Honda mění způsob vývoje motoru
Bude to stačit?
Honda má za sebou frustrující první polovinu sezony 2017. Ještě před Maďarskem byl jediný tým používající její pohonné jednotky na posledním místě šampionátu a nyní je předposlední, před Sauberem používajícím loňské pohonné jednotky Ferrari. Na vině mají být především závažné problémy se spolehlivostí, kvůli kterým se muselo přistupovat i ke škrcení výkonu. Problémy ještě nejsou překonány, ztracený čas se bude těžko dohánět a McLaren odmítá potvrdit, že i příští rok bude používat motory japonské automobilky. Vedení týmu volá po velkých, avšak neupřesněných změnách na straně Hondy. Ta se nyní odhodlala ke změně ve vývoji.
"Měníme náš způsob vývoje. Už nebudeme tak bazírovat na testování jednoválce na dynamometru," cituje Motorsport Jusukeho Hasegawu, výkonného šéfinženýra Hondy.
Asi největším problémem nové pohonné jednotky byly vibrace. Při testech jednoho válce na dynamometru se sice objevily, ale byly v normě, zatímco vibrování šestiválce v šasi MCL32 způsobovalo selhávání různých částí pohonné jednotky.
"Pomocí jednoválce můžeme ověřit mnoho faktorů a elementů či řadu konceptů, ale nyní už chápeme, že před finalizací specifikace musíme otestovat i motor V6. Již nebudeme tak spoléhat na výsledky testování jednoválce. Takové testy jsou důležité, ale při hledání výkonu potřebujeme data z testování V6."
Za odstoupení a penalizace může také MGU-H, které by už ale mělo být v pořádku. "Řešení problémů s MGU-H nám zabralo strašně moc času. Měli jsme mnoho malých selhání a přitom je to něco, co se těžko odstraňuje na dynamometru. Naše kroky jsme museli ověřovat na trati. Ale nejnovější nasazená verze obsahuje řešení problému. Věřím, že už je to za námi."
"Měníme náš způsob vývoje. Už nebudeme tak bazírovat na testování jednoválce na dynamometru," cituje Motorsport Jusukeho Hasegawu, výkonného šéfinženýra Hondy.
Asi největším problémem nové pohonné jednotky byly vibrace. Při testech jednoho válce na dynamometru se sice objevily, ale byly v normě, zatímco vibrování šestiválce v šasi MCL32 způsobovalo selhávání různých částí pohonné jednotky.
"Pomocí jednoválce můžeme ověřit mnoho faktorů a elementů či řadu konceptů, ale nyní už chápeme, že před finalizací specifikace musíme otestovat i motor V6. Již nebudeme tak spoléhat na výsledky testování jednoválce. Takové testy jsou důležité, ale při hledání výkonu potřebujeme data z testování V6."
Za odstoupení a penalizace může také MGU-H, které by už ale mělo být v pořádku. "Řešení problémů s MGU-H nám zabralo strašně moc času. Měli jsme mnoho malých selhání a přitom je to něco, co se těžko odstraňuje na dynamometru. Naše kroky jsme museli ověřovat na trati. Ale nejnovější nasazená verze obsahuje řešení problému. Věřím, že už je to za námi."