Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli: 4 sekundy dodáme levněji než aerodynamika

Pirelli: 4 sekundy dodáme levněji než aerodynamika

K zrychlení ani není třeba zásadně měnit vozy.

Sezóna skončila, ale některé boje pokračují a vyvrcholí uprostřed zimy. Řeč je hlavně o nových pravidlech pro sezónu 2017. Všechny týmy se shodly, že chtějí rychlejší vozy, ale ještě nepanuje jednota ohledně konkrétního řešení. Technická skupina vypracovala návrh, jak by se dalo zrychlení dosáhnout pomocí úprav aerodynamiky, zatímco Pirelli tvrdí, že o 4 sekundy na kolo by se mohlo postarat i samo. Potřebuje pouze vůz a možnost testovat s dobrým jezdcem a týmem.

"Co se týče zrychlení, můžeme se o to postarat," řekl Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli. "Už změnou velikosti pneumatik získáme dvě sekundy, a pokud bychom mohli pořádně testovat, a tím myslím testovat pouze pneumatiky, tak se po započtení přirozené evoluce vozů dostaneme na 4 sekundy na kolo. Všichni by na tom ušetřili, protože pomoci nám (s testováním) by bylo mnohem levnější než totálně změnit podobu vozů.

Nejméně tři týmy řekly, že by mohly své aktuální vozy upravit pro potřeby testování širších pneumatik, pokud by se tím vyhnuly potřebě překopat celou aerodynamiku."

pirellimonaco 2

Sebastian Vettel a Toto Wolff ještě před skončením sezony naznačili, že ne každému se zamlouvá myšlenka zrychlení monopostů pomocí lepší aerodynamiky a šéf Mercedesu se obává také o výdrž pneumatik pod drtivým náporem aerodynamického přítlaku, ale Pas Symonds z Williamsu přiznal, že pravidla se nejspíš vyberou právě tímto směrem.

Problém s testováním pneumatik tkví v tom, že tým, který by Pirelli pomáhal s testováním, by zároveň získával data sám pro sebe.