Audi završuje sezonu dominancí, Green vicemistrem
Hockenheimring - 2. závod
Série DTM zatáhla oponu nad letošním ročníkem. Dramatická sezona 2015 skončila stejně jako začala – vítězstvím Jamieho Greena. Suverén jarní části se svým čtvrtým triumfem stal nejpilnějším vítězem a letošním vicemistrem.
Audi poslední den zavelelo k všeobecné mobilizaci a útoku na první místo v šampionátu výrobců. I přesto, že automobilce z Ingolstadtu patřily první čtyři vozy v cíli, prvenství v poháru značek uhájila konkurence z BMW.
Letošní poslední porce 39 kol přinesla kvalitní souboje i překvapivý vývoj a demonstrovala, jak nepředvídatelná může série DTM být. Držitel pole position Gary Paffett měl famózní start, o vedení však přišel po 3 kolech ve prospěch Jamieho Greena.
Ani druhé místo jezdci týmu ART nevydrželo dlouho - symbolicky před tribunou Mercedesu jej uzmul Mattias Ekström. Vozy Audi se tlačily vpřed a nejbližší konkurence v podobě Paffetta s Martinem ztrácela půdu pod nohami. Angličana navíc oslabila nepovedená zastávka v boxech, letos už poněkolikáté.
Velkou ránu však dostala i ofenziva Audi. Miguel Molina to přehnal v souboji s Christianem Vietorisem a způsobil kolizi, na kterou doplatil také jeho kolega Adrien Tambay. Španěl byl za incident potrestán průjezdem boxy a jeho zaměstnavateli ve finále chybělo 7 bodů na vedoucí BMW.
Finálovým závodem se doslova protrápil novopečený mistr Pascal Wehrlein, jenž byl nucen s poškozeným vozem svádět souboje na konci druhé desítky. Pomyslným vrcholem marnosti pak byl závěr show pro diváky v Sachs Kurve, kde šampionův vůz uvízl na obrubníku a musel byt odtažen do boxů.
Pokud se v DTM nedaří, pak se v nedaří pořádně. To potvrdil i Timo Glock, jenž byl dodatečně potrestán šedesátisekundovou penalizací za překročení povoleného počtu kol na jedné sadě pneumatik.
Výsledky závodu (60 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
1:02:02.198
|
39
|
2.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
+1.351
|
39
|
3.
|
E.Mortara | Audi - Abt |
+18.914
|
39
|
4.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
+28.694
|
39
|
5.
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
+30.581
|
39
|
6.
|
M.Martin | BMW - RMG |
+38.003
|
39
|
7.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
+39.190
|
39
|
8.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
+39.761
|
39
|
9.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
+40.197
|
39
|
10.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
+47.682
|
39
|
11.
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
+49.554
|
39
|
12.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
+55.955
|
39
|
13.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
+1:00.941
|
39
|
14.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
+1:04.344
|
39
|
15.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
+1:07.538
|
39
|
16.
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
+1:15.417
|
39
|
17.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
+1:19.406
|
39
|
18.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
+1:21.170
|
39
|
19.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
+1:23.359
|
39
|
20.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
+1:31.948
|
39
|
21.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
+1:54.040
|
39
|
-
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
|
15
|
-
|
A.Tambay | Audi - Abt |
|
15
|
-
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
|
7
|