Těsný triumf Ideho před Bellem
Rosina dojel devatenáctý, Salaquarda skončil již v úvodu.
Na zkrácené verzi okruhu Nürburgring (3,629 km) se zúčastnilo třetího podniku s krátkými závody seriálu BGTS celkem 37 účastníků. Jelikož došlo ke změně posádky vozu č. 66, byla po vytvoření dvojice Parrow/Hook přesunuta z kategorie smíšených posádek (nyní se čtyřmi vozy) mezi amatéry (2 vozy). Zbývající většina pole soutěží v celkovém hodnocení (včetně pěti posádek v Silver cupu).
Po ranní kvalifikaci opustil první řadu druhý z mclaren týmu Garage 59. Čas z třetího dílu kvalifikace byl anulován kvůli porušení technických pravidel a Ledogar (č. 59) startoval až z devatenáctého místa.
Do kvalifikačního závodu odstartovaly tři tucty závodníků (chybělo porsche týmu a-works posádky Gonzalese/Asch), jejichž počet se dále snížil krátce po kolizi v úvodní zatáčce.
Z osmého místa startující Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini) narazil do Vanthoora (č. 1, WRT, Audi, ze 4. místa). Do kolize se zapletl také Salaquarda (č. 75, ISR, Audi, z 5. příčky), jehož italský mladík omlátil ještě při návratu na dráhu. Pouze Vanthoor pokračoval dále v závodě, když se propadl nejníže až na 30. pozici, Bortolotti a Salaquarda skončili v boxech. Tam po úvodním kole zamířil s poškozeným audi také Meadows (č. 2, WRT, z 21. místa).
Jestliže šetření této kolize nemělo pro její aktéry další následky od komisařů, za ulitý start byli potrestáni Salaquarda a Winkelhock (č. 6, Phoenix, Audi, ze sedmé pozice). Pro německého jezdce znamenal průjezd boxy propad z 10. místa na 32., český jezdec v té době již v závodě neúčinkoval.
Na čele se snažil odpoutat od pronásledovatelů Parente (č. 58, Garage 59, McLaren, z 5. příčky), jenže jindy létajícímu Portugalci se nedařilo setřást své soupeře. Druhý Mies (č. 33, WRT, Audi) následovaný Rastem (č. 28, WRT, Audi) a Pererou (č. 74, ISR, Audi) patří v tomto ohledu mezi neméně zdatné protivníky, takže ke změnám v pořadí na čele docházelo až v průběhu zastávek.
V další skupince od šestého do patnáctého místa však docházelo nejen k pokusům o předjetí, ale také k samotnému překonání pomalejších jezdců. Nejprve se pokusil Dries Vanthoor (č. 4, WRT, Audi) probít na první bodované místo přes Enga (č. 98, Rowe, BMW). Jeho pokus v úvodní zatáčce nevyšel, naopak po chybě v musel odolávat tlaku Souleta (č. 8, M-Sport, Bentley). Ve čtrnáctém a sedmnáctém kole se pokoušel o útok na cílové rovince, na pozicích dvou Belgičanů se nic nezměnilo.
Úspěšnější byl však při dobývání desáté pozice Haaseho (č. 26, Sainteloc, Audi) jejich krajan Martin (č. 99, Rowe, BMW).
Povinnou zastávku si z vedoucí skupinky odbyl nejprve Parente (č. 58, Garage 59, McLaren), jehož při vjezdu zdržel minimálně o čtyři vteřiny pomalu jedoucí Hook (AM č. 66, Black Pearl, F458). Naopak druhý Mies (č. 33, WRT, Audi) zamířil do boxů v samotném závěru. Jeho kolega Ide se i díky vynikající práci mechaniků (minimálně o tři vteřiny rychleji než nejbližší soupeři) vrátil s pohodlným náskokem do vedení.
Na druhém místě byl v té době již Bell (č. 58, Garage 59, McLaren), který si nadvakrát poradil s chybujícím Stockingerem (č. 74, ISR, Audi). Filipínec ve službách české týmu sice odrazil útok v první zatáčce, jenže po širším výjezdu z třetí zatáčky v 24. kole o druhou příčku přišel.
O dvě kola později již musel hájit bronzový stupínek před Stevensem (č. 28, WRT, Audi). Odolával čtyři kola, jenž mezitím přerušila na více jak minutu vyhlášená fáze plné žluté po odstavení mclarenu Plowmana (č. 59, Garage 59) na výjezdu z Mercedes Arény.
V 34. kole zaujal režii výlet devatenáctého Madsena (SC č. 5, Phoenix, Audi) do kačírku u první zatáčky. Nejednalo se však o chybu dánského jezdce, ale pomohl mu tam Vautier (č. 88, AKKA-ASP, Mercedes-AMG). Francouzský pilot dokázal ještě v samotném závěru otočit po kontaktu v druhé zatáčce Mercedes Arény dalšího účastníka Silver Cupu Berettu (SC č. 19, Grasser, Lamborghini).
