Z Renaultu odchází šéf týmu
Vasseur se nedokázal dohodnout se zbytkem managementu.
Tým Renault nečekaně přišel o svého šéfa. Frédéric Vasseur oznámil, že s okamžitou platností končí a odchází z F1. Tento krok vysvětlil neshodami se zbytkem vedení týmu, kvůli kterým prý bude pro Renault lepší, když ze svého místa odejde.
"Důvodem je, že management týmu měl příliš mnoho odlišných vizí. V takové situaci je, podle mě, nejlepší odejít," řekl Vasseur webu Motorsport. "Renault chce být v F1 úspěšný a k tomu potřebuje jednoho lídra a jeden směr. Pokud jsou v týmu dvě odlišné vize, výsledkem je, že práce uvnitř týmu se zpomalí."
Vasseur řekl, že k tomuto rozhodnutí dospěl minulý týden.
"První rozhovor jsme měli po skončení sezóny, hned po Abú Zabí. Snažili jsme se najít nejlepší kompromis a dospět k co nejlepší organizaci pro rok 2017. Vzal jsem si týden nebo dva volna a během prvního lednového týdne jsem se rozhodl, že bude lepší, když hned odejdu."
Renault už vydal tiskovou zprávu, ze které vyplývá, že s Vasseurovým odchodem souhlasí a také ho pokládá za nejlepší řešení současné situace.
Frédéric Vasseur si v motorsportu získal dobré jméno jako spoluzakladatel a šéf týmu ART mimořádně úspěšného v GP2 i v GP3. Přestup do F1 proto dával smysl, a jelikož je Francouz, stal se z něj ideální kandidát na jedno míst v nejvyšším managementu obnoveného továrního týmu Renaultu. Zdá se však, že tam bylo příliš těsno. Vasseur byl na začátku února minulého roku představen fanouškům Renaultu jako závodní ředitel, zatímco Cyril Abiteboul dostal místo generálního ředitele a Jérome Stoll se stal prezidentem týmu. Aby jich nebylo málo, hned tři lidé mají na dveřích své kanceláře napsáno "technický ředitel". Nick Chester je technickým ředitelem šasi v anglickém Enstone, Rémi Taffin je technickým ředitelem motorů ve Viry-Châtillon a Bob Bell je technickým ředitelem celého týmu.
První zvláštní rozhodnutí přišlo už v létě, když bylo oznámeno, že Vasseur již není závodním ředitelem, oficiálně se stal šéfem týmu, jenže nebude s týmem v Británii, ale bude dohlížet na motory ve Francii. Do Enstone se stěhoval Abiteboul. Vasseur později popíral, že by měl Renault příliš mnoho šéfů. Opak řekl v listopadu odcházející jezdec Kevin Magnussen, který prý ani po téměř celé sezóně v žlutém monopostu nevěděl, kdo v týmu čemu šéfuje. Shodovalo se to s nepotvrzenou zprávou, že práci pro Renault odmítl James Allison a důvodem byla právě nejasná struktura vedení týmu.
Vasseur se při odchodu snažil být co nejpozitivnější, ačkoli v týmu nyní převládne "vize", se kterou nesouhlasil.
"Je to trochu frustrující, ale těší mě pomyšlení na dobré věci, které jsme spolu udělali. Najali jsme lidi, restrukturalizovali společnost i práci závodního týmu. Během uplynulé sezóny jsme se hodně zlepšili a během příštích týdnů a měsíců se tým rozroste o další skvělé inženýry . Takže jsou i pozitivní věci. Spolupracovat s 1,000 lidmi pracujícími pro tým Renault F1 beru jako úžasnou zkušenost, protože je to skutečný závodní tým a příležitost pracovat s těmito lidmi si opravdu cením. Frustrující na tom je to, že... Je to jakoby jste pokládali základy domu a skončili s tím po prvním metru. Ale co už. Sám jsem se takto rozhodl."
"Důvodem je, že management týmu měl příliš mnoho odlišných vizí. V takové situaci je, podle mě, nejlepší odejít," řekl Vasseur webu Motorsport. "Renault chce být v F1 úspěšný a k tomu potřebuje jednoho lídra a jeden směr. Pokud jsou v týmu dvě odlišné vize, výsledkem je, že práce uvnitř týmu se zpomalí."
Vasseur řekl, že k tomuto rozhodnutí dospěl minulý týden.
"První rozhovor jsme měli po skončení sezóny, hned po Abú Zabí. Snažili jsme se najít nejlepší kompromis a dospět k co nejlepší organizaci pro rok 2017. Vzal jsem si týden nebo dva volna a během prvního lednového týdne jsem se rozhodl, že bude lepší, když hned odejdu."
Renault už vydal tiskovou zprávu, ze které vyplývá, že s Vasseurovým odchodem souhlasí a také ho pokládá za nejlepší řešení současné situace.
Frédéric Vasseur si v motorsportu získal dobré jméno jako spoluzakladatel a šéf týmu ART mimořádně úspěšného v GP2 i v GP3. Přestup do F1 proto dával smysl, a jelikož je Francouz, stal se z něj ideální kandidát na jedno míst v nejvyšším managementu obnoveného továrního týmu Renaultu. Zdá se však, že tam bylo příliš těsno. Vasseur byl na začátku února minulého roku představen fanouškům Renaultu jako závodní ředitel, zatímco Cyril Abiteboul dostal místo generálního ředitele a Jérome Stoll se stal prezidentem týmu. Aby jich nebylo málo, hned tři lidé mají na dveřích své kanceláře napsáno "technický ředitel". Nick Chester je technickým ředitelem šasi v anglickém Enstone, Rémi Taffin je technickým ředitelem motorů ve Viry-Châtillon a Bob Bell je technickým ředitelem celého týmu.
První zvláštní rozhodnutí přišlo už v létě, když bylo oznámeno, že Vasseur již není závodním ředitelem, oficiálně se stal šéfem týmu, jenže nebude s týmem v Británii, ale bude dohlížet na motory ve Francii. Do Enstone se stěhoval Abiteboul. Vasseur později popíral, že by měl Renault příliš mnoho šéfů. Opak řekl v listopadu odcházející jezdec Kevin Magnussen, který prý ani po téměř celé sezóně v žlutém monopostu nevěděl, kdo v týmu čemu šéfuje. Shodovalo se to s nepotvrzenou zprávou, že práci pro Renault odmítl James Allison a důvodem byla právě nejasná struktura vedení týmu.
Vasseur se při odchodu snažil být co nejpozitivnější, ačkoli v týmu nyní převládne "vize", se kterou nesouhlasil.
"Je to trochu frustrující, ale těší mě pomyšlení na dobré věci, které jsme spolu udělali. Najali jsme lidi, restrukturalizovali společnost i práci závodního týmu. Během uplynulé sezóny jsme se hodně zlepšili a během příštích týdnů a měsíců se tým rozroste o další skvělé inženýry . Takže jsou i pozitivní věci. Spolupracovat s 1,000 lidmi pracujícími pro tým Renault F1 beru jako úžasnou zkušenost, protože je to skutečný závodní tým a příležitost pracovat s těmito lidmi si opravdu cením. Frustrující na tom je to, že... Je to jakoby jste pokládali základy domu a skončili s tím po prvním metru. Ale co už. Sám jsem se takto rozhodl."