Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Audi završuje sezonu dominancí, Green vicemistrem

Audi završuje sezonu dominancí, Green vicemistrem

Hockenheimring - 2. závod

Série DTM zatáhla oponu nad letošním ročníkem. Dramatická sezona 2015 skončila stejně jako začala – vítězstvím Jamieho Greena. Suverén jarní části se svým čtvrtým triumfem stal nejpilnějším vítězem a letošním vicemistrem.

Audi poslední den zavelelo k všeobecné mobilizaci a útoku na první místo v šampionátu výrobců. I přesto, že automobilce z Ingolstadtu patřily první čtyři vozy v cíli, prvenství v poháru značek uhájila konkurence z BMW.

Letošní poslední porce 39 kol přinesla kvalitní souboje i překvapivý vývoj a demonstrovala, jak nepředvídatelná může série DTM být. Držitel pole position Gary Paffett měl famózní start, o vedení však přišel po 3 kolech ve prospěch Jamieho Greena.

Ani druhé místo jezdci týmu ART nevydrželo dlouho - symbolicky před tribunou Mercedesu jej uzmul Mattias Ekström. Vozy Audi se tlačily vpřed a nejbližší konkurence v podobě Paffetta s Martinem ztrácela půdu pod nohami. Angličana navíc oslabila nepovedená zastávka v boxech, letos už poněkolikáté.

Velkou ránu však dostala i ofenziva Audi. Miguel Molina to přehnal v souboji s Christianem Vietorisem a způsobil kolizi, na kterou doplatil také jeho kolega Adrien Tambay. Španěl byl za incident potrestán průjezdem boxy a jeho zaměstnavateli ve finále chybělo 7 bodů na vedoucí BMW.

Finálovým závodem se doslova protrápil novopečený mistr Pascal Wehrlein, jenž byl nucen s poškozeným vozem svádět souboje na konci druhé desítky. Pomyslným vrcholem marnosti pak byl závěr show pro diváky v Sachs Kurve, kde šampionův vůz uvízl na obrubníku a musel byt odtažen do boxů.

Pokud se v DTM nedaří, pak se v nedaří pořádně. To potvrdil i Timo Glock, jenž byl dodatečně potrestán šedesátisekundovou penalizací za překročení povoleného počtu kol na jedné sadě pneumatik.

 

 Výsledky závodu (60 minut + 1 kolo):

p.
 Jezdec  Značka – Tým
 Čas/Odstup
 Kol
1.
 J.Green  Audi - Rosberg
1:02:02.198
39
2.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
+1.351
39
3.
 E.Mortara  Audi - Abt
+18.914
39
4.
 P.di Resta  Mercedes – HWA
+28.694
39
5.
 T.Scheider  Audi - Phoenix
+30.581
39
6.
 M.Martin  BMW - RMG
+38.003
39
7.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
+39.190
39
8.
 B.Spengler  BMW - MTEK
+39.761
39
9.
 G.Paffett  Mercedes – ART
+40.197
39
10.
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
+47.682
39
11.
 M.Molina  Audi - Abt Sportsline
+49.554
39
12.
 D.Juncadella  Mercedes – Mücke
+55.955
39
13.
 M.Götz  Mercedes – Mücke
+1:00.941
39
14.
 A.Farfus  BMW - RBM
+1:04.344
39
15.
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
+1:07.538
39
16.
 N.Müller  Audi - Rosberg
+1:15.417
39
17.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
+1:19.406
39
18.
 R.Wickens  Mercedes – HWA
+1:21.170
39
19.
 L.Auer  Mercedes – ART
+1:23.359
39
20.
 P.Wehrlein  Mercedes – HWA
+1:31.948
39
21.
 T.Glock  BMW - MTEK
+1:54.040
39
-
 C.Vietoris  Mercedes – HWA
 
15
-
 A.Tambay  Audi - Abt
 
15
-
 M.Wittmann  BMW - RMG
 
7