Ferrari prý brzy využije další žetony
Potřebuje více horkého vzduchu?
Navzdory zvěsti o problémech Ferrari se spolehlivostí turbodmychadla přichází web Motorsport s informací o připravované změně spalovacího motoru a elektroniky.
Ferrari nějaké dírky v spolehlivosti netrápí tak velmi jako fakt, že se mu během zimy nepodařilo dostat rychlost svého vozu na úroveň Mercedesu a hlavním viníkem může být samotné srdce pohonné jednotky - spalovací motor. Sada úprav v designu motoru má umožnit plně využít nové palivo od společnosti Shell, přičemž nové pohonné jednotky by měly být nasazeny už do květnové Velké ceny Španělska.
Cílem Ferrari přitom údajně není zvýšit přímo výkon poskytovaný motorem. Po úpravách má motor pouze produkovat více horkých výfukových plynů. Teplo z turbíny je zachycováno rekuperačním systémem MGU-H, měněno na elektrickou energii a ta se následně posílá na klikovou hřídel a významně tak pomáhá spalovacímu motoru. Pokud ale turbo nemá dostatek horkých plynů, může bateriím docházet energie ještě před koncem dlouhých rovinek, na co loni doplácela Honda.
Ferrari v zimě použilo nejvíce vývojových žetonů ze všech čtyř výrobců a podle některých zdrojů šlo hodně z nich na změnu rozmístění částí pohonné jednotky. MGU-H a MGU-K uvolnily místo za motorem, přičemž MGU-H je nyní ve "V" prostoru mezi válci motoru, s čímž jako první přišel Mercedes. MGU-K by nyní mělo být pod levými válci.