Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

2. trénink v režii Lewise Hamiltona

2. trénink v režii Lewise Hamiltona

Velká cena Itálie - 2. trénink

Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na Velkou cenu Itálie! Itálie má v F1 dva týmy, ale na tribunách jednoznačně převládá červená barva Scuderie Ferrari. Závod je součástí šampionátu už od roku 1950 a nevynechala ani jednu sezonu a to samé platí o Ferrari. Tým z Maranella má trofeje z osmnácti domácích velkých cen, deset vítězství má na kontě historicky největší soupeř Ferrari McLaren, šestkrát vyhrál Williams, pětkrát Lotus a čtyřikrát Mercedes.

Z jezdců jsou nejúspěšnější Michael Schumacher s pěti a Nelson Piquet se čtyřmi vítězstvími. Sebastian Vettel a Lewis Hamilton mají po třech vítězstvích a jsou nejúspěšnějšími ze současných jezdců, Fernando Alonso na Monze vyhrál dvakrát. Všechny velké ceny Itálie od roku 1950 hostila Monza s jedinou výjimkou v roce 1980, kdy ji kvůli úpravám okruhu zastoupila Imola.

V prvním tréninku byly nejrychlejší vozy Mercedesu a sekundovaly jim vozy Ferrari. Tréninku se nezúčastnil Nico Hülkenberg, protože Force India jeho vůz svěřila Alfonsu Celisovi. Doma je také Pirelli, které jezdcům nabízí super-měkké (červené), měkké (žluté) a středně-tvrdé (bílé) pneumatiky.

Fernando Alonso měl na konci prvního tréninku problém s převodovkou a jeho vůz na začátku druhého ještě nebyl připraven vyrazit na trať. McLaren se snažil vyhnout penalizaci, která se uděluje za předčasnou výměnu. Mercedes na trať nespěchal a vrchol tabulky po pár minutách obsadili Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen následování Felipe Massou a jezdci Force Indie. Nico Rosberg a Kimi Räikkonen se vyhnuli přímému srovnání s konkurencí tím, že na trať vyrazili na bílých pneumatikách. Lewis Hamilton na žlutých pneumatikách okamžitě zajel nejrychlejší kolo a Valtteri Bottas se zařadil nad Massu i Räikkönena.

Prvních 20 minut strávili na nejvyšších příčkách jezdci Mercedesu, Williamsu a Ferrari, ale chyběla rychlá kola Red Bullu. Ten se poprvé předvedl o pár minut později, když se Daniel Ricciardo na žlutých dostal mezi Hamiltona a Rosberga. Vettel byl jedním z prvních jezdců na červených a objevil se na první příčce, ale v té chvíli už byli na trati a na super-měkkých pneumatikách i Rosberg s Hamiltonem. Rosberg první překonal hranici 1:23s, Hamilton byl ještě o dvě desetiny sekundy rychlejší. 

Jezdci Mercedesu i Vettel vydrželi na červených pneumatikách jen pár kol a ztratili se v garáži. Max Verstappen mezitím zajel téměř stejně dobrý čas jako čtvrtý Ricciardo a také měl obutou žlutou sadu pneumatik. Po půlhodině tréninku se na trati objevil také Alonso a rychlá kola už měli na kontě všichni jezdci. Španěl se ale nemohl hned pustit do dohánění zameškaného, vůz Estebana Ocona zůstal stát na trati a museli se o něj postarat maršálové.

Alonso se pak zařadil na 16. příčku, vrátí se k mechanikům a při pokusu o návrat na trať zůstal stát na konci boxové uličky. Ve stejnou dobu byly na opačném konci uličky sponzorovány kouřové signály od pneumatik Carlose Sainze, který se snažil nepřekročit maximální povolenou rychlost. Když si červené pneumatiky nechal obout Räikkönen, zařadil se na čtvrté místo pod Vettela. Ricciardo zůstal i na červených pátý. Alonso překvapil šestým místem, Verstappen jej o minutu později odsunul na sedmé a Ricciarda na šesté. Na nejlepší Hamiltonovo kolo ale Verstappen ztratil téměř sekundu.

Zatímco Hamilton předváděl, že červené pneumatiky dokáže udržet naživu déle než 14 kol, Felipe Massa postával v garáži. Kvůli selhání techniky již přišel o část prvního tréninku a zdá se, že Williamsu se problém nepodařilo zcela odstranit. Jeho týmovému kolegovi patřilo osmé místo, protože ve svém nejlepším kole byl o pár tisícin sekundy pomalejší než Alonsův mclaren. Během poslední půlhodiny tréninku probíhala tisková konference, na níž bylo potvrzeno, že F1 se do Monzy vrátí i v letech 2017, 2018 a 2019.

Vettel nedokázal zabránit smyku v Parabolice poté, co před ním jeden z vozů Force India zamířil do boxů. Jezdci se snažili najít hranici životnosti svých pneumatik, což vedlo k několika menším pochybením. Grosjean byl donucen k nepříjemnému přeskákání obrubníků první šikany poté, co před sebe Pérez pustil jeden rychlejší vůz, ale jeho už ne. Massa se na trať vrátil jen 7 minut před koncem tréninku.

Zdá se, že Manoru by se mohlo splnit jeho přání být v Monze alespoň tak konkurenceschopný, jako byl ve Spa. V tomto tréninku byl Pascal Wehrlein rychlejší než oba jezdci Toro Rosso, Renaultu i Felipe Nasr ze Sauberu. Oba jezdce McLarenu najdeme v horní desítce spolu s Bottasem a Grosjeanem. Nejrychlejší páteční kolo patří Lewisu Hamiltonovi, Nico Rosberg byl o méně než 2 desetiny sekundy pomalejší a za ním následují jezdci Ferrari a Red Bullu. Všechny nejlepší časy 2. tréninku byly zajety na super-měkkých pneumatikách.

  Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Hamilton Mercedes 1:22.801
 40
2 Rosberg Mercedes 1:22.994 0.193  42
3 Vettel Ferrari 1:23.254 0.453  33
4 Räikkonen Ferrari 1:23.427 0.626  28
5 Verstappen Red Bull 1:23.732 0.931  25
6 Ricciardo Red Bull 1:24.003 1.202  33
7 Alonso McLaren 1:24.259 1.458  24
8 Bottas Williams 1:24.299 1.498  41
9 Grosjean Haas 1:24.516 1.715  35
10 Button McLaren 1:24.549 1.748  28
11 Massa Williams 1:24.556 1.755  20
12 Hulkenberg Force India 1:24.587 1.786  40
13 Perez Force India 1:24.653 1.852  42
14 Gutierrez Haas 1:24.674 1.873  33
15 Ericsson Sauber 1:24.981 2.180  25
16 Wehrlein Manor 1:25.083 2.282  38
17 Sainz Toro Rosso 1:25.240 2.439  31
18 Ocon Manor 1:25.275 2.474  13
19 Magnussen Renault 1:25.555 2.754  39
20 Kvjat Toro Rosso 1:25.614 2.813  33
21 Nasr Sauber 1:25.643 2.842  31
22 Palmer Renault 1:25.833 3.032  45