Vozy roku 2017 mají mít efektivnější difuzory i křídla
Podle Symondse to zkomplikuje předjíždění.
Pat Symonds je, jako technický ředitel Williamsu, jedním z odborníků na vozy F1, kteří se snaží dát dohromady technické předpisy pro sezónu 2017. Jejich úkolem je upravit pravidla tak, aby týmům umožnila postavit rychlejší a krásnější vozy schopné přilákat k tomuto sportu ještě více fanoušků. Pravidla sice ještě nemají finální formu ve věcech jako rozměry křídel, ale týmy mají příští týden obdržet dokument s popisem základního konceptu. Jeho součástí jsou širší pneumatiky, efektivní difuzor a velké přední křídlo.
"U většiny věcí se vychází z návrhu Red Bullu. Nakonec jsme se dohodli na větším difuzoru, velkým předním křídle a myslím, že i docela atraktivním vzhledu," řekl Symonds.
"Zatím máme poměrně dost otevřenou platformu, takže pokud bude třeba, nebude problém přidat ještě více rychlosti. Ve skutečnosti si myslím, že jsme přidali ještě trochu víc, než bylo nutné, ale odhady Pirelli v této chvíli hovoří o poměrně malém zisku na straně přilnavosti pneumatik, takže musíme více zatlačit na straně aerodynamiky."
Symonds zároveň vyjádřil obavy z dopadu na náročnost předjíždění. V rychlejších vozech by měli jezdci dělat více chyb, ale při větší důležitosti aerodynamického přítlaku bude opět těžší udržet se v rychlých zatáčkách těsně za jiným vozem.
"Já jsem přesvědčen, že čím mají vozy více přítlaku, tím obtížnější je jezdit v závěsu za jiným vozem. A tento vůz má více přítlaku. Proto, bez ohledu na to, s jakými úpravami přijde Pracovní skupina pro předjíždění, i bez ohledu na to, jestli tomu někdo věří nebo ne, jako člen této skupiny vím, jakých zkratek jsme se dopustili proti skutečně vědeckému procesu a faktem zůstává, že čím více máte přítlaku, tím obtížnější je jezdit v závěsu. Možná je to zjednodušený, ale přesto velmi pravdivý pohled."