Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

IndyCar se vrací do Phoenixu a na Road America

IndyCar se vrací do Phoenixu a na Road America

Kalendář na sezónu 2016 představen.

Delší sezóna, tři nové závody, ale také konec několika populárních okruhů. To čeká na piloty Verizon IndyCar Series příští rok. INDYCAR totiž v úterý představila kalendář pro nadcházející ročník. V mnohém se příští sezóna bude podobat té letošní, změny v kalendáři přesto najdeme.

Sezóna bude výrazně delší než letošní ročník, který začal koncem března a skončil už na konci srpna. INDYCAR posunula závod v St. Petersburgu o dva týdny, takže nový ročník začne už v polovině března, a zároveň skončila praxe vyhýbání se termínové kolizi s ligou amerického fotbalu NFL. Nový ročník tak byl prodloužen do poloviny září. Žel bohu počet závodů zůstal stejný, šestnáct závodů během patnácti víkendů.

Z kalendáře vypadla trojice okruhů. O konci oválu Auto Club Speedway v Kalifornii a silničního okruhu NOLA Motorsports Park u New Orleans, který se v kalendáři ohřál jen jeden rok, se vědělo dopředu. Poslední otazník visel nad historickým oválem Milwaukee Mile. Bohužel jej postihl stejný osud jako okruh v New Orleans. Společnost Michaela Andrettiho, která byla promotérem obou závodů, se rozhodla toto podnikání ukončit a z pozice promotéra se stáhnout. Ani v New Orleans a ani v Milwaukee se nepodařilo najít náhradu.

Kalendář pro sezónu 2016

Fanoušci ve Wisconsinu tak mohou nový kalendář přijímat s rozpaky. Na jednu stranu potěšil již dříve avizovaný návrat populárního klasického okruhu Road America, ovšem záhy je zklamal konec závodu na oblíbené „Míli“.

Vedle okruhu Road America se v kalendáři objeví ještě jeden populární okruh z let minulých a to sice ovál Phoenix International Raceway. Mílový ovál s klopením okolo 10° byl otevřen v roce 1964 a hostil 61 závodů USAC, CART a IRL. V kalendáři nahradí závod u New Orleans. Obě tratě leží shodou okolností u měst stejného jména – Avondale. Poprvé od roku 2010 tak oválová část sezóny nezačne pětistovkou v Indianapolisu. Přelom března a dubna je však pro závod ve Phoenixu již tradičním termínem.

Phoenix v roce 1996 teprve druhým závodem v historii nově vzniklé Indy Racing League, z níž se současná série IndyCar vyvinula a jejíž 20 narozeniny si 27. ledna zřejmě bez větší pompy připomeneme. Naposledy se ve Phoenixu závodilo v roce 2005 a ze současných jezdců na této trati zvítězili akorát Hélio Castroneves a Tony Kanaan.

Tady bude IndyCar příští rok závodit


Na jezdce čeká i jedna úplná novinka. K předposlednímu závodu příští sezóny se sjedou do Bostonu, kde v centru města poblíž přístavu vznikne městský okruh. Závod se v mnohém podobá zrušenému podniku v ulicích Baltimoru, jede se během víkendu, který dříve patřil Baltimoru, a také se proti němu některé skupiny obyvatel bouří.

Obyvatelům z měst považovaných za jedno z nejvíce sportovních měst v USA se již podařilo zrušit kandidaturu města na pořádání Olympijských her v roce 2024, takže snad Boston nepostihne osud závodů, které byly zařazeny do kalendáře a pak musely být v průběhu sezóny odstraněny.

V kalendáři samozřejmě nechybí slavná pětistovka v Indianapolisu. Již jubilejní stý ročník se pojede 29. května 2016. Předcházet jí bude kvalifikace a Velká cena na okruhu uvnitř Staré cihelny. Těšit se samozřejmě můžeme i na další stálice, třeba již 42. ročník Velké ceny v ulicích Long Beach, na závod na oválu Texas Motor Speedway nebo na populární Toronto. Nechybí ani ovál v Poconu, nad jehož budoucností v IndyCar se po tragické smrti Justina Wilsona v letošním závodě vznášely otazníky.

Celkem na jezdce IndyCar příští rok čeká 15 závodních víkendů, 16 závodů (v Detroitu se opět jede v sobotu i v neděli), 6 závodů na městských okruzích, 5 závodů na silničních okruzích a 5 oválů. Ročník opět ukončí závod na trati Sonoma Raceway.