Návrat do Phoenixu vyšel nejlépe Dixonovi
Phoenix Grand Prix – Výsledky závodu
Loňský šampion Scott Dixon vyhrál druhý závod letošní sezóny Verizon IndyCar Series. Dixon se radoval na oválu ve Phoenixu, kam se série IndyCar vrátila po 11 letech. Dva velcí rivalové Scotta Dixona, vítěz kvalifikace Hélio Castroneves a jeho stájový kolega Juan Pablo Montoya, se v úvodu závodu propadli z vedení na chvost pole, když v obou případech selhalo levé přední kolo. Na stupně vítězů se dostali další dva piloti týmu Penske – Simon Pagenaud a Will Power.
Výborný start předvedl Hunter-Reay. Z 12. místa na roštu se během pár kol dostal až na sedmou příčku. Castroneves v úvodních kolech hlídal své vedení. Už ve 20. kole dojel chvost pole, na němž byl James Hinchcliffe. Castronevesovi se ale nedařilo před Kanaďana proniknout. Zaseknutí se čela závodu za pomalejšími vozy využil už ve 23. kole Montoya k tomu, aby předjel Kanaana a zařadil se na 2. místo.
Úvodní kola ale ukázala, že hodně těsných soubojů ve Phoenixu neuvidíme. Jezdci prakticky nebyli schopni jet rychle mimo ideální závodní stopu, a jak ukazoval Castroneves, měli problém se dostat i před výrazně pomalejší jezdce.
Předjíždění chvostu pole se záhy ukázalo jako ne ten největší problém Hélia Castronevese. Ve 40. kole musel prudce zpomalit. Na vině byla prasklá pravá přední pneumatika. Brazilec zamířil do boxů, kde mu ještě ke vší smůle zhasl motor. V závodě pokračovat se ztrátou 2 kol.
Brzy z toho byla ztráta jen jednoho kola. Ve 50. kole totiž vyjel Luca Filippi mimo závodní stopu, dostal se do špíny a v hodinách sjel na vnitřek dráhy. I on potřeboval znovu nastartovat motor. Výjezdu zpomalovacího vozu využili piloti k prvnímu pit stopu.
Dixon se v boxech dostal před stájového kolegu Kanaana. Power získal dokonce pět příček a posunul se na 4. místo. Do vozu Josefa Newgardena neteklo palivo a Američan se tak propadl až do druhé desítky.
Před restartem v 65. kole vedl Montoya před Dixonem, Kanaanem, Powerem a Hunter-Reayem. Ten se při restartu před předloňského šampiona dostal. Výborně jel také Aleshin, který pronikl do první desítky. Až v 85. kole Montoya zdolal o několik kol zpět jedoucího Filippiho. Dlouho se ale radost nemohl, v 97. kole přišel stejný defekt, který předtím zkomplikoval pozici Castronevesovi.
Při dalším kole zastávek v boxech havaroval Carlos Muňoz, který nezvládl studené pneumatiky. PAgenaud, Hunter-Reay nebo Andretti si přitom už pit stop odbyli pod zelenou vlajkou. V boxech měl Kanaan problém s pravým zadním kolem a Power se tak před nějd ostal na druhou příčku.
V polovině závodu bylo pořadí Dixon, Power, Kanaan, Carpenter, Kimball, Rahal, Chilton, Newgarden, Bourdais a Pagenaud. Castroneves a Montoya se pohybovali na 13. a 14. místě se ztrátou jednoho kola.
Nastala fáze závodu rozkouskovaná několika žlutými fázemi. Nejprve po restartu kolidovali Kimball a Newgarden. První jmenovaný skvěle udržel vůz mimo betonovou zeď, ale vynutil si výjezd zpomalovacího vozu. Newgarden musel do boxů pro nové přední křídlo.
Další restart přišel v 146. kole. Bourdaisovi ale nevyšel pokus předjet Montoyu o kolo, přes špinavou stopu se dostal až ke zdi, lehce s ní kolidoval a na trať i přesto, že Bourdais mohl pokračovat v závodě, zamířil pace car. Restart v 153. kole přinesl pořádný souboj, během něhož se Hunter-Reay dostal už na 5. příčku.
Dlouho se z ní ale netěšil. Krátce poté, co si v 193. kole odbyl pit stop, havaroval Ed Carpenter. Zkoušel se na trati dostat před Powera, ale neúspěšný útok jej zpomalil, čehož využil Rahal k drzému manévru. Carpenter pak už neudržel vůz trati.
Skvělou práci předvedli mechanici Simona Pagenauda, kteří mu v boxech získali 3 příčky a posunuli jej na 2. místo před Powera. Do té doby ne zrovna výrazný Francouz tak byl virtuálním lídrem šampionátu. Ještě během žluté fáze havaroval Aleshin, který pozdě zamířil do boxů a skončil napříč boxovou uličkou. Montoya a Castroneves se vrátili do stejného kola jako lídr.
Restart přišel 40 kol před koncem a to v pořadí Dixon, PAgenaud, Power, Rahal, Chilton, Bourdais, Kanaan, Newgarden, Hunter-Reay, Montoya, Castroneves, Andretti, Kimball a Rossi. Ostatní piloti ztráceli alespoň jedno kolo.
Dixon sice poodjížděl, ale opět se nedokázal dostat před pomalejší vozy a v závěru jej zbytek pole dojel, jenže už nepředjel. Když už to vypadalo minimálně na nějaký souboj mezi Dixonem, Kanaanem, Powerem a Pagenaudem, zastavil vše Hunter-Reay. Sedm kol před koncem totiž jemně otřel vůz o zeď. Kvůli úlomkům na trati vyslal ředitel závodu dvě kola před koncem naposled na trať zpomalovací vůz.
Dixon, který většinou mívá špatné úvody sezóny, které nahrazuje strhujícím finišem, Letos se přitom raduje už po druhém závodě sezóny. Pagenaud díky dvěma druhým místům převzal vedení v šampionátu, který pokračuje za dva týdny v Long Beach.
Power se po vynechaném závodě v St. Petersburgu vrátil třetím místem před Tonym Kanaanem. Rahal se dostal na pátou příčku coby nejlepší pilot s motorem Honda. Přes spoustu problémů v průběhu závodu dojel Josef Newgarden šestý, před nováčkem Maxem Chiltonem, který na oválech začíná.
Monoya se nakonec musí spokojit s devátým místem. Za ním skončil Hunter-Reay, který bavil diváky při startu a při restartech, jedenáctá příčka patří vítězi kvalifikace Héliu Castronevesovi.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
|
2.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 0.6825
|
3.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 1.7264
|
4.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1.9589
|
5.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 2.5272
|
6.
|
J.Newgarden | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 2.7457
|
7.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 2.9914
|
8.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
+ 3.9491
|
9.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 4.4548
|
10.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 5.2143
|
11.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 8.0324
|
12.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 9.3366
|
13.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 10.0918
|
14.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
+ 13.0555
|
15.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 1 kolo
|
16.
|
C.Daly | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
17.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 2 kola
|
18.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 2 kola
|
19.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 4 kola
|
20.
|
L.Filippi | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 7 kol
|
21.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
Havárie
|
22.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
Havárie
|