Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Některé jezdce straší nové obrubníky

 Některé jezdce straší nové obrubníky

Donutí je zůstat na trati?

Red Bull Ring dostal před letošní velkou cenou nejen nový asfaltový koberec, ale i nové obrubníky. V některých místech jsou navrstveny až tři různé typy, přičemž linie nejdále od trati má být k vozům pořádně tvrdá. Jejich účel je zřejmý, udržet jezdce na trati, nedovolit jim získávat výhodu průjezdy přes vyasfaltované bezpečnostní zóny. Navíc, když jezdci v závodě zkrácení zatáčky nevyjde podle představ a trať opustí všemi čtyřmi koly, dostane penalizaci a řada takových penalizací pak dokáže divákům pokazit závod. Vysoké obrubníky možná nejsou tak efektivní ani hezké jako travnatý koberec, ale svůj účel snad splní.

"Byl jsem se projít po trati a podle mě vypadají dost divně," řekl včera večer Marcus Ericsson. "Proč tam raději nedají jeden obrubník a za něj trávu? Nechápu, proč se rozhodli mít tam obrubník, za ním další obrubník a za ním ještě jeden obrubník. Uvidíme, kolik z nich budeme moci využít, ale podle mě nás čeká diskuse o hranicích trati."

Pascala Wehrleina znepokojila výška posledního pruhu obrubníku, který má mezi jednotlivými "hrboly" velké mezery.

"První a poslední dvě zatáčky se vždy snažíme jet co nejširší stopou, ale viděl jsem, že tam dali žluté obrubníky, takové divné žluté hrboly. Nejsem si jistý, jestli budou fungovat. Samozřejmě nechcete jet přes ně, ale pokud uděláte chybu, jistě si poškodíte vůz. V těch místech jedeme rychlostí 180, 190, 200 km/h, takže nás mohou poslat rovnou na letiště v Grazu. Budeme se muset včas rozhodnout, zda zatáčku projedeme a pokud ne, půjdeme raději rovnou."