Horner proti stejným odměnám pro všechny týmy
Ecclestone může ostatním přidat, Red Bull si své vzít nedá.
"Detailně se na to podívám a uvidíme, jestli budu moci přijít s něčím, co bude pro týmy spravedlivější. Premier League (anglická nejvyšší fotbalová soutěž) má dobrý systém rozdělování peněz, možná by mohl fungovat taky u nás," řekl Ecclestone.
Z cizího krev neteče, a zatímco Ecclestonovi by nevadilo vzít něco od velkých týmů a dát to menším, šéf Red Bull Racingu by s tím problém měl. Pokud chce Ecclestone dávat všem stejně, musí sportu vydělat více peněz, nebo to platit z vlastní kapsy.
"Kdyby všichni dostávali o něco víc, tak by to nebyl velký problém, ale pokud by se mělo některým týmům ubrat, to by byl velký problém," řekl Christian Horner. "Takže pokud má do sportu proudit více peněz, je na promotérovi, aby rozhodl o jejich rozdělení. Ale žádnému týmu by se nelíbilo, kdyby jeho příjmy klesly.
Oficiálně jsou peníze odkládané stranou pro nejsilnější týmy odměnou za historický (a jiný) přínos sportu, ale nepřejícníci si šeptají, že Ferrari a Red Bull dostávají nejvíce, protože jako první podepsaly novou dohodu Concorde a zavázali se ve sportu zůstat minimálně do roku 2020, čímž tak trochu zradily ostatní týmy. Horner očekává, že tento scénář se za pár let zopakuje a každý tým bude za jednacím stolem bojovat sám za sebe.
"Do vypršení platnosti současné dohody ještě zbývá poměrně hodně času, ale vyjednávat se určitě začne pár let dopředu. Jednání se pomalu rozběhnou a každý tým bude chtít odejít s co největším kusem koláče, o tom nepochybuji. Ecclestone bude jistě chtít příjmy rozdělit určitým způsobem. Mohly by týmy vyjednávat jako skupina? To obvykle nefunguje. Ale jistě to bude zajímavé období."
Red Bull je poměrně mladý tým, takže jeho odměnu za historický přínos lze i přes čtyři mistrovské tituly a čtyři poháry konstruktérů zpochybňovat, ale Horner vysvětluje, že část z těchto peněz se F1 vrací zpět v podobě propagace.
"Shrnuje to různé aspekty, kterými Red Bull pomáhá F1. Jsme možná jedinou společností a týmem, který cestuje po celém světě a dělá F1 reklamu prostřednictvím vlastních aktivit a svého předváděcího vozu. My jsme byli první v Baku a možná i to přispělo k tomu, že nyní mají vlastní velkou cenu. Jezdíme v horách, jezdíme na plážích, na místech, kde nemůžete čekat velkou cenu, lákáme masy lidí. Red Bull odvádí při propagování F1 fantastickou práci a k tomu připočtěte dva týmy a okruh velké ceny."