Renault zůstává rozpolcený
Nemůže zahodit celou sezónu.
Od prvního závodu sezóny je zřejmé, že tovární tým Renaultu nečeká bombastický návrat a celá sezóna 2016 bude spíš přechodná. V roce 2017 přijde nová generace vozů, aerodynamici začínají s čistým listem papíru a pro velký tým s pomalým vozem je takový restart vývoje obrovskou příležitostí. Na druhou stranu je ale těžké odepsat celou jednu sezónu a Renault nechce své vozy vidět na chvostu startovního pole.
"Je těžké udělat jednoznačné rozhodnutí, zda se máme soustředit na 2017 nebo 2016," řekl šéf týmu Frédéric Vasseur. "V roce 2017 samozřejmě můžeme dokázat více a chceme na něj být připraveni co nejlépe, takže trochu víc myslíme na rok 2017. Jenže na druhé straně, vzdát rok 2016 by byla chyba, protože si musíme zachovat mentalitu bojovníků a zůstat pravými závodníky, což je těžké když se vzdáte. Rád bych zkusil obojí."
Zlepšení potřebuje hlavně rychlost na jedno kolo, aby jezdci nestartovali daleko za bodovanými místy.
"Ve srovnání s našimi soupeři máme dobrou závodní rychlost, podobnou jako Force India, McLaren a Toro Rosso, ale evidentně potřebujeme zlepšit kvalifikační rychlost. Předjíždění v F1 není jednoduché, proto potřebujete mít dobrou startovní pozici. Je to klíčové. I tak určitě nebudeme bojovat s Ferrari a Mercedesem, ale možná můžeme být soupeřem dvěma-třem týmům, které jsou teď v kvalifikacích před námi."
"Je těžké udělat jednoznačné rozhodnutí, zda se máme soustředit na 2017 nebo 2016," řekl šéf týmu Frédéric Vasseur. "V roce 2017 samozřejmě můžeme dokázat více a chceme na něj být připraveni co nejlépe, takže trochu víc myslíme na rok 2017. Jenže na druhé straně, vzdát rok 2016 by byla chyba, protože si musíme zachovat mentalitu bojovníků a zůstat pravými závodníky, což je těžké když se vzdáte. Rád bych zkusil obojí."
Zlepšení potřebuje hlavně rychlost na jedno kolo, aby jezdci nestartovali daleko za bodovanými místy.
"Ve srovnání s našimi soupeři máme dobrou závodní rychlost, podobnou jako Force India, McLaren a Toro Rosso, ale evidentně potřebujeme zlepšit kvalifikační rychlost. Předjíždění v F1 není jednoduché, proto potřebujete mít dobrou startovní pozici. Je to klíčové. I tak určitě nebudeme bojovat s Ferrari a Mercedesem, ale možná můžeme být soupeřem dvěma-třem týmům, které jsou teď v kvalifikacích před námi."
Rychlosti na jedno kolo může od Kanady pomoci B-verze pohonné jednotky, ale šéf týmu očekává i zlepšení na straně vozu.
"Podle mě musíme pracovat na všem. Na motoru, na aerodynamice i na mechanických věcech. Není jedna speciální oblast, kde se potřebujeme zlepšit, i když určitě musíme lépe pochopit pneumatiky. I v dobrých závodech nám často chyběla konzistence."
"Podle mě musíme pracovat na všem. Na motoru, na aerodynamice i na mechanických věcech. Není jedna speciální oblast, kde se potřebujeme zlepšit, i když určitě musíme lépe pochopit pneumatiky. I v dobrých závodech nám často chyběla konzistence."