Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Honda podcenila vývoj nové pohonné jednotky

Honda podcenila vývoj nové pohonné jednotky

Jednoválec by prý fungoval skvěle.

Šéf programu Hondy v F1 v rozhovoru pro Motorsport vysvětlil, jak je možné, že pohonná jednotka tak moc zklamala fanoušky McLarenu. Japonská automobilka se loni po dosažení dohody o zrušení žetonového omezení vývoje motorů pustila do přípravy zcela nové pohonné jednotky, která má být o 10 kilogramů lehčí a o něco nižší než loňská. Během předsezónních testů ale médii rezonovalo hlavně to, že je nespolehlivá a pokud má zůstat alespoň pár kol v chodu, musí mít výkon omezen až pod úroveň loňské. To je samozřejmě velký problém, protože všichni tři konkurenční výrobci dosáhli zvýšení výkonu. Jusuke Hasegawa přiznává, že návrh výkonnější pohonné jednotky podcenil.

"Podcenili jsme to. Mysleli jsme si, že to nebude těžké. Jenže se ukázalo, že příprava nové technologie je velmi náročná. Byla to moje chyba," sype si popel na hlavu Hasegawa. "Dokud jsme na dynamometru testovali jeden válec, vypadalo to, že jsme dosáhli slušný progres. Ale jakmile jsme dali dohromady motor V6, objevilo se množství problémů.

Jednoválec měl skvělé výsledky, ale když jsme stejné válce spojily do šestiválce, tak to najednou nefungovalo. Jsme z toho velmi zklamaní. Už bylo pozdě (něco měnit), byly Vánoce. Už jsme museli začít s výrobou finální specifikace a dělat kompromisy."

Hasegawa potvrdil zprávy, že mnoho problémů pramení z vibrování motoru, kvůli čemuž se nový motor výkonově dostal pouze "téměř na úroveň" loňského.

"Máme problém s obrovskými vibracemi. Nemám lepší obhajobu, než že na dynamometru tento problém nebyl až tak velký. Jenže když jsme připojili převodovku, klikový hřídel a dali to na pneumatiky, silně to vibrovalo. Ale neviníme šasi, měli jsme si to uvědomit už při testování na dynamometru."

McLaren a Honda nyní doufají, že evropskou část sezony budou moci začít s lepším motorem.

"Pokud budeme mít dobré řešení, tak podle plánu by se motory maly měnit v pátém nebo šestém závodu. Do té doby chceme mít připravenou lepší verzi. Z jednoválce jsme již dostali dobrý výkon, nyní potřebujeme tuto technologii přenést do motoru V6. Ještě to nemáme, ale jsme si jisti, že dosáhneme stejnou úroveň výkonu (válců v kompletním motoru)."