Parente a vedoucí Bell dnes triumfují na Nürburgringu
Protest týmu WRT nebyl uznán.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil včerejší kvalifikační závod (více Zde). Jeho výsledky jsou již aktualizované po penalizacích pro Abrila (nebezpečné opuštění boxového stání, posun z 11. na 23.) a Vautiera (způsobení dvou kolizí, posun z 16. na 27.).
Přestože vše vypadalo jako v sobotu, podmínky byly velmi odlišné. Výražně nižší teplota okolo šestnácti stupňů (v sobotu 28 °C) a především vydatný déšť, který dvě hodiny před startem vyčistil dráhu. V době startu již sice byla suchá, ale první kola vyžadovala od pilotů větší obezřetnost.
Druhý Bell (č. 58, Garage 59, McLaren) se snažil neponechat nic náhodě a ihned po startu se ujal vedení, když překonal vedoucího Ideho (č. 33, WRT, Audi). Ulitý start bývá řešen již v průběhu závodu, tentokráte bylo oznámeno šetření startu britského jezdce po výměnách – na žádost belgického týmu. Z rozhodování komisařů po závodě však nevyplynulo žádné pochybení, navíc dle telemetrie Ide sešlápl plyn naplno dříve než Bell.
Na nevinně vyhlížející kolizi v první zatáčce doplatil Stockinger (č. 74, ISR, Audi, ze 4. místa) propadem až 25. místo. Druhý zúčastněný, Soucek (č. 8, M-Sport, Bentley, z 6. místa), musel na výměnu poškozené pneumatiky a propadl se na konec 37členného pole.
Čtvrté místo dlouho bránil Müller (č. 4, WRT, Audi), za nímž se vytvořil pestrobarevný had nedočkavých soupeřů. Szymkowiak (č. 86, HTP, Mercedes) jej zdolal až v devátém kole v nájezdu na cílovou rovinku.
Ještě napínavější bitva se strhla za nimi, když se Siedler (č. 333, Rinaldi, Ferrari) snažil probít na šestou příčku Simse (č. 99, Rowe, BMW). Teprve druhý z pokusů v úvodní zatáčce přinesl kýžený postup. Pod tlakem byl také týmový kolega Dusseldorp (č. 98), jehož pro změnu proháněl Baumann (č. 84, HTP, Mercedes).
Mimo záběry kamer se na konci čtrvtého kola střetli v poslední zatáčce Abril (č. 8, M-Sport, Bentley) a Mayr-Melnhof (č. 6, Phoenix, Audi). Po smolném úvodu přišla další pohroma pro britského výrobce, neboť mladý Francouz musel poškozený vůz odstavit.
Snadněji překonávaným pilotem byl Ide (č. 33, WRT, Audi), který částečně těžil z bitvy zpomalující soupeře za ním. Výjimkou byl ve čtvrtém kole v oblouku Advan Bogen týmový kolega Stevens (č. 28). Teprve v 12. kole jej dostihl a v úvodní zatáčce překonal Szymkowiak (č. 86, HTP, Mercedes). Stejné místo o čtyři kola později využil také Siedler (č. 333, Rinaldi, Ferrari).
Osmou pozici Simse (č. 99, Rowe, BMW) měl na dosah při dramatickém souboji v Mercedes Aréně Vervisch (č. 1, WRT, Audi). Jenže po chybě ve čtvrté zatáčce využil širokého výjezdu k posunu na jeho deváté místo naopak Dusseldorp (č. 98, Rowe, BMW). Belgičan navíc při návratu ohrozil svého kolegu Baptistu (č. 3).
V té době se přiblížil čas povinných výměn. Během nich se trápili s maticí levého zadního kola u Millerova audi (č. 4, střídal jej Dries Vanthoor) jinak šikovní mechanici týmu WRT. Výsledkem bylo bezmála půlminutové zdržení a propad z 6. na 22. místo.
Po skončení výměn Seefried (č. 333, Rinaldi, Ferrari) chvílemi musel odrážet útoky dotírajícího Buhka (č. 84, HTP, Mercedes). Jeho páté místo bylo v ohrožení obzvláště po širším průjezdu částí spojující zkrácené části okruhu. K této dvojici se brzy přidal také Vanthoor (č. 1, WRT, Audi).
Jestliže první část proběhla bez rozdávání trestů navzdory šetření různých kolizí, po výměnách muselo neplánovaně navštívit boxovou uličku hned několik jezdců. Mezi nimi byl také Rosina (č. 16, Grasser, Lamborghini, propad z 10. na 24.), který si měl zkracovat průjezd šikanou anebo jeho týmový kolega Stolz (SC č. 19) se stejným prohřeškem. Rakouskému jezdci byl nakonec trest zrušen, i když dokonce dostal od komisařů již varování.
Správnou rychlost v boxové uličce mohl znovu trénovat Belloc (PAM č. 89, AKKA-ASP, Mercedes, z 29. na 31.), za porušení postupů při zastávce čekal trest na Driese Vanthoora (č. 4, WRT, Audi). Belgičan z 21. místa zajel do boxů, kde však již zůstal. Trest dostal také nissan týmu GT Academy pilotovaný Walkinshawem (č. 22).
Parente (č. 58, Garage 59, McLaren) si ve vedení udržoval potřebný odstup od druhého Rasta (č. 28, WRT, Audi), takže se v britském týmu mohli po ujetí 41 kol radovat. Nakonec smutnit nemuseli, neboť protest proti ulitému startu Bella byl vyhodnocen jako neoprávněný.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
R.Bell/A.Parente | Garage 59 |
M650
|
1:01:26.599
|
2.
|
-
|
W.Stevens/R.Rast | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 2.090
|
3.
|
-
|
J.Szymkowiak/B.Schneider | HTP |
MAgt
|
+ 10.697
|
4.
|
-
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 13.736
|
5.
|
-
|
N.Siedler/M.Seefried | Rinaldi |
F488
|
+ 22.523
|
6.
|
-
|
D.Baumann/M.Buhk | HTP |
MAgt
|
+ 23.348
|
7.
|
-
|
F.Vervisch/L.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 23.913
|
8.
|
-
|
S.Dusseldorp/M.Martin | Rowe |
Bm6
|
+ 36.159
|
9.
|
-
|
A.Sims/P.Eng | Rowe |
Bm6
|
+ 44.988
|
10.
|
-
|
T.Vautier/M.Rosenquist | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 45.847
|
11.
|
-
|
R.Baptista/S.Jimenez | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 46.385
|
12.
|
-
|
R.Monti/E.Sandström | Sainteloc |
Ar82
|
+ 50.877
|
13.
|
SC
|
M.Beretta/L.Stolz | Grasser |
Lhur
|
+ 53.342
|
14.
|
-
|
M.Takaboshi/A.Buncombe | GT Academy |
Ngtr
|
+ 56.358
|
15.
|
SC
|
N.M.Madsen/M.Pommer | Phoenix |
Ar82
|
+ 57.137
|
16.
|
-
|
E.P.Companc/R.Giammaria | AF Corse |
F458
|
+ 57.508
|
17.
|
-
|
M.Parisy/C.Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 57.908
|
18.
|
SC
|
S.Leonard/M.Meadows | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 1:03.578
|
19.
|
-
|
D.Zampieri/P.Niederhauser | Attempto |
Lhur
|
+ 1:04.132
|
20.
|
-
|
F.Stippler/F.Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 1:04.740
|
21.
|
SC
|
M.Van Splunteren/J.Mul | Attempto |
Lhur
|
+ 1:06.737
|
22.
|
-
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
Ar82
|
+ 1:08.601
|
23.
|
-
|
J.Jaafar/C.Schmid | HTP |
MAgt
|
+ 1:13.404
|
24.
|
-
|
D.Valsecchi/S.Rosina | Grasser |
Lhur
|
+ 1:21.155
|
25.
|
-
|
M.Stockinger/F.Perera | ISR |
Ar82
|
+ 1:21.437
|
26.
|
PAM
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel |
F488
|
+ 1:25.002
|
27.
|
PAM
|
J.Beaubelique/M.M.Traffort | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
28.
|
AM
|
C.Sdanewitsch/C.Lemeret | AF Corse |
F458
|
+ 1 kolo
|
29.
|
SC
|
R.Sanchez/S.Walkinshaw | GT Academy |
Ngtr
|
+ 1 kolo
|
30.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
31.
|
PAM
|
D.Gonzales/S.Asch | a-works |
P991
|
+ 1 kolo
|
32.
|
-
|
A.Soucek/M.Soulet | M-Sport |
Bcon
|
+ 1 kolo
|
33.
|
AM
|
S.Parrow/C.Hook | Black Pearl |
F458
|
+ 2 kola
|
34.
|
-
|
N.Müller/D.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 7 kol
|
N
|
-
|
M.Plowman/C.Ledogar | Garage 59 |
M650
|
+ 29 kol
|
N
|
-
|
V.Abril/S.Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 36 kol
|
N
|
-
|
N.Pohler/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 39 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
N: neklasifikováni
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991)
Předposledním letošním víkendem s krátkými závody bude na konci srpna podnik na maďarském Hungaroringu (26. - 28. srpna).
V seriálu Blancpain GT Series je na řadě vrcholný podnik, který se uskuteční ve dnech 28. -31. července. Belgický okruh ve Spa-Francorchamps bude hostit 24 hodin trvající závod.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.