McLaren s novým turbem i palivem
Chce zlepšit rekuperaci tepelné energie.
Nejen Ferrari bude mít v Kanadě nové turbo, ke stejnému kroku se, podle informací Autosportu, odhodlala i Honda.
Úprava turbodmychadla ji stála dva vývojové žetony a sleduje ní stejný cíl jako tým z Maranella, chce získat více tepelné energie na rekuperaci, díky čemuž budou jezdci na rovinkách déle jezdit s plným výkonem pohonné jednotky. Pro oba jezdce to bude třetí turbodmychadlo v této sezoně, podle pravidel by jim mělo na celou sezónu stačit pět.
Jusuke Hasegawa, šéf programu Hondy v F1, ještě před pár dny nevěděl říci, zda budou v Kanadě použity nějaké nové díly, protože zatím nemají nic, s čím by byli maximálně spokojeni. Nemusí však šetřit, protože i po odečtení dvou žetonů jim zůstane ještě 12 a při jejich utrácení nemusí myslet na příští sezónu, jelikož žetonový systém letos končí.
Společnost ExxonMobil zároveň poprvé nasadí nové palivo, které je prý odlišné od paliv konkurence.
"V Kanadě použijeme nové palivo vyvinuté ve spolupráci s Hondou. Je to nový koncept, poměrně dost odlišný od toho, co dělá naše konkurence. Je to část našeho vývojového programu, který je již ve třetím roce své existence. V Melbourne jsme udělali výrazný krok vpřed s dvouciferným nárůstem výkonu oproti motoru se starším palivem a nové palivo pro Montreal představuje přibližně 1% zvýšení výkonu. To je přibližně 5kW a jedna desetina sekundy na kolo, v závislosti na okruhu. Teď jsme už za polovinou našeho vývojového programu pro sezónu 2016 a do konce sezony chceme nasadit ještě dvě nová paliva," řekl Bruce Crawley, technologický ředitel pro motorsport společnosti ExxonMobile.
Úprava turbodmychadla ji stála dva vývojové žetony a sleduje ní stejný cíl jako tým z Maranella, chce získat více tepelné energie na rekuperaci, díky čemuž budou jezdci na rovinkách déle jezdit s plným výkonem pohonné jednotky. Pro oba jezdce to bude třetí turbodmychadlo v této sezoně, podle pravidel by jim mělo na celou sezónu stačit pět.
Jusuke Hasegawa, šéf programu Hondy v F1, ještě před pár dny nevěděl říci, zda budou v Kanadě použity nějaké nové díly, protože zatím nemají nic, s čím by byli maximálně spokojeni. Nemusí však šetřit, protože i po odečtení dvou žetonů jim zůstane ještě 12 a při jejich utrácení nemusí myslet na příští sezónu, jelikož žetonový systém letos končí.
Společnost ExxonMobil zároveň poprvé nasadí nové palivo, které je prý odlišné od paliv konkurence.
"V Kanadě použijeme nové palivo vyvinuté ve spolupráci s Hondou. Je to nový koncept, poměrně dost odlišný od toho, co dělá naše konkurence. Je to část našeho vývojového programu, který je již ve třetím roce své existence. V Melbourne jsme udělali výrazný krok vpřed s dvouciferným nárůstem výkonu oproti motoru se starším palivem a nové palivo pro Montreal představuje přibližně 1% zvýšení výkonu. To je přibližně 5kW a jedna desetina sekundy na kolo, v závislosti na okruhu. Teď jsme už za polovinou našeho vývojového programu pro sezónu 2016 a do konce sezony chceme nasadit ještě dvě nová paliva," řekl Bruce Crawley, technologický ředitel pro motorsport společnosti ExxonMobile.