Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Scheider s vítězstvím útěchy, Wehrlein šampionem!

Scheider s vítězstvím útěchy, Wehrlein šampionem!

Hockenheimring - 1. závod

Po pětiletém půstu a hodně nepovedené sezoně, navíc poznamenané aférou ze Spielbergu, se dočkal rehabilitace Timo Scheider, když si v Hockenheimu dojel pro sobotní vítězství. Půl dekády dlouhé čekání ukončil také Mercedes - Pascal Wehrlein se s předstihem stal šampionem DTM pro rok 2015.

Poslední letošní čtyřicetiminutový závod byl akcentovaným shrnutím předchozích sobotních soubojů, které zdaleka neprobíhaly v rukavičkách. Dnes to však chvílemi vypadalo, jakoby protagonisté zapomněli, že sezona končí až v neděli.

V záplavě všeobecné agresivity uhasly titulové naděje Edoarda Mortary i Mattiase Ekströma. Útok mladšího z obou jezdců Audi na korunu zastavila ještě před druhou zatáčkou kolize s kolegou Miguelem Molinou, po které musel druhý muž průběžného pořadí pro nové pneumatiky.

V následné přemíře snahy dohnat ztracený čas pak Ital nešťastně kolidoval s Timem Glockem, za což byl potrestán průjezdem boxy – penalizací, kterou si za způsobení kolize vysloužili také Bruno Spengler a Robert Wickens.

Obětí posledně jmenovaného byl právě Mattias Ekström, který se po špatném startu a marných pokusech najít potřebnou přilnavost propadl až do hloubi pole, odkud jej Wickens poslal ještě o několik pozic vzad. V závěru se švédský veterán sice dokázal dostat na bodovanou příčku, k prodloužení boje o titul to však bylo málo.

I přes nezdary soupeřů neměl Pascal Wehrlein poslední krok k trofeji šampiona jednoduchý. Také on po startu putoval v pořadí opačným směrem, než jaký si představoval, a musel se po zbytek závodu probíjet vpřed. Na jeho konci se však stal nejmladším mistrem v historii DTM!

O místa na stupních vítězů se bojovalo a poznání méně spektakulárně. Prakticky témeř nenápadně se před Maximeho Martina dostali Timo Scheider i Jamie Green a získali pro Audi po ztraceném titulu alespoň cenu útěchy. Nejlepšího muže Mercedesu Paula di Restu si však Belgičan ve službách BMW udržel za zády a třetí místo uhájil.

Miguel Molina byl dodatečně potrestán za způsobení kolize, která ukončila závod Garyho Paffetta a vynutila si výjezd safety caru. Ke Španělovu času byla přičtěna penalizace 30 sekund a spadl tím ze 14. na 17. místo.

 

Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):

p.
 Jezdec  Značka – Tým
 Čas/Odstup
 Kol
1.
 T.Scheider  Audi - Phoenix
42:27.725
26
2.
 J.Green  Audi - Rosberg
+2.875
26
3.
 M.Martin  BMW - RMG
+3.756
26
4.
 P.di Resta  Mercedes – HWA
+4.865
26
5.
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
+11.708
26
6.
 M.Wittmann  BMW - RMG
+15.768
26
7.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
+16.972
26
8.
 P.Wehrlein  Mercedes – HWA
+22.034
26
9.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
+23.719
26
10.
 M.Götz  Mercedes – Mücke
+24.137
26
11.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
+25.405
26
12.
 C.Vietoris  Mercedes – HWA
+25.597
26
13.
 D.Juncadella  Mercedes – Mücke
+26.780
26
14.
 N.Müller  Audi - Rosberg
+32.108
26
15.
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
+41.299
26
16.
 L.Auer  Mercedes – ART
+43.679
26
17.
 M.Molina  Audi - Abt Sportsline
+1:01.566
26
18.
 T.Glock  BMW - MTEK
+2 kola
24
19.
 B.Spengler  BMW - MTEK
+6 kol
20
20.
 G.Paffett  Mercedes – ART
 
0
21.
 R.Wickens  Mercedes – HWA
 
0
22.
 E.Mortara  Audi - Abt
 
0
23.
 A.Tambay  Audi - Abt
 
0
24.
 A.Farfus  BMW - RBM
 
0