Renault také věří, že spalovací motory ještě nekončí
Formule 1 elektromotory nepotřebuje
Šéf motorů F1 Renaultu se v rozhovoru pro Auto Motor und Sport dotkl dvou zajímavých témat. První je rozdělení zdrojů mezi vývojový program současného vozu a program pro rok 2021. Potvrzuje, že rozpočet pro letošní sezonu byl okleštěn.
"Snad neprozradím příliš, když řeknu, že 50 % našich zdrojů již teď směřuje do programu 2021," řekl Rémi Taffin.
Z pohledu motorů se toho ale v roce 2021 moc nezmění, hlavně se budou přizpůsobovat nové generaci vozů. Nová generace motorů by mohla mít premiéru v roce 2025 a Pat Symonds, technický ředitel Formule 1, nedávno řekl, že by se mohlo přejít na dvoutaktní motory přizpůsobené spalování alternativních paliv.
"Mnoho lidí tvrdí, že spalovací motory jsou již jednou nohou v hrobě, ale podle mě mají ještě dlouhou budoucnost," míní Taffin. "Podívejte na náš současný motor. Odvedli jsme skvělou práci v oblasti efektivního využívání paliva. Problém tkví pouze v tom, že zprávu o tomto úspěchu nedokážeme dost dobře prezentovat světu.
Současné motory přitom nejsou efektivní pouze díky jejich hybridní části. Velký pokrok jsme dosáhli i v oblasti spalování, ale málokdo o tom ví. Ohledně budoucnosti se musíme rozhodnout, zda chceme posílit hybridní část, nebo se raději zaměříme na zelené palivo."
Motor F1 bude potřebovat výfuk i po roce 2025.