Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Za tvar nových vozů budeme vděčit Red Bullu

Za tvar nových vozů budeme vděčit Red Bullu

Bez něj bychom měli retro-formuli.

Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, byl zároveň šéfem technické skupiny, která Strategické skupině F1 pomáhala při rozhodování o nových technických pravidlech pro sezonu 2017. Pat Symonds půl roku po jejich odsouhlasení prozrazuje, že pokud se nám budou nové vozy líbit, měli bychom děkovat hlavně Red Bullu. Strategická skupina dlouho neměla nic lepšího, než návrh na návrat někam do historie tohoto sportu, ale pak ji nadchl plán Red Bullu.

"Mně se líbí," řekl Symonds Autosportu. "Po prvních diskusích o vozech sezony 2017 jsem měl obavy, protože byl silný tlak na retro vzhled. Retro ale nikdy není řešení problému. Ale Red Bull si zaslouží poplácat po zádech, při navrhování vozu odvedli skvělou práci. Vzali, co chtěla Strategická skupina, a dali tomu styl. Základem bylo, že chceme mít vozy, které budou vypadat, jako by jeli strašně rychle i tehdy, když budou jen stát na místě. Hned se mi to zalíbilo. To, s čím přišli, vypadá fantasticky. Když se podíváte na model pro větrný tunel, modely pro větrný tunel nikdy nevypadají moc atraktivně, ale myslím, že tyto vozy vypadají dobře."

Red Bull před lety pod vedením Adriana Neweyho navrhl vůz F1 budoucnosti pro videohru Gran Turismo 5, ale nemáme se bát, vozy sezony 2017 nejsou retro, ale nevypadají ani futuristicky.

"Vůz je širší, bude mít širší kola a pneumatiky, zadní křídlo je širší a nižší. Přední křídlo je trochu zahnuté dozadu a širší, tak jako celý vůz. Šikmá je i přední část bočnic a koncové pláty zadního křídla jsou nakloněny dozadu. Celkově vypadá, jako by ho deformoval silný proud vzduchu. Mně se líbí."