V Maďarsku bude respektování trati hlídat elektronika
Senzory upozorní na jezdce mimo trať.
Rakušané se získávání výhody jízdou mimo vyznačenou trať pokusili vyřešit vysokými obrubníky, v Británii se mazaly kvalifikační časy a v Maďarsku bude jezdce kontrolovat elektronika.
FIA se letos rozhodla více zatlačit na jízdu pouze po vyznačené trati. Jezdci totiž rádi zneužívají nízké obrubníky i asfaltové výjezdové zóny za nimi a širšími průjezdy zatáček dosahují vyšší rychlost na rovinkách. Na Red Bull Ring byly proto letos za běžné obrubníky nainstalovány další, vyšší, ale jak se ukázalo, i poškozující závěsy kol. Na Silverstone pak závodní stevardi na monitorech hlídali alespoň některé zatáčky. V Maďarsku bude vyzkoušené třetí řešení.
Trať letos prošla renovací, dostala nový asfaltový koberec a ve čtyřech zatáčkách se změnily obrubníky. Na vnitřní straně šesté a sedmé zatáčky jsou obrubníky "ve stylu Abú Zabí", což by mělo být dostatečné řešení. Na vnější straně čtvrté a jedenácté zatáčky je dvojitá linie obrubníků, avšak druhá linie a asfalt výjezdové zóny jsou na jedné úrovni a jezdci by mohli opouštěním trati získávat neférovou výhodu. Ředitel závodů F1, Charlie Whiting, ale týmy informoval, že ve vzdálenosti 1.6 metru od hranice trati byly nainstalovány senzory. Pokud se vůz dostane mimo trať, traťoví stevardi o tom budou automaticky informováni a nezůstane žádný prostor k pochybnostem.
FIA se letos rozhodla více zatlačit na jízdu pouze po vyznačené trati. Jezdci totiž rádi zneužívají nízké obrubníky i asfaltové výjezdové zóny za nimi a širšími průjezdy zatáček dosahují vyšší rychlost na rovinkách. Na Red Bull Ring byly proto letos za běžné obrubníky nainstalovány další, vyšší, ale jak se ukázalo, i poškozující závěsy kol. Na Silverstone pak závodní stevardi na monitorech hlídali alespoň některé zatáčky. V Maďarsku bude vyzkoušené třetí řešení.
Trať letos prošla renovací, dostala nový asfaltový koberec a ve čtyřech zatáčkách se změnily obrubníky. Na vnitřní straně šesté a sedmé zatáčky jsou obrubníky "ve stylu Abú Zabí", což by mělo být dostatečné řešení. Na vnější straně čtvrté a jedenácté zatáčky je dvojitá linie obrubníků, avšak druhá linie a asfalt výjezdové zóny jsou na jedné úrovni a jezdci by mohli opouštěním trati získávat neférovou výhodu. Ředitel závodů F1, Charlie Whiting, ale týmy informoval, že ve vzdálenosti 1.6 metru od hranice trati byly nainstalovány senzory. Pokud se vůz dostane mimo trať, traťoví stevardi o tom budou automaticky informováni a nezůstane žádný prostor k pochybnostem.