Honda možná použije první žetony
Svou pohonnou jednotku už zlepšila o 0.3 sekundy.
Víkend Velké ceny Kanady má v kalendáři F1 výjimečné místo, zvláště pokud ten kalendář stojí na stole v továrně některého z výrobců motorů. Trať s několika dlouhými rovinkami a častou akcelerací z pomalých zatáček stoprocentně prověří výkon pohonných jednotek. Původně to mělo být místo, kde se poprvé dostane na trať B-verze pohonné jednotky Renaultu, kterou však Kevin Magnussen a Daniel Ricciardo vyzkoušeli už v Monaku. Připravují konkurenční automobilky odpověď? U Hondy se prý má rozhodnout do konce tohoto týdne. V zásobě má minimálně jednu novinku, ale není si jistá, jestli na ni už chce utratit vývojové žetony.
"V Kanadě bude výkon pohonné jednotky nepochybně velmi důležitý, je to v podstatě stop-and-go okruh," řekl Jusuke Hasegawa. "Velmi důležitá bude i spotřeba paliva, takže bych samozřejmě rád nasadil pár vylepšení. Rádi bychom to udělali, ale ještě jsme se nerozhodli. Pokusíme se. Jde o to, že 1% zlepšení i 10% zlepšení nás bude stát stejné množství žetonů a přirozeně bychom je raději utratili na 10% zlepšení. Některé z věcí běžících v Sakuře na dynamometrech mají dobré výsledky. Ještě se potřebujeme ujistit, že tato technologie je OK."
"V Kanadě bude výkon pohonné jednotky nepochybně velmi důležitý, je to v podstatě stop-and-go okruh," řekl Jusuke Hasegawa. "Velmi důležitá bude i spotřeba paliva, takže bych samozřejmě rád nasadil pár vylepšení. Rádi bychom to udělali, ale ještě jsme se nerozhodli. Pokusíme se. Jde o to, že 1% zlepšení i 10% zlepšení nás bude stát stejné množství žetonů a přirozeně bychom je raději utratili na 10% zlepšení. Některé z věcí běžících v Sakuře na dynamometrech mají dobré výsledky. Ještě se potřebujeme ujistit, že tato technologie je OK."
Honda od začátku sezóny ještě neutratila ani jeden žeton, ale její pohonná jednotka je přesto o 0.3 sekundy lepší než na začátku sezóny.
"Jistě, ještě jsme nepřinesli žádné novinky, žádný nový hardware, ale pouze díky úpravám v nastaveních jsme o pár desetin lepší. Přibližně o tři desetiny sekundy. To je docela povzbudivé, zlepšit pohonnou jednotku pouze nastavením, ale na druhou stranu to znamená, že v Melbourne jsme neměli nejlepší nastavení! Myslím, že nyní z této specifikace již ždímáme maximum. Je to stejná specifikace jako v Melbourne, ale dostáváme z ní více."
Po Montrealu bude na řadě Baku, zřejmě nová nejrychlejší městská trať F1, a po ní další rychlé okruhy Red Bull Ring a Silverstone.
"Jistě, ještě jsme nepřinesli žádné novinky, žádný nový hardware, ale pouze díky úpravám v nastaveních jsme o pár desetin lepší. Přibližně o tři desetiny sekundy. To je docela povzbudivé, zlepšit pohonnou jednotku pouze nastavením, ale na druhou stranu to znamená, že v Melbourne jsme neměli nejlepší nastavení! Myslím, že nyní z této specifikace již ždímáme maximum. Je to stejná specifikace jako v Melbourne, ale dostáváme z ní více."
Po Montrealu bude na řadě Baku, zřejmě nová nejrychlejší městská trať F1, a po ní další rychlé okruhy Red Bull Ring a Silverstone.