozici si pro velké finále připravil 18letý Němec Marvin Dienst z týmu HTP. Na druhého, o rok mladšího Joela Erikssona (Motopark) ze Švédska měl náskok 30 bodů a na třetího, 19letého Joey Mawsona (Van Amersfoort) z Austrálie tučných 54 bodů.
Dienst se mohl zatím ohlédnout po sedmi triumfech stejně tak jako Eriksson, Mawson vyhrál před Hockenheimem jen čtyřikrát a "doma" v Hockenheimu vyřídil svůj velký úkol hned v prvním sobotním závodě: jezdec z nedalekého Lempertheimu vyrazil ze své pole-position poněkud hůře, než velký konkurent Eriksson, Švéd byl ale za své agresivní počínání potrestán průjezdem boxy. Od té chvíle pádil Dienst směrem k svému osmému vítězství a titulu.
"Stát se mistrem zde, nedaleko mého bydliště, to je prostě geniální. Po celý rok jsme pravidelně dojížděli vepředu, vyhrál jsem první závody této třídy a proto se to docela hodí, že jsem teď i prvním mistrem F4. S týmem HTP-Ungar jsem před 13 lety začal závodit a teď jsme spolu získali titul - nemohl bych se cítit lépe," jásal Dienst, který ve druhém sobotním závodě dojel čvrtý. V neděli se radost o vlásek mohla proměnit v slzy. Dienst uklouzl v první zatáčce a jeho stojící auto za vysoké rychlosti torpédoval Van Uitert. Nizozemcův vůz se rozpůlil, jezdci ale zůstali naštěstí bez zranění.
Čímž bychom byli u jediné slabiny tohoto povedeného šampionátu: příliš velký počet startujících. Pohled na čtyři desítky snaživých talentů na startu sice okouzlí, v dobách, kdy má každé ukluznutí do štěrku důsledkem neutralizaci, ale vede k podivnému "závodění". V Hockenheimu se naostro jela jen zhruba polovina předepsaných okruhů, zbytek "soutěžení" strávili jezdci v husím pochodu za Safety Carem. To se stěží líbilo jezdcům a už vůbec ne divákům. Prvního mistra dějin německé F4, Marvina Diensta bychom měli příští rok vidět za volantem formule 3 a co ostatní talenti ročníku 2015?
Vicemistr Joel Eriksson vyhrál sedm závodů, stejně tak jako jeho starší bratr Jimmy ale má za zády pouze peníze špedice svého otce. Těžko odhadnout, jaký postup pan Eriksson svým chlapcům bude moci poskytnout. Pět závodů vyhrál Australan Joey Mawson a i on se tedy v F4 naučil dost, aby mohl hledět výše. Všem ostatním účastníkům lze doporučit další rok učení a sbírání zkušeností v tomto mistrovství. Mlaďoučký Rus Robert Shwartzman sice pravidelně bodoval a skončil celkově čtvrtý, na vítězství ale ještě nestačil. Svůj první triumf mohl v Hockenheimu slavit další "Baby-face", pátý celkové tabulky, Němec David Beckmann. A ona úvodem zmíněná "velká jména"? Mick Schumacher se mohl těšit z jediného a lichotivého vítězství na úvod roku v Oscherslebenu, jinak se zatím nedokázal prosadit, i když německý bulvární tisk slavil každý jeho výlet do dvodidel nebo do bodů jako "zrození nového Schumiho".
Harrison Newey si vedl doma v Anglii vývorně, v Německu ovšem jen osmkrát zabodoval - něco, co se Jonathanovi Cecottovi podařilo jen čtyřikrát a to napříč fanatické podpoře jeho otce Johnnyho. Na body dosáhlo celkem 30 jezdců, mezi nimi bohužel ani jedno ze startujících děvčat.Facit: formule 4 ukázala nabitá startovní pole a má jistě velkou budoucnost - pokud se jezdci a organizátoři poučí z chyb tohoto prvního ročníku.
Celkový stav ADAC-Formel 4 roku 2015:
1. Marvin Dienst 347 b.
2. Joel Eriksson 299 b.
3. Joey Mawson 297 b.
4. Robert Shwartzman 167 b.
5. David Beckmann 166 b.
6. Tim Zimmermann 152 b.
7. Jeanneau Esmeijer 136 b.
8. Lando Norris 131 b.
9. Ralf Aron 120 b.
10. Mick Schumacher 92 b.
Úspěšný tým HTP s jezdci Janneau Esmeijerem, mistrem Marvinem Dienstem a Carrie Schreinerovou.
Poslední závod sezony F4 dopadl pro šampiona Diensta takto. Nicméně ho jistě povzbudí, že může za týden debutovat v evropské F3.
Nabité pole německé F4 čítalo bezmála 40 vozů.
04 Mick S- chumacher nesplnil tak úplně to, co se od něj očekávalo...
O nových talentech diskutují otec Stefana Bellofa (vlevo) a majitel týmu Robert Lechner (vpravo).
Johnny Cecotto jde ohledně podpory svého syna Jonathana tak daleko, že osobně kontroluje pneumatiky vozu - a v Hockenheimu nebyl s přípravou stáje Motopark právem spokojen.
Jedna z pohledných, ale neúspěšných pilotek F4: Švýcarka Marilyn Niederhauserová. A pozor: není to sestra jezdce GP2 Patricka, ale jeho přítelkyně stejného jména!