Pohodlné vedení Ideho (č. 33, WRT, Audi) se v předposledním kole ocitlo v ohrožení dotírajícího Bella (č. 58, Garage 59, McLaren). Zkušený Angličan dokázal během devíti kol zlikvidovat Belgičanův náskok téměř devíti vteřin. Na úspěšný útok však již nezbylo dost času a tak se po ujetí 39 kol mohli radovat v týmu WRT.
Aktualizace: po závodě bylo potrestáno přičtením 30 vteřin nebezpečné opuštění boxového stání bentley pilotovaného Abrilem (č. 7, M-Sport, původně 11.). Zároveň byl v obou kolizích Vautier (č. 88, AKKA-ASP, Mercedes-AMG) uznán francouzský pilot vinným, takže po přičtení dvou půlminutových penalizací se posunul z 16. místa na 27.. Nové časy obou provinilců jsou doplněny hvězdičkou.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar82
|
1:00:18.264
|
2.
|
-
|
R.Bell/A.Parente | Garage 59 |
M650
|
+ 0.304
|
3.
|
-
|
W.Stevens/R.Rast | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 5.324
|
4.
|
-
|
M.Stockinger/F.Perera | ISR |
Ar82
|
+ 8.335
|
5.
|
-
|
N.Müller/D.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 17.883
|
6.
|
-
|
A.Soucek/M.Soulet | M-Sport |
Bcon
|
+ 26.844
|
7.
|
-
|
A.Sims/P.Eng | Rowe |
Bm6
|
+ 29.562
|
8.
|
-
|
J.Szymkowiak/B.Schneider | HTP |
MAgt
|
+ 31.755
|
9.
|
-
|
S.Dusseldorp/M.Martin | Rowe |
Bm6
|
+ 35.552
|
10.
|
-
|
D.Baumann/M.Buhk | HTP |
MAgt
|
+ 35.775
|
11.
|
-
|
N.Siedler/M.Seefried | Rinaldi |
F488
|
+ 36.948
|
12.
|
-
|
D.Zampieri/P.Niederhauser | Attempto |
Lhur
|
+ 40.134
|
13.
|
-
|
R.Baptista/S.Jimenez | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 41.746
|
14.
|
-
|
J.Jaafar/C.Schmid | HTP |
MAgt
|
+ 42.365
|
15.
|
SC
|
M.Beretta/L.Stolz | Grasser |
Lhur
|
+ 52.213
|
16.
|
-
|
M.Takaboshi/A.Buncombe | GT Academy |
Ngtr
|
+ 53.159
|
17.
|
-
|
D.Valsecchi/S.Rosina | Grasser |
Lhur
|
+ 53.478
|
18.
|
PAM
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel |
F488
|
+ 56.234
|
19.
|
-
|
R.Monti/E.Sandström | Sainteloc |
Ar82
|
+ 56.758
|
20.
|
SC
|
N.M.Madsen/M.Pommer | Phoenix |
Ar82
|
+ 1:02.938
|
21.
|
-
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
Ar82
|
+ 1:04.186
|
22.
|
SC
|
M.Van Splunteren/J.Mul | Attempto |
Lhur
|
+ 1:06.119
|
23.
|
-
|
V.Abril/S.Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 1:06.593*
|
24.
|
-
|
F.Vervisch/L.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 1:14.750
|
25.
|
SC
|
R.Sanchez/S.Walkinshaw | GT Academy |
Ngtr
|
+ 1:17.560
|
26.
|
PAM
|
J.Beaubelique/M.M.Traffort | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1:21.940
|
27.
|
-
|
T.Vautier/M.Rosenquist | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1:47.870*
|
28.
|
SC
|
S.Leonard/M.Meadows | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 1 kolo
|
29.
|
AM
|
C.Sdanewitsch/C.Lemeret | AF Corse |
F458
|
+ 1 kolo
|
30.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
31.
|
-
|
M.Parisy/C.Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 4 kola
|
32.
|
AM
|
S.Parrow/C.Hook | Black Pearl |
F458
|
+ 6 kol
|
33.
|
-
|
E.P.Companc/R.Giammaria | AF Corse |
F458
|
+ 7 kol
|
N
|
-
|
M.Plowman/C.Ledogar | Garage 59 |
M650
|
+ 14 kol
|
N
|
-
|
F.Stippler/F.Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 37 kol
|
N
|
-
|
N.Pohler/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 38 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
N: neklasifikováni
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991)
Hlavní závod můžete sledovat v neděli 3. července Zde. Vysílání se souhrnem kvalifikačního závodu začíná ve 14,00. Start do zahřívacího kola proběhne v 14,40.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.