Jaguar a Cosworth budou prodány odděleně
Původní záměr Fordu nevyšel.
Ford po svém oznámení, že stahuje veškeré své aktivity z formule 1, plánoval prodat stáj Jaguar i motorářskou firmu Cosworth jako jeden kompaktní celek, aby mohl co nejvíce vyšroubovat cenu.
Ovšem současná konstelace ekonomických a marketingových aspektů ve formuli 1 v kombinaci s velice krátkým časovým intervalem pro vzájemná vyjednávání nedávala příliš reálnou šanci, že se vše stane tak, jak si Ford naplánoval.
Red Bull již několikrát prohlásil, že o Cosworth jako celek nemá zájem a na druhé straně se našlo několik zájemců o koupi dodavatele motorů, kteří naopak neměli zájem o rozšíření svých aktivit do formule 1. Zdá se, že nekonečná série jednání konečně dospěla do zdárného konce.
Termín 15. listopadu, kdy týmy musí nejpozději podat přihlášky pro příští sezónu se nezadržitelně blíží a již by se měly jen dolaďovat drobné detaily ve vzájemných smlouvách.
V pondělí je očekávána tisková konference Red Bullu, kde bude oznámeno odkoupení týmu Jaguar včetně všech jeho závazků z posledních let. V zákulisí F1 se poměrně nahlas hovoří o tom, že zadlužení stáje je větší než její prodejní cena a Red Bull nehodlá platil ani peníz navíc. Ford by tedy v zájmu zachování dobrého obchodního jména měl na závěr celé transakce doplatit řádově několik desítek miliónu dolarů za oddlužení stáje.
Několik dní po ohlášení prodeje týmu Jaguar by měl být také potvrzen prodej Cosworthu do rukou Kevina Kalkhovena, který je jedním ze spolumajitelů americké série Champ Car. Ten tím tak zabije dvě mouchy jednou ranou. Za prvé zajistí pokračování dodávek motorů pro týmy své série a pokud se dohodne na dodávkách také s Minardi, Jordanem a Red Bullem, slušně na tom vydělá.