Co letos předvede prestižní DTM?
Pole 24 jezdců slibuje zajímavé závody.
Text a foto: Roman Klemm
Remcal by mohl na otázku z nadpisu odpovědět: "Po nesportovních scénách minulých dvou ročníků, kdy na trůn mistra nejdřívě dotlačilo BMW svého juniora Wittmana a o rok později stejnou hru zopakoval Mercedes s Wehrleinem, je asi letos na řadě Audi s Tambayem..."
Vycházejme ale z toho že tak renomovaní výrobci jako BMW, Mercedes a Audi nechtějí i letos vytvořit další "retortní talent" a že se až do posledního závodu opravdu bude bojovat "muž proti muži", tak jak to stále ještě početní fandové Deutsche Tourenwagen Masters v celé Evropě očekávají.
Čtyřiadvacet borců DTM mělo předešlé dva dny přílěžitost, testovat vozy nové generace v Hockenheimu. Na jezdeckém složení se toho změnilo jen málo (opomineme-li značkově-interní rošády sestav jednotlivých týmů) a jediným nováčkem DTM se při jejím prvním závodě v květnu stane úřadující šampion GP3 Esteban Ocon. Francouz nahradí mistra Pascala Wehrleina, kterého ředitel Mercedesu málo překvapivě "delegoval" do formule 1.
Výsledky sedmi "ostrých" hodin na Hockenheimringu napověděly, že to bude mít Mercedes možná zvláště těžké, kdy bude chtít navázat na Wehrleinův úspěch minulého roku.
V útěrý dopoledne to byl sedmatřicetiletý veterán Timo Scheider (Phoenix-Audi), kdo zajel nejrychleji. Dráha ale odpoledne zrychlila a nakonec to byl Brazilec Augusto Farfus (MTEK-BMW), kdo si zapsal nejrychlejší čas prvního dne. Za ním skončili značkový kolega Martin, Audiny Muellera, Moliny, Scheidera, Tomczyk na dalším BMW a další Audi mladého Tambaye. Nejlepší Mercedes (Maxi Goetz) si zapsal jen osmý čas a tento trend se měl opakovat i ve středu.
Druhý den dopoledne si jezdci Audi a BMW znovu rozebrali nejlepších sedm pozic v pořadí Rockenfeller, Wittmann, Felix da Costa, Green, Ekstroem, Mortara a Blomqvist, zatímco byl nejrychlejším Mercedesem znovu Goetz.
Nejlepší čas testů si pak odpoledne nechal zaznamenat teprve dvaadvacetiletý Tom Blomqvist. Syn rallyeové legendy Stiga najel v této session celých 80 kol a nejrychlejší z nich trvalo 1:33,214s. Nechal tím těsně za sebou zkušené jezdce Audi Ekstroema a Rockenfellera, zatímco Goetz opět řídil nejrychlejší z Mercedesů a skončil tentokrát čtvrtý.
Lze po těchto výsledcích Mercedes již před prvním závodem zatracovat? Těžko. "Každý z nás absolvoval zcela odlišný program testů, abychom se na sezonu připravili pokud možno nejlépe. S výsledky jsme spokojeni", vysvětlil Maxi Goetz. Opravdové rozvržení sil se tedy ukáže až druhý květnový víkend, když DTM vyrazí právě na Hockenheimringu do nové sezony.
Jak letos pojedou:
Gary Paffett, ART-Mercedes
Esteban Ocon, ART-Mercedes
Paul di Resta, HWA-Mercedes
Robert Wickens, HWA-Mercedes
Daniel Juncadella, HWA-Mercedes
Maximilian Goetz, HWA-Mercedes
Christian Vietoris, Muecke-Mercedes
Lucas Auer, Muecke-Mercedes
Mattias Ekstroem, Abt-Audi
Miguel Molina, Abt-Audi
Edoardo Mortara, Abt-Audi
Nico Mueller, Abt-Audi
Timo Scheider, Phoenix-Audi
Mike Rockenfeller, Phoenix-Audi
Adrien Tambay, Rosberg-Audi
Jamie Green, Rosberg-Audi
Bruno Spengler, MTEK-BMW
Augusto Farfus, MTEK-BMW
Marco Wittmann, RMG-BMW
Timo Glock, RMG-BMW
Tom Blomqvist, RBM-BMW
Maxime Martin, RBM-BMW
Antonio Felix da Costa, Schnitzer-BMW
Martin Tomczyk, Schnitzer-BMW
Kdy a kde?
08.05. Hockenheim
22.05. Spielberg
05.06. Lausitzring
26.06. Norisring
17.07. Zandvoort
21.08. Moskva
11.09. Nuerburgring
25.09. Budapešť
16.10. Hockenheim