Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Bahrajnu

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Bahrajnu

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího

Velká cena Bahrajnu – preview
druhý závod z jednadvaceti
As-Sachír, 31. března – 3. dubna 2016

Milán, 29. března 2016 - Bahrajn přinese start za soumraku a skončí po setmění. Týmy už mají zažité předpisy týkající se pneumatik a tak jistě budou vědět, jak z nich dostat to nejlepší. Stejně jako v Austrálii, budou i pro tento závod v nabídce tři směsi (superměkká, měkká a střední).

Okruh z pohledu pneumatik:
Čas startu v 18:00 napovídá, že teplota trati bude s postupem času dramaticky klesat.
Asfalt na bázi žuly je hrubý a drsný, což zvyšuje opotřebení pneumatik.
Písek, který se větrem dostává na trať z okolní pouště, ovlivňuje přilnavost.
Je zde celá řada pomalých zatáček, na výjezdu z nich se bude hodit silná trakce.
Zároveň okruh nabízí čtyři rychlé rovinky, takže bude zapotřebí zvolit univerzální nastavení.
Safety car má zde zřídkakdy vliv na strategii: během dvanácti let závodění v Bahrajnu ovlivnil závod pouze dvakrát.

Tři nominované směsi:
Střední směs (bílá): malé pracovní rozpětí,nejvíce univerzální směs.
Měkká směs (žlutá): vysoké pracovní rozpětí s důrazem na výkonnost.
Superměkká směs (červená): malé pracovní rozpětí, směs je rychlá, ale s omezenou životností.

Připomenutí minulého roku:
Vítěz: Hamilton (dvě zastávky - začal na měkké, v 15. kole nazul opět měkké, ve 33. kole přezul na střední).
Nejlepší alternativní strategii zvolil druhý Räikkönen (také měl dvě zastávky v boxech - začínal na měkké, v 17. kole přezul na střední směs a ve 40. kole přezul zpět na měkkou směs).
Vettel byl pátý s neplánovanou třetí zastávkou (výměnu poškozené přední části vozu spojil s přezouváním).

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Nová pravidla pro rok 2016 se ukázala jako životaschopná. Poskytují týmům i jezdcům mnoho různých strategií a při Velké ceně Austrálie promluvily do výsledků u všech stájí. Bahrajn je z pohledu pneumatik velmi odlišným typem okruhu, navíc ovlivněný velkým poklesem teploty. Je nutné se vypořádat se specifickým nastavením vozu pro tento závod. Bude také zajímavé sledovat, kdo se nejvíce poučil z Austrálie, aby zde mohl úspěšně čelit specifickým výzvám. Schopnosti jednotlivých týmů jsou rozmanité, uvidíme, jaké budou hrát klíčovou roli v závodě.“

Co je nové?

Na webu www.pirelli.com přinášíme pravidelně aktualizovaný obsah.
Budeme poskytovat více informací: seznam závodních pneumatik pro jednotlivé jezdce zveřejníme v neděli ráno.
Klesající teploty trati ovlivní kvalifikaci, ale formát kvalifikace jako takové se nezmění.
Přední týmy učinily rozdílný přístup při alokaci pneumatik.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:
Perfektní tweet od @EstebanGtz: „Závodů je mnoho, ale život máme jen jeden.“
Závodní vůz Lamborghini Super Trofeo byl pro jízdu na ledě vybaven speciálně vyrobenými pneumatikami P Zero.
Tým Haas F1 při svém debutu v Austrálii mistrovsky zvolil strategii výběru pneumatiky. S čím asi přijdou v Bahrajnu?

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  

 

 

obrázek v plné velikosti: 01