Renault udělal změny ve vedení svého týmu
Vasseur se stěhuje do Francie, Abiteboul do Anglie.
Renault pokračuje v budování svého týmu, který má jednou vyhrávat mistrovské tituly stejně, jako to v uplynulých letech předvedl Mercedes a před ním Red Bull využívajíc motory této automobilky. Správný recept ale ještě pouze hledá a uprostřed sezóny rozhodl o překvapivé úpravě struktury vedení svého programu v F1. Pokud oficiální web F1 informuje správně, Frédéric Vasseur, který ještě loni šéfoval svým týmům v GP2, GP3 a DTM a k Renaultu nastoupil jako závodní ředitel, se stává oficiálním šéfem týmu Renault. Měl by tedy nést odpovědnost za celý tým, ale jeho kancelář nebude v anglickém Enstone, kde se navrhuje a vyrábí vůz, ale ve francouzském Viry-Châtillon. Na předměstí Paříže bude dohlížet na každodenní činnost motorového oddělení. Opačným směrem míří Cyril Abiteboul, generální ředitel týmu, který ale byl mezi dvěma etapami ve Viry šéfem týmu Caterham a zkušenosti mu tedy nechybí.
"Probíhá přerozdělení manažerských struktur založené na posouzení potřeb našich dvou celků (Enstone a Viry)," cituje web F1 Jerome Stolla, prezidenta Renault Sport Racing, tedy sportovního oddělení Renaultu.
"Cyrilu Abiteboulovi zůstává pozice generálního ředitele Renault Sport Racing, ale svůj čas bude věnovat hlavně zlepšením, kterými musí projít Enstone. Také bude koordinovat spolupráci Viry a Enstone. Kvůli tomu se již brzy přesune do Velké Británie. Zároveň jsme ukončili obsazování lidí do pozic v oblastech financí, práva, lidských zdrojů, marketingu a komunikace a obchodu, kteří se od nynějška budou odpovídat přímo Cyrilovi, ne mně,“ vysvětlil Stoll.
"Frédéric Vasseur dostal pozici šéfa týmu F1 a bude zodpovědný za výkony a výsledky týmu. Svůj čas rozdělí mezi dlouhou a náročnou sezónu F1, zúčastní se všech závodů a denně bude řídit aktivity ve Viry-Châtillon, kde vznikají naše motory pro F1 a kde je sídlo našich zákaznických závodních aktivit."
Připomeňme, že Renault má tři technické ředitele. Nick Chester je technickým ředitelem pro šasi, Rémi Taffin technickým ředitelem pro pohonné jednotky a koordinuje je Bob Bell, technický ředitel týmu F1. Stoll také prozradil, že cílem pro tento rok je získat 100 lidí do továrny v Enstone a 30 do Viry, kde se navrhují motory, které pak vyrábí společnost Mecachrome, dlouhodobý partner Renaultu.
Blíží se polovina sezony a tovární tým má zatím na kontě pouze 6 bodů. Renault však nespěchá. Stupně vítězů jsou naplánovány až na rok 2018 a tituly mohou počkat ještě déle.
"Máme plán na příštích 5 let a na konci tohoto období chceme být špičkovým týmem F1. Naše nedávné oznámení, že budeme naše pohonné jednotky dodávat dalším dvěma týmům Formule 1, bude prospěšné pro všechny zúčastněné strany. Příští rok je naším cílem umístění mezi pěti nejlepšími týmy a o rok později chceme pravidelně bojovat o stupně vítězů. Do roku 2020 chceme bojovat o tituly s nejlepší pohonnou jednotkou a nejlepším šasi v tomto sportu. To jsou naše cíle."
"Probíhá přerozdělení manažerských struktur založené na posouzení potřeb našich dvou celků (Enstone a Viry)," cituje web F1 Jerome Stolla, prezidenta Renault Sport Racing, tedy sportovního oddělení Renaultu.
"Cyrilu Abiteboulovi zůstává pozice generálního ředitele Renault Sport Racing, ale svůj čas bude věnovat hlavně zlepšením, kterými musí projít Enstone. Také bude koordinovat spolupráci Viry a Enstone. Kvůli tomu se již brzy přesune do Velké Británie. Zároveň jsme ukončili obsazování lidí do pozic v oblastech financí, práva, lidských zdrojů, marketingu a komunikace a obchodu, kteří se od nynějška budou odpovídat přímo Cyrilovi, ne mně,“ vysvětlil Stoll.
"Frédéric Vasseur dostal pozici šéfa týmu F1 a bude zodpovědný za výkony a výsledky týmu. Svůj čas rozdělí mezi dlouhou a náročnou sezónu F1, zúčastní se všech závodů a denně bude řídit aktivity ve Viry-Châtillon, kde vznikají naše motory pro F1 a kde je sídlo našich zákaznických závodních aktivit."
Připomeňme, že Renault má tři technické ředitele. Nick Chester je technickým ředitelem pro šasi, Rémi Taffin technickým ředitelem pro pohonné jednotky a koordinuje je Bob Bell, technický ředitel týmu F1. Stoll také prozradil, že cílem pro tento rok je získat 100 lidí do továrny v Enstone a 30 do Viry, kde se navrhují motory, které pak vyrábí společnost Mecachrome, dlouhodobý partner Renaultu.
Blíží se polovina sezony a tovární tým má zatím na kontě pouze 6 bodů. Renault však nespěchá. Stupně vítězů jsou naplánovány až na rok 2018 a tituly mohou počkat ještě déle.
"Máme plán na příštích 5 let a na konci tohoto období chceme být špičkovým týmem F1. Naše nedávné oznámení, že budeme naše pohonné jednotky dodávat dalším dvěma týmům Formule 1, bude prospěšné pro všechny zúčastněné strany. Příští rok je naším cílem umístění mezi pěti nejlepšími týmy a o rok později chceme pravidelně bojovat o stupně vítězů. Do roku 2020 chceme bojovat o tituly s nejlepší pohonnou jednotkou a nejlepším šasi v tomto sportu. To jsou naše cíle."