Hondě pomohlo zrušení žetonového systému
Tímto tempem jistě dožene konkurenci.
Tento rok je prvním po zrušení žetonového omezení vývoje pohonných jednotek, ale na rozložení sil se to moc neprojevilo. Nejvýkonnější, hlavně v kvalifikaci, zůstává Mercedes pronásledovaný Ferrari. Renault má ambiciózní plán dohnat je nejpozději na konci příštího roku. Honda zaostává asi tak o parník, ale přesto je optimistická a věří, že bez žetonů dožene konkurenci. S rozvázanýma rukama (a peněženkou) nasadila ještě v první polovině sezony třetí specifikaci své nové pohonné jednotky, což by loni nejspíš nemohla.
"Tento rok jsme nasadili novou pohonnou jednotku, takže by se téměř dalo opět hovořit o roku 1," řekl Jusuke Hasegawa o první pohonné jednotce vyvinuté pod jeho vedením. "Nyní chceme tento koncept vyvíjet do konce roku, v roce 2018 a snad i v roce 2019. Hmotnost motoru, jeho těžiště a koncept spalování, v tom všem nyní jdeme stejným směrem jako další tři výrobci.
Pokud bychom pořád měli žetonový systém, nemohli bychom před touto sezonou změnit kompletně celý motor a ještě přijít se spec 2 a spec 3. Nemám spočítáno, kolik žetonů bychom k tomu potřebovali, ale s loňským žetonovým systémem by nejspíš žádná spec 3 nebyla. Jsem si jistý, že jsme na cestě, po které doženeme i nejsilnější soupeře. Co se týče rychlosti vývoje, jsme na tom dobře.
V porovnání s minulým rokem jsme museli upravit koncept motoru, ale tenhle rok to dělat nebudeme. Je dobré, že můžeme použít stejný koncept, protože letošní vývoj a zlepšení přímo ovlivní příští sezonu. Díky tomu nemusíme zastavovat současný vývoj a z tohoto úhlu pohledu jsme již začali navrhovat motor pro příští rok."
"Tento rok jsme nasadili novou pohonnou jednotku, takže by se téměř dalo opět hovořit o roku 1," řekl Jusuke Hasegawa o první pohonné jednotce vyvinuté pod jeho vedením. "Nyní chceme tento koncept vyvíjet do konce roku, v roce 2018 a snad i v roce 2019. Hmotnost motoru, jeho těžiště a koncept spalování, v tom všem nyní jdeme stejným směrem jako další tři výrobci.
Pokud bychom pořád měli žetonový systém, nemohli bychom před touto sezonou změnit kompletně celý motor a ještě přijít se spec 2 a spec 3. Nemám spočítáno, kolik žetonů bychom k tomu potřebovali, ale s loňským žetonovým systémem by nejspíš žádná spec 3 nebyla. Jsem si jistý, že jsme na cestě, po které doženeme i nejsilnější soupeře. Co se týče rychlosti vývoje, jsme na tom dobře.
V porovnání s minulým rokem jsme museli upravit koncept motoru, ale tenhle rok to dělat nebudeme. Je dobré, že můžeme použít stejný koncept, protože letošní vývoj a zlepšení přímo ovlivní příští sezonu. Díky tomu nemusíme zastavovat současný vývoj a z tohoto úhlu pohledu jsme již začali navrhovat motor pro příští rok."