Renault chce novou smlouvu s Red Bullem
Jeho tým potřebuje silného konkurenta.
Renault si chce udržet Red Bull Racing jako odběratele pohonných jednotek a týmu již nabízí nový kontrakt, informuje web Motorsport. Renault a Red Bull se loni rozhádali kvůli slabým výkonům i mediálním atakům a pro obě společnosti to znamenalo velkou změnu. Renault koupil tým Lotus F1 s továrnou v Enstone a znovu z něj udělal svůj tovární tým, zatímco Red Bull se rozloučil se sponzorem Infiniti a statusem týmu číslo 1 u Renaultu a jeho pohonné jednotky dostává přes nového sponzora TAG Heuer.
Renault loni trochu váhal, zda má Red Bull, po jeho neúspěšném pokusu získat motory od Mercedesu nebo Ferrari, přijmout zpět, ale nakonec se dohodli alespoň na jednoletém kontraktu. Ale spolu s konkurenceschopností na trati se zlepšily i vztahy a Renault si chce Red Bull nechat jako, v některých ohledech, osvědčeného zákazníka a vysokou laťku pro svůj tovární tým.
"Řeknu vám upřímně, nic lepšího se Enstone nemůže stát," řekl Frédéric Vasseur, šéf týmu Renault. "Je velmi důležité mít orientační bod a všichni víme, že Red Bull je jedním z nejlepších výrobců šasi v F1. Pro nás je důležité vědět, jak na tom jsme a jaké mají být naše krátkodobé cíle. Dělám vše co, aby věci zůstaly, jako jsou nyní."
To je zcela opačná rétorika, jako loni použily Ferrari a Mercedes, když přiznaly, že Red Bull Racing mezi svými zákazníky nechtějí prostě proto, aby je neporážel s jejich vlastními motory.
"Jsme zvyklí zvládat tlak a víme, že při této práci musíme žít pod tlakem. Komu se to nelíbí, měl by zůstat doma a hledat si jinou práci. Tlak je nejlepší způsob jak náš tým potlačit vpřed, potřebujeme to," vysvětluje Vasseur.
Renault loni trochu váhal, zda má Red Bull, po jeho neúspěšném pokusu získat motory od Mercedesu nebo Ferrari, přijmout zpět, ale nakonec se dohodli alespoň na jednoletém kontraktu. Ale spolu s konkurenceschopností na trati se zlepšily i vztahy a Renault si chce Red Bull nechat jako, v některých ohledech, osvědčeného zákazníka a vysokou laťku pro svůj tovární tým.
"Řeknu vám upřímně, nic lepšího se Enstone nemůže stát," řekl Frédéric Vasseur, šéf týmu Renault. "Je velmi důležité mít orientační bod a všichni víme, že Red Bull je jedním z nejlepších výrobců šasi v F1. Pro nás je důležité vědět, jak na tom jsme a jaké mají být naše krátkodobé cíle. Dělám vše co, aby věci zůstaly, jako jsou nyní."
To je zcela opačná rétorika, jako loni použily Ferrari a Mercedes, když přiznaly, že Red Bull Racing mezi svými zákazníky nechtějí prostě proto, aby je neporážel s jejich vlastními motory.
"Jsme zvyklí zvládat tlak a víme, že při této práci musíme žít pod tlakem. Komu se to nelíbí, měl by zůstat doma a hledat si jinou práci. Tlak je nejlepší způsob jak náš tým potlačit vpřed, potřebujeme to," vysvětluje Vasseur.
A podpis nového kontraktu by mohl být oznámen během nejbližších týdnů, protože do hry vstupují nová pravidla dodávání pohonných jednotek. Jedním ze čtyř okruhů změn je dostupnost pohonných jednotek pro zákazníky, aby se žádný z nezávislých týmů nemusel obávat, že zůstane bez pohonných jednotek, které jsou tak složité, že mu je nedokáže vyrobit nikdo jiný, jen jeden ze čtyř současných dodavatelů.
Už tento pátek (6. května) mají automobilky FIA informovat o svém záměru dodávat pohonné jednotky a do 15. května musí zaslat i seznam týmů, se kterými už mají kontrakt. Poslední deadline je stanovený na 1. června, kdy by už všechny týmy měly mít své dodavatele pro další sezónu, jinak do toho vstoupí FIA a využije nový závazek všech automobilek - každá musí být připravena dodávat nejméně třem týmům.
Mercedes (Mercedes AMG, Williams, Force India, Manor) a Ferrari (Scuderia Ferrari, Sauber, Haas, Toro Rosso) mají po 4 týmy a jich se už žádné nucené kontrakty netýkají, ani kdyby o některého ze zákazníků nějakým způsobem přišly. Honda má smlouvu jen s McLarenem a Renault má jistý pouze svůj tovární tým. Ale jelikož Red Bull nemá zřejmý důvod zajímat se o smlouvu s Hondou, pravděpodobně se rád dohodne s Renaultem. Zajímavá ještě může být situace Toro Rosso, které letos dostává loňskou specifikaci pohonných jednotek Ferrari.
Už tento pátek (6. května) mají automobilky FIA informovat o svém záměru dodávat pohonné jednotky a do 15. května musí zaslat i seznam týmů, se kterými už mají kontrakt. Poslední deadline je stanovený na 1. června, kdy by už všechny týmy měly mít své dodavatele pro další sezónu, jinak do toho vstoupí FIA a využije nový závazek všech automobilek - každá musí být připravena dodávat nejméně třem týmům.
Mercedes (Mercedes AMG, Williams, Force India, Manor) a Ferrari (Scuderia Ferrari, Sauber, Haas, Toro Rosso) mají po 4 týmy a jich se už žádné nucené kontrakty netýkají, ani kdyby o některého ze zákazníků nějakým způsobem přišly. Honda má smlouvu jen s McLarenem a Renault má jistý pouze svůj tovární tým. Ale jelikož Red Bull nemá zřejmý důvod zajímat se o smlouvu s Hondou, pravděpodobně se rád dohodne s Renaultem. Zajímavá ještě může být situace Toro Rosso, které letos dostává loňskou specifikaci pohonných jednotek Ferrari.