Ferrari SF16-H v číslech
700 zaměstnanců a 20 000 dílů.
Vracíte se ke sledování dění v F1 po delší zimní přestávce a mezitím vám vyšuměla některá důležitá čísla? Ferrari vám je připomíná a přidává několik zajímavostí o úsilí vloženém do SF16-H.
Jeho šasi je vyrobeno z uhlíkových vláken vyztužených polymery a s jezdcem a čtyřmi 13palcovými pneumatikami (a pár závažími) váží 702 kilogramů. Uvnitř se ukrývá 1.6 litrový motor V6 s turbodmychadlem a systémy pro zachycování pohybové energie od kol přibrzdění i tepelné energie z výfuku.
Rekuperovaná energie se vrací zpátky na klikovou hřídel prostřednictvím generátoru s maximálně 125 000 otáčkami za minutu. Spalovací motor může dosáhnout 15 tisíc otáček za minutu a výkon je přenášen na kola prostřednictvím převodovky s 8 rychlostními stupni a zpátečkou.
Na přípravě SF16-H se podílelo 700 lidí v továrně v Maranellu a přinejmenším dalších 700 v řetězci dodavatelských společností z 15 zemí světa. Dohromady do něj bylo vloženo 250 000 člověkohodin práce, použilo se 100 různých kovových slitin, 20 000 čtverečních metrů plátů uhlíkových vláken a k sestavení je potřebných 20 000 dílů motoru, převodovky a šasi. Při vývoji aerodynamiky tohoto vozu si Ferrari pomohlo 1 500 hodinami strávenými ve větrném tunelu.
foto v plné velikosti: 01