Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mark Webber je Porscheho mistrem světa

Mark Webber je Porscheho mistrem světa

Porsche zcela ovládlo špičku výsledkových listin posledních závodů WEC.

Porsche zcela ovládlo špičku výsledkových listin posledních závodů WEC a to, že si Mark Webber, Brendon Hartley a Timo Bernhard v posledním závodě šampionátu dalším úspěchen zajistí titul mistra světa jezdců se zdálo být pouhou formalitou. Zvláště poté, když si tato posádka, která do Bahrajnu přicestovala se 13 bodovým náskokem, vyjela v kvalifikaci před sesterským týmem Dumas/Jani/Lieb pole-position.

Další krasojízdě značky z Zuffenhausenu tedy v následující šestihodinovce nic nestálo v cestě... A přeci. Favorité nakonec dosáhli titulu jen s notnou dávkou štěstí. Němec Timo Bernhard a jeho Porsche 919 se již během první hodiny závodu propadli pořadím.

Problém s dávkováním plynu favority totiž stál pět kol strávených v boxech! Situaci zhoršila skutečnost, že se hlavní soupeř z tábora Audi v poušti předvedl v relativně konkurenceschopné formě: Lotterer, Faessler a Treluyer v závodě vedli a najednou se celá situace ohledně šampionátu otočila v jejich prospěch. Webberovi, Hertleyovi a Bernhardovi však nakonec přeci jen přišlo vstříc několik rozhodujících prvků.

Zaprvé to je letošní (a i dále trvající) příliš malý počet rychlých strojů ve třídě LMP1. V případě vítězství Audi museli výše zmínění jezdci Porsche dojet alespoň čtvrtí a to nakonec nebyl napříč jejich časové ztrátě problém. Když tedy stál pomalejší Audi e-tron posádky Duval/di Grassi/Jarvis s defektem brzd v boxech, postoupili lídři celkového hodnocení v závodě na páté místo. Audi pak definitivně ztratilo všechny vyhlídky na úspěch, když Lotterer musel po výměně pneumatik v předposlední hodině závodu zpomalit a znovu navštívit boxy kvůli špatně upevněnému kolu.

První místo v závodě tím převzal Porsche s Janim, Liebem a Dumasem a švýcarsko-německo-francouzská posádka si pak první letošní vítězství již nenechala vzít. Lotterer a spol. dojeli druzí před Toyotou Alexe Wurze (Rakušan se tímto výsledkem rozloučil s aktivní kariérou), Sebastiena Sarrazina a Mika Conwaye. Díky triumfu sesterského vozu stačilo Webberovi, Hartleyovi a Bernahrdovi nakonec páté místo v cíli, aby se s náskokem pěti bodů stali novými mistry světa World Endurance Championshipu. Na tom nedokázaly nic změnit ani náznaky vracejícího se technického problému z úvodu závodu - tato závada mohla být tentokrát rychle odstraněna.

Nejlepším vozem LMP2 v cíli byl Ligier-Nissan ruského týmu G-Drive. Jeho posádka Sam Bird, Roman Rusinov a Julien Canal si tím zaslouženě zajistili i celkové prvenství této třídy. Mistrem světa třídy GT se stal Rakušan Richard Lietz na továrním Porsche týmu Olafa Mantheye. Porsche ovšem již před měsícem oznámilo, že svou tovární účast na sektoru vozů GT zastaví. Bývalý jezdec DTM Manthey na to reagoval odchodem do důchodu, jeho tým ovšem bude pokračovat v jiných sériích GT.

Výsledek 6hodinovky WEC v Bahrajnu:

1 LMP1 R.Dumas, N.Jani, M.Lieb Porsche Team Porsche 199 6h00m52.843s

2 LMP1 M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer Audi Sport Team Joest Audi 199 1m25.310s

3 LMP1 A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway Toyota Racing Toyota 196 3 Laps

4 LMP1 A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima Toyota Racing Toyota 196 3 Laps

5 LMP1 T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley Porsche Team Porsche 190 9 Laps

6 LMP1 L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis Audi Sport Team Joest Audi 188 11 Laps

7 LMP2 R.Rusinov, J.Canal, S.Bird G-Drive Racing Ligier/Nissan 183 16 Laps

8 LMP2 M.Howson, R.Bradley, N.Tandy KCMG ORECA/Nissan 183 16 Laps

9 LMP2 G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez G-Drive Racing Ligier/Nissan 182 17 Laps

10 LMP2 N.Panciatici, P-L.Chatin, T.Dillmann Signatech Alpine Alpine/Nissan 182 17 Laps