Honda uvažuje o přípravě zcela nové pohonné jednotky
Od roku 2017 bude mít volné ruce, zvažuje možnosti.
Honda má od února tohoto roku nového šéfa svého programu v F1, Jusuke Hasegawu. Výměna byla výborně načasovaná, protože sezóna 2016 je labutí písní pro žetonové omezení vývoje pohonných jednotek a bude-li Honda chtít opustit "koncept nula" nebude s tím mít žádný problém a může tak učinit během jedné zimy.
Honda se s McLarenem ještě před první společnou sezónou dohodla, že se pokusí vyrobit co nejmenší a nejkompaktnější pohonnou jednotku, která možná nikdy nebude nejvýkonnější, ale McLarenu umožní postavit aerodynamicky nejlepší vůz a společně získají vítězství i tituly. Umístění turbíny a kompresoru do prostoru ve tvaru "V" mezi válci však pohonnou jednotku stálo mnohem více koní a způsobovalo více problémů, než inženýři Hondy předpokládali a letošní pohonná jednotka už je kompromisnější s větším turbem. Pro rok 2017 by se ale celý koncept mohl zahodit do koše a místo něj by se šlo cestou Mercedesu, který kvůli efektivnímu chlazení umístil kompresor a turbínu na opačné strany spalovacího motoru a mezi nimi nechal pouze MGU-H. Navíc, vozy mají být od roku 2017 širší, takže kompaktnost pohonné jednotky už nemusí být pro aerodynamiky McLarenu tak velkou výhodou jako teď.
"Samozřejmě, před budoucí sezónou můžeme změnit cokoliv. Ještě jsme nerozhodli o přesné specifikaci a uspořádání, ale určitě je lepší mít při designování volné ruce," řekl Hasegawa.
Honda se s McLarenem ještě před první společnou sezónou dohodla, že se pokusí vyrobit co nejmenší a nejkompaktnější pohonnou jednotku, která možná nikdy nebude nejvýkonnější, ale McLarenu umožní postavit aerodynamicky nejlepší vůz a společně získají vítězství i tituly. Umístění turbíny a kompresoru do prostoru ve tvaru "V" mezi válci však pohonnou jednotku stálo mnohem více koní a způsobovalo více problémů, než inženýři Hondy předpokládali a letošní pohonná jednotka už je kompromisnější s větším turbem. Pro rok 2017 by se ale celý koncept mohl zahodit do koše a místo něj by se šlo cestou Mercedesu, který kvůli efektivnímu chlazení umístil kompresor a turbínu na opačné strany spalovacího motoru a mezi nimi nechal pouze MGU-H. Navíc, vozy mají být od roku 2017 širší, takže kompaktnost pohonné jednotky už nemusí být pro aerodynamiky McLarenu tak velkou výhodou jako teď.
"Samozřejmě, před budoucí sezónou můžeme změnit cokoliv. Ještě jsme nerozhodli o přesné specifikaci a uspořádání, ale určitě je lepší mít při designování volné ruce," řekl Hasegawa.
Šéf programu Hondy v F1 však neřekl, že se pouštějí do vývoje zcela nové pohonné jednotky, pouze že je to jedna z možností.
"Ano, jistě. Je to možné. Jsme připraveni udělat vše pro zlepšení našeho motoru. Ještě jsme se nerozhodli, ale co bude třeba udělat, to taky uděláme."
Pohledem fanouška je budoucí sezóna ještě velmi daleko, ale týmy už pomaly přesouvají většinu svých designérů na nové projekty. Kdy se tedy Honda chce rozhodnout?
"O tom, jak bude vypadat zadní část vozu, musíme rozhodnout ještě před koncem sezóny. Každý tým chce mít design hotový už v září nebo říjnu, ale pro nás to bude těžká výzva."
"Ano, jistě. Je to možné. Jsme připraveni udělat vše pro zlepšení našeho motoru. Ještě jsme se nerozhodli, ale co bude třeba udělat, to taky uděláme."
Pohledem fanouška je budoucí sezóna ještě velmi daleko, ale týmy už pomaly přesouvají většinu svých designérů na nové projekty. Kdy se tedy Honda chce rozhodnout?
"O tom, jak bude vypadat zadní část vozu, musíme rozhodnout ještě před koncem sezóny. Každý tým chce mít design hotový už v září nebo říjnu, ale pro nás to bude těžká výzva."