Renault bude mít v Monaku dvě nové pohonné jednotky
Očekává zlepšení o 0,5 sekundy na kolo!
B-verze letošní pohonné jednotky Renaultu byla v dvoudenním testu na okruhu Barcelona-Catalunya tak dobrá, že Renault urychlí její nasazení a pošle ji už do Velké ceny Monaka.
Během testu měl k dispozici jednu pohonnou jednotku tovární tým a druhou Red Bull Racing a všichni čtyři piloti, kteří s ní během dvou dnů jezdili, potvrdili evidentní nárůst výkonu, vynikající spolehlivost a mnoho dalších dobrých vlastností. Závodní jezdci obou týmů netajili, že by s novou verzí pohonné jednotky rádi závodili už v Monaku a Renault toto přání některým z nich splní.
Jednotky, které mají za sebou stovky testovacích kilometrů, už samozřejmě nebudou použity jako závodní, Renault vyrábí zcela nové a do čtvrtka stihne vyrobit pouze dva kusy. K Red Bullu bude natolik férový, že se s ním podělí 50:50, takže každý tým dostane jednu novou pohonnou jednotku a sám rozhodne, kterému jezdci ji dá. Trať vedoucí ulicemi Monte Carla je nejpomalejší a nejklikatější v kalendáři F1 a právě tam má počet koňských sil nejmenší vliv na konečný výsledek, takže to pro vybrané jezdce nebude nepřekonatelná výhoda a přednost by mohli dostat zkušenější jezdci Daniel Ricciardo a Kevin Magnussen, ať pokračují v sbírání dat.
Během testu měl k dispozici jednu pohonnou jednotku tovární tým a druhou Red Bull Racing a všichni čtyři piloti, kteří s ní během dvou dnů jezdili, potvrdili evidentní nárůst výkonu, vynikající spolehlivost a mnoho dalších dobrých vlastností. Závodní jezdci obou týmů netajili, že by s novou verzí pohonné jednotky rádi závodili už v Monaku a Renault toto přání některým z nich splní.
Jednotky, které mají za sebou stovky testovacích kilometrů, už samozřejmě nebudou použity jako závodní, Renault vyrábí zcela nové a do čtvrtka stihne vyrobit pouze dva kusy. K Red Bullu bude natolik férový, že se s ním podělí 50:50, takže každý tým dostane jednu novou pohonnou jednotku a sám rozhodne, kterému jezdci ji dá. Trať vedoucí ulicemi Monte Carla je nejpomalejší a nejklikatější v kalendáři F1 a právě tam má počet koňských sil nejmenší vliv na konečný výsledek, takže to pro vybrané jezdce nebude nepřekonatelná výhoda a přednost by mohli dostat zkušenější jezdci Daniel Ricciardo a Kevin Magnussen, ať pokračují v sbírání dat.
Technický ředitel Renaultu pro motory odhaduje, že nová pohonná jednotka může vozy Red Bullu a Renaultu na průměrné trati zrychlit až o půl sekundy na kolo.
"Pohonná jednotka používaná od VC Austrálie je přímým následovníkem "specifikace D" nasazené na konci sezóny 2015," vysvětlil Rémi Taffin. "Tehdy jsme vyzkoušeli pár věcí a pro začátek sezóny 2016 jsme připravili vylepšení, například lepší turbo. Tato nová verze jde ještě dál a její součástí je i výrazná změna spalovacího systému. Díky ní bude spalovací motor výkonnější i efektivnější a získáme přibližně půl sekundy na kolo."
"Pohonná jednotka používaná od VC Austrálie je přímým následovníkem "specifikace D" nasazené na konci sezóny 2015," vysvětlil Rémi Taffin. "Tehdy jsme vyzkoušeli pár věcí a pro začátek sezóny 2016 jsme připravili vylepšení, například lepší turbo. Tato nová verze jde ještě dál a její součástí je i výrazná změna spalovacího systému. Díky ní bude spalovací motor výkonnější i efektivnější a získáme přibližně půl sekundy na kolo."