VC Francie v Le Mans? Určitě ne
Šéf okruhu se nechce ani posadit k jednacímu stolu.
Le Main Libre zveřejnilo rozhovor se šéfem francouzského autoklubu Automobile Club de l'Ouest (ACO), který vlastní okruh Circuit de La Sarthe, kde se jezdí nejslavnější závod na světě, 24 hodin Le Mans. Krátká část z něj byla věnována F1, protože FIA, a asi hlavně její francouzský prezident Jean Todt, chtěla na tento okruh dostat i F1 a obnovit tak Velkou cenu Francie, která se naposledy jela v roce 2008. Pierre Fillon měl ale minimálně jeden dobrý důvod odmítnout.
"Nic by nám to nepřineslo. Museli bychom investovat 17 až 18 milionů eur a vše zaplatit pouze z prodeje vstupenek. Přinejlepším bychom se dokázali dostat na nulu," nepochybuje Fillon.
Ještě před dvěma lety se hodně spekulovalo, že do Le Mans sice nepřijde celá F1, ale vozy Ferrari by mohly. Možný příchod týmu z Maranella však šéf ACO zmínil pouze v krátkosti, má několik nadějnějších kandidátů.
"Ferrari zůstane v F1 dokud nebude opět šampionem. Bylo by skvělé, kdyby Fiat do vytrvalostního mistrovství umístil Alfa Romeo. Doufáme v návrat francouzské značky a zároveň vedeme rozhovory s General Motors, Cadillacem i Nissanem, který po neúspěchu připravuje nový projekt. A jsou tu i další německé značky. Kontrola nákladů a propagace nových technologií všem umožní soutěžit a mít spravedlivou šanci uspět."
"Nic by nám to nepřineslo. Museli bychom investovat 17 až 18 milionů eur a vše zaplatit pouze z prodeje vstupenek. Přinejlepším bychom se dokázali dostat na nulu," nepochybuje Fillon.
Ještě před dvěma lety se hodně spekulovalo, že do Le Mans sice nepřijde celá F1, ale vozy Ferrari by mohly. Možný příchod týmu z Maranella však šéf ACO zmínil pouze v krátkosti, má několik nadějnějších kandidátů.
"Ferrari zůstane v F1 dokud nebude opět šampionem. Bylo by skvělé, kdyby Fiat do vytrvalostního mistrovství umístil Alfa Romeo. Doufáme v návrat francouzské značky a zároveň vedeme rozhovory s General Motors, Cadillacem i Nissanem, který po neúspěchu připravuje nový projekt. A jsou tu i další německé značky. Kontrola nákladů a propagace nových technologií všem umožní soutěžit a mít spravedlivou šanci uspět."