Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dilema Pirelli: Větší show vs. lepší odolnost pneumatik

Dilema Pirelli: Větší show vs. lepší odolnost pneumatik

Od roku 2017 bychom mohli vídat obojí.

Pirelli má již smlouvu na roky 2017 až 2019 téměř v kapse a začíná uvažovat o své strategii. Je již téměř jisté, že od roku 2017 se v rámci větších změn technických pravidel změní i rozměry pneumatik a budou širší, aby vozům poskytly více mechanické přilnavosti. Italská společnosti ale řeší i jiné dilema.

Od svého příchodu v roce 2011 se snaží plnit objednávku FIA a FOM na pneumatiky, které jezdce přinutí ke dvěma až třem výměnám za závod. To znamená méně odolné pneumatiky, které se velmi rychle opotřebují. Pirelli je nadále přesvědčeno, že tato strategie dělá závody zajímavějšími a hlavně díky ní dramaticky stoupl počet předjížděcích manévrů. Problém je, že takové závodění se nelíbí některým pilotům, mnozí z nich se na pneumatiky stěžují a to škodí nejen F1 ale i dobrému jménu Pirelli.

Řešením by mohlo být rozdělení okruhů do dvou skupin. Na okruhy jedné skupiny by Pirelli poslalo rychle degradující pneumatiky a na ostatních by piloti dostali odolné pneumatiky a závodili naplno, možná i bez zastávky v boxech.

"Nadále jsme žádáni o závod s dvěma až třemi výměnami pneumatik," oznámil Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli. "Chtějí, abychom se pokusili vrátit na úroveň degradace minulých let, možná bychom ale mohli závody rozdělit.

Některé závody by se mohly jet na pneumatikách, které by vydržely všechno a degradace by byla minimální. Tedy takové, jaké se vyrábějí, když soutěží dva výrobci. Jinde by se závodilo s pneumatikami podobnými těm zpřed pár let.

Jsme ve složité situaci, protože fanoušci chtějí vidět předjížděcí manévry, ale jezdci se tomu nechtějí přizpůsobit. Letos jsme se ocitli někde uprostřed. Nejsme spokojeni s jednozastávkovými závody, to jsme nechtěli. Uvědomujeme si to a připravujeme změnu.

V roce 2017 bychom mohli vyzkoušet jedno i druhé a mohli bychom udělat přímé srovnání. Někde by se použily pneumatiky s rychlým opotřebením a jinde by jezdci mohli závodit a nestarat se o to, zda to pneumatiky vydrží. Pak by se mohlo porovnat, které závody byly zábavnější."