Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

GP2 naposledy testovala v Jerezu

GP2 naposledy testovala v Jerezu

Poslední tři dny testů ovládli ve Španělsku překvapivě jezdci stáje Racing Engineering.

Poslední tři dny testů ovládli ve Španělsku překvapivě jezdci stáje Racing Engineering. Tři závěrečné dny března přinesly na dřívější trati velké ceny formule 1 v Jerezu de la Fronteira dva hlavní poznatky: zaprvé to je skutečost, že nejlépe připraveni jsou před prvním závodem GP2 očividně Jordan King a Norman Nato, tedy jezdci týmu Racing Engineering. Zadruhé je to poznatek, že je na tom tato třída v posledním roce své existence tak zle, jako ještě nikdy před tím. Ve Španělsku se na trati objevilo jen 21 jezdců...

Sportovní situace V úterý sice zdravilo jezdce modré nebe, bylo ale chladno. Dopolední session se prokázala jako ta rychlejší a nejlepší čas si zapsal Francouz Norman Nato, který se o štěstí v GP2 letos pokusí po přestupu od Ardenu s týmem Racing Engineering. Druhého času dosáhl junior Red Bullu Pierre Gasly (Prema), ale již na třetím místě číhal druhý jezdec ze stáje španělského Prince de Orleanse, Jordan King. Mazáci Alex Lynn, Mitch Evans, Sergej Sirotkin a Arthur Pic se tedy museli zařadit až za dvojicí Racing Engineeringu.

Kdo tohle považoval jen za "úterní výchylku z normality", toho z omylu vyvedl ve středu Jordan King. Brit letos pojede za Racing Engineering druhým rokem a za stejných povětrnostních podmínek, jako o den dříve zajel dopoledne nejrychlejší čas celých testů vůbec. Kolega Norman Nato zůstal mezi nejlepšími, docílil pátého času za Giovinazzim, Macušitou, a Gaslym. Až za druhým vozem Racing Engineeringu se opět seřadili favorizovaní jezdci rázu Sirotkina, Lynna a Pica. Také třetí den zůstalo sucho a slunečno, také třetí den byl na čele tabulky červeno-žlutý vůz Racing Engineeringu! 23letý Norman Nato zajel nejrychleji před Picem, Macušitou, Gaslym, Lynnem a Sirotkinem.

Zda technici a jezdci Racing Engineeringu ze svých šest let starých Dallar-Renaultů opravdu dokázali "vylochtat" lepší nastavení pro celou sezonu, než "hvězdy ročníku 2016" Sirotkin, Gasly a Marciello, to se ukáže v polovině května při prvních dvou závodech šampionátu v Barceloně. Hospodářská situacet a se v Jerezu od posledního testu v Barceloně jistě nezlepšila. Podobně jako evropská formule 3 a formule Renault 3.5 má i doposud relativně zdravá GP2 velký problém, zaplnit všechny své kokpity.

Zatímco se v Barceloně některé týmy ještě snažily "oprášit" své vozy s jezdci, kteří si zaplatili jen test, ubylo na dráze v Jerezu i takových účastníků. Tým Status již asi vzdal hledání mladíků s dostatečným budgetem a do Jerezu nepřijel vůbec. Trevor Carlin nechal jezdit pouze Němce Kirchhöfera. Také u Ardenu ještě pořád nikdo nepodepsal, otec Christiana Hornera ale nechal dva piloty alespoň testovat. Je tedy docela dobře možné, že na startu v Barceloně nebudou stát ani dvě desítky vozů. Je tedy opravdu nejvyšší čas, pro "něco nového", čas pro návrat Formule 2!