Šetřící plán automobilek: 3 motory na sezónu
Ferrari reaguje na konferenci OSN v Paříži.
Pokud automobilky nechtějí, aby Jean Todt s Berniem Ecclestonem do F1 pozvali neutrálního dodavatele motorů, musí se do 15. ledna dohodnout na vlastních šetřících opatřeních, které pak předloží Komisi F1. Podívejme se, jaký je jejich předběžný plán:
- Prodloužení životnosti pohonných jednotek tak, aby každému jezdci stačily tři na celou sezónu. S vývojem takového motoru by byly spojeny další náklady a v první sezóně by jistě beztak mnohé motory nevydržely 7 velkých cen, ale z dlouhodobého hlediska se má ušetřit na používání méně sofistikovaných materiálů.
- Zmrazit vývoj částí pohonné jednotky, s nimiž jsou již všechny (současné) automobilky spokojené.
- Vytvořit seznam standardních částí, které budou dodávány jedním společným dodavatelem, včetně částí MGU-H a MGU-K.
Realizace výše uvedených opatření by ale byla náročná, proto je pravděpodobné, že automobilky se na ně nestihnou připravit do roku 2017, jak požaduje FIA.
Podle informací Motorsportu bylo ve hře i úplné vypuštění drahého systému MGU-H (jednotky motorgenerátoru tepelné energie). Některé automobilky však byly proti a Sergio Marchionne během tohoto týdne potvrdil, že Ferrari by už také nesouhlasilo s návratem k jednodušším motorům. Po pařížské konferenci OSN se má celý svět spojit v boji proti globálnímu oteplování a Ferrari a F1 nesmějí plavat proti proudu.
"Hodně se toho udělalo v zájmu zredukování emisí a je pohoršující slyšet o plánu vrátit se k obyčejným motorům s méně komplexním hybridním systémem. To by byl krok zpět. V Paříži učinil svět rozhodnutí, chce se pohnout vpřed a F1 se tomu musí přizpůsobit," řekl prezident Ferrari.