Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolffovi se nelíbí počínání Red Bullu

Wolffovi se nelíbí počínání Red Bullu

Ferrari a McLaren mohou prohrávat, Red Bull ne?

Polovina října za námi a Red Bull stále neví, jestli své dva týmy nasadí i do sezóny 2016. Stále ještě totiž nemá smlouvu na motory Ferrari ani Mercedes a u Renaultu zůstat nechce. Lewis Hamilton, úřadující mistr světa, se už vyjádřil, že mu takový postoj a vyhrožování odchodem připadá přinejmenším "zvláštní" a jeho šéf s ním naprosto souhlasí.

"Asi budu citovat Lewise, chování Red Bullu je velmi zvláštní. My jsme to měli velmi těžké od roku 2010, Ferrari mělo šňůru těžkých sezón, asi mohu klidně říct, že McLaren je právě teď v nezáviděníhodné situaci a ani Williams to nemá jednoduché," upozornil šéf Mercedesu.

"Je to součástí soutěžení. Máte dobré časy i zlé časy a je důležité nezapomínat na to, zůstat loajální a neustále budovat dlouhodobé vztahy. Pro F1 by bylo zlé ztratit Red Bull, proto doufám, že se jeho situace nějak vyřeší."

Red Bull se podle Wolffa může spoléhat na pomoc od Bernieho Ecclestona.

"Myslím, že to je nyní Bernieho prioritou. Chce ve sportu udržet všechny týmy, aby sportu zajistil atraktivitu skrz velmi těsné soutěžení. Takže je normální, že se snaží najít řešení, nebo alespoň pomoci s hledáním řešení pro tým v problémech."

Naproti tomu, odchod Mercedesu absolutně nehrozí. Vývoj hybridní pohonné jednotky trval několik let, byl drahý i na poměry F1 a před pár týdny jsme se dozvěděli, že tovární tým byl ve ztrátě dokonce i během mistrovské sezóny 2014, německé automobilce se však už vše vrátilo skrz skvělou reklamu na jeho automobily a hodlá se dále vézt na vítězné vlně.

"Naplňujeme očekávání Daimleru. Nesmíte zapomínat, že hlavní přínos je v oblasti marketingu a posilování značky. Naše marketingová hodnota byla 3 miliardy dolarů a ve srovnání s tím jsme neutratili zas tak moc. Samozřejmě, naše mateřská společnost od nás očekává vysokou efektivitu a snižování nákladů, ale náš úspěch je skvělý pro Mercedes i naše partnery